فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

یادگیری تفریحی زبان انگلیسی

یادگیری تفریحی زبان انگلیسی

با دیدن انیمیشن زبان خود را قوی کنید.

یادگیری تفریحی زبان انگلیسی به ما کمک می‌کند تا آموزش ها بهتر در ذهنمان جای گیرد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که فکر می‌کنید انیمیشن‌ها و کارتون‌ها فقط مخصوص بچه‌هاست، همین الان یکی از کارتون‌ها را دانلود کنید و تماشا کنید. در انیمیشن‌ها انگلیسی به زبانی ساده، روان و قابل فهم صحبت می شود. بنابراین می توانید روند پیشرفت فیلم را دنبال کنید. اگر سطح زبان شما کمی بالاتر است، می توانید آنها را بدون زیرنویس نیز تماشا کنید. اگر شما هم می‌خواهید بدانید چگونه زبان انگلیسی را فول شویم با ماهمراه باشید.

باید بپذیریم که تماشای فیلم بدون زیرنویس لذت بیشتری دارد. می‌توانید بیشتر به صحنه‌های حسی و جذاب فیلم مورد علاقه خود توجه کنید. این می‌تواند انگیزه‌ای برای بهبود درک شنیداری شما و گسترش دایره لغات شما باشد. اگر با راه‌های تقویت لیسنینگ آشنایی ندارید، خواندن مقاله انتشارات دهکده زبان در این زمینه را به شما توصیه می‌کنیم.

 

هنگام یادگیری زبان به موسیقی گوش دهید

برای یادگیری تفریحی زبان انگلیسی موسیقی ملایم به بهبود یادگیری شما کمک می‌کند. البته موسیقی نباید شما را از درس خواندن منحرف کند. شما می‌توانید به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید. در مورد ترجمه انگلیسی هم فکر کنید. این یکی از جالب‌ترین راه‌های یادگیری زبان انگلیسی است. البته آهنگ‌های انگلیسی بی شماری وجود دارد که باید در لیست پخش خود قرار دهید. اگر به موسیقی علاقه دارید، حتما یادگیری زبان را با صدا ترکیب کنید.

 

آواز انگلیسی یاد بگیر

احتمالا هزار بهانه برای این توصیه دارید! اینکه شعر بلد نیستی یا صدایت بد است یا چیزی شبیه این. به یاد داشته باشید که این یکی از روش‌های یادگیری زبان انگلیسی است. بدون یادگیری آواز! همه ما دوست داریم زیر دوش بخوانیم! چرا از این علاقه برای یادگیری زبان استفاده نمی‌کنید؟

مقاله پیشنهادی به شما  زبان آموز انگلیسی

شما خواننده اپرا نیستید و نیازی به آواز خواندن با صدای بلند ندارید. البته اگر صدای خوبی دارید می‌توانید با صدای بلند هم این کار را انجام دهید. شاید استعدادهای پنهان شما در صورت یادگیری زبان انگلیسی شکوفا شود.

آواز خواندن شما را به حفظ کلمات تشویق می‌کند. همچنین به تلفظ صحیح کلمات کمک می‌کند. حتی اگر هنگام گوش دادن به موسیقی متن را بی سر و صدا بخوانید تاثیر خوبی در یادگیری زبان خواهد داشت.

 

بازی کنید تا بهتر یاد بگیرید.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اوقات فراغت خود را به بازی در اتوبوس یا مترو می‌گذرانید، پس این یکی از روش‌های یادگیری زبان برای شماست! امروزه بازی‌های زیادی برای یادگیری زبان طراحی شده اند. بازی‌هایی که هم استفاده از آن ها بسیار آسان است و هم می‌توانند ساعت‌ها سرتان را گرم نگه دارند. به غیر از برنامه ها، چندین سایت بازی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

 

استفاده از یوتیوب برای یادگیری زبان

یوتیوب یکی از بهترین فضاهای آموزشی است که به راحتی و رایگان در اختیار ما قرار دارد. البته در ایران دسترسی به آن کمی سخت‌تر است. اما تقریبا همه ما ایرانی‌ها از فیلترشکن در گوشی خود استفاده می‌کنیم. بسیاری از مردم از بهترین و خنده دارترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی در یوتیوب استفاده می‌کنند.

بسیاری از معلمان ایرانی نیز در پلتفرم‌های مختلف مانند یوتیوب و اینستاگرام به تدریس زبان انگلیسی می‌پردازند. به عنوان مثال، رونی یکی از بامزه‌ترین معلمانی است که می‌توانید با آن زبان انگلیسی یاد بگیرید. شناسه کانال یوتیوب Ron’s English Lesson 4U است.

معلمان ایرانی  از طریق وب سایت و صفحه کدگذاری واژگان خود آموزش‌های جالبی ارائه می‌دهند.

یادگیری تفریحی زبان انگلیسی

یادگیری تفریحی زبان انگلیسی

یک همکار پیدا کنید.

مهارت‌های مکالمه خوب هم برای فارسی و هم برای انگلیسی خوب است. اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که با او صحبت کنید، پیشرفت چشمگیری خواهید داشت. البته داشتن شریک از راه های دیگر نیز انگیزه می‌دهد. می‌توانید با هم برنامه ریزی کنید و پیشرفت کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  انگلیسی را سریع یاد بگیرید!

برای مثال می‌توانید یک دوره زبان 100 روزه را با هم بگذرانید و در این مدت هر روز یک قدم به جلو بردارید. به طور کلی یادگیری گروهی یکی از بهترین و جذاب ترین روش های یادگیری زبان انگلیسی و یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کلاس‌های زبان به صورت حضوری است. اما اگر این امکان برای شما وجود ندارد، نگران نباشید. می‌توانید از روش‌های قبلی و بعدی که به صورت جداگانه انجام می‌شود، استفاده کنید.

 

انگلیسی محبوب را یاد بگیرید.

هدف شما از یادگیری زبان چیست؟ به یاد داشته باشید که همیشه مجبور نیستید به صورت آکادمیک و رسمی صحبت کنید. چند درصد از مخاطبان آینده شما دانشگاهیان خواهند بود؟ آیا دانشمندان باید به زبان رسمی صحبت کنند؟ باید بپذیریم که یادگیری رسمی زبان خسته کننده است.

فردی را تصور کنید که فقط کلمات و دستور زبان فارسی را می‌داند و حتی یک اصطلاح از زبان ما را نمی‌داند. آیا صحبت کردن با او خسته کننده است؟ مواظب باشید در زبان انگلیسی به چنین فردی تبدیل نشوید. سعی کنید اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید. شاید برای شما جالب باشد که بسیاری از اصطلاحات فارسی معادل انگلیسی دارند. اگر سریال‌ها و فیلم‌های غیررسمی آمریکایی مانند Friends را تماشا کنید، این را به خوبی درک خواهید کرد.

البته باید معنی این اصطلاحات را بدانید و بتوانید طنز و روانشناسی دارند. همچنین چندین کتاب داستان وجود دارد که باعث تقویت زبان و ایجاد سرگرمی می‌شود. مجموعه کتاب آموزشی در دهکده زبان یکی از بهترین منابع برای یادگیری زبان است. این انتشارات کاربردی ترین  کتاب ها را در مجموعه خود جمع‌آوری کرده است.

انتشارات دهکده زبان نیز مجموعه داستان کوتاه، رمان و کتاب در موضوعات مختلف به زبان انگلیسی را ارائه کرد. شما می‌توانید با خواندن موضوع مورد علاقه خود یک زبان یاد بگیرید. همچنین یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی است. انتشارات دهکده زبان این امکان را برای شما فراهم کرده است که محصولات خود را به نقاط مختلف ارسال کند. این مجموعه همچنین با بالاترین کیفیت، پشتیبانی مورد نیاز را برای شما فراهم می‌کند.

مقاله پیشنهادی به شما  سخت ترین زبان های دنیا

 

نتیجه

همانطور که خواندید، روش‌های یادگیری زبان انگلیسی بسیار متنوع است. البته اینکه کدام روش برای شما بهتر جواب می‌دهد به شما بستگی دارد. برای پی بردن به این سوال، باید روش های مختلفی را امتحان کنید تا بهترین‌ها را انتخاب کنید.

5/5 - (2 امتیاز)