فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

زبان آموز انگلیسی

زبان آموز انگلیسی

English-Language Learner یا زبان آموز انگلیسی (اغلب به اختصار ELL ) اصطلاحی است که در برخی از کشورهای انگلیسی زبان مانند ایالات متحده و کانادا برای توصیف شخصی که در حال یادگیری زبان انگلیسی است و زبان مادری غیر انگلیسی دارد استفاده می‌شود. برخی از حامیان آموزشی ، به ویژه در ایالات متحده ، این دانش آموزان را به عنوان غیر انگلیسی زبانان یا دوزبانه های نوظهور طبقه بندی می‌کنند. بسیاری از کتاب های زبان آموزان به صورت خودآموز است و می توانند با خرید عمده کتاب خودآموز  نیازهای خود را برطرف سازند.

اصطلاحات مختلف دیگری نیز برای اشاره به دانش آموزانی استفاده می شود که به زبان انگلیسی مهارت ندارند، مانند انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL)، انگلیسی به عنوان یک زبان اضافی (EAL)، مهارت محدود انگلیسی (LEP)، فرهنگی و زبانی متنوع (CLD)، انگلیسی زبان غیر بومی، دانش آموزان دو زبانه، زبان میراثی، دانش آموزان دوزبانه نوظهور و دانش آموزان اقلیت زبان. اصطلاح حقوقی که در قوانین فدرال استفاده می‌شود “مسلط انگلیسی محدود” است. آموزش و ارزیابی دانش آموزان، پیشینه فرهنگی آنها ، و نگرش معلمان کلاس درس نسبت به ELLs همگی عواملی در موفقیت این دانش آموزان هستند. روش‌های متعددی برای آموزش مؤثر به ELLها پیشنهاد شده است، از جمله ادغام فرهنگ‌های خانه آنها در کلاس درس، مشارکت آنها در آموزش حوزه محتوایی مناسب با زبان.در اوایل، و ادغام ادبیات در برنامه های یادگیری خود.

زبان آموز انگلیسی

تاریخچه زبان آموزان انگلیسی

اصطلاح “آموزنده زبان انگلیسی” برای اولین بار توسط مارک لاسل-پیترسون و شارلین ریورا در مطالعه سال 1994 استفاده شد. او دانش‌آموزان ELL را دانش‌آموزانی تعریف کرد که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست، که شامل سطوح محدود و بالاتر مهارت زبان می‌شود. اصطلاح ELL تاکید می کند که دانش آموزان در حال تسلط بر زبان دیگری هستند، چیزی که بسیاری از دانش آموزان تک زبانه در مدارس آمریکا ممکن است هرگز خارج از مهارت محدودی که از الزامات کلاس زبان خارجی به دست می آیند، تلاش نکنند. در اتخاذ این اصطلاح، لاسل-پیترسون و ریورا قیاس هایی با سایر اصطلاحات آموزشی مرسوم ارائه کردند. نویسندگان بر این باور بودند که همانطور که ما از نامزدهای تدریس پیشرفته به عنوان “معلم دانشجو” به جای “افراد محدود آموزش ماهر” یاد می کنیم، اصطلاح ELL بر آنچه دانش آموزان در حال یادگیری هستند تأکید می کند.به جای محدودیت هایشان

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه یادگیری زبان جدید می تواند زندگی شما را عوض کند؟

از سال 1872، یک قانون آموزش فقط انگلیسی در ایالات متحده وجود داشت. تا سال 1967 بود که این قانون توسط SB53 لغو شد، سیاستی که برای مدارس دولتی کالیفرنیا امضا شد تا به زبان‌های دیگر اجازه آموزش داده شود. یک سال بعد، پس از اینکه SB53 مورد حمایت جامعه مهاجر قرار گرفت، قانون آموزش دو زبانه (عنوان هفتم) تصویب شد. در سطح ملی، مدارس دولتی پس از آن برای برنامه‌هایی که نیازهای آموزشی ELL را برآورده می‌کرد، بودجه دریافت کردند.

اندکی پس از انتشار عنوان هفتم ، “شورش مالیات دهندگان” به ثمر نشست و پیشنهاد 13 کالیفرنیا تهیه شد. پیشنهاد کاهش بودجه برای بخش بزرگی از مدارس دولتی کالیفرنیا با حمایت کسانی که پیشرفت مهاجران را قبول ندارند، ارائه کرد. در مخالفت با این، مواردی مانند Castaneda v Pickard برای برابری آموزشی و استانداردهای متمرکز بر توسعه دانش‌آموزان ELL و همچنین یک طرح کلی مناسب برای مناطق مدرسه مبارزه کردند.  یک شکست اضافی در کالیفرنیا در سال 1998 رخ داد، زمانی که پیشنهاد 227 تصویب شد و آموزش دو زبانه را دوباره ممنوع کرد. برای مبارزه با این امر، حامیان آموزش و پرورش در منطقه خلیج شروع به افتتاح مدارس فراگیر برای ارتقای پذیرش دانش آموزان ELL کردند.

مدل های آموزش زبان آموز انگلیسی

طیف گسترده ای از مدل های برنامه های مختلف وجود دارد که ممکن است برای ساختار آموزش زبان آموزان انگلیسی (ELLs) استفاده شود. این مدل های برنامه بسته به اهداف برنامه و منابع موجود متفاوت است. برخی از محققین مدل های برنامه را در طیفی از فرم های تک زبانه تر تا اشکال دو زبانه تر توصیف می‌کنند. برخی دیگر بین مدل های برنامه فقط انگلیسی و مدل های برنامه دو زبانه تمایز قائل می‌شوند.

در یک سمینار توسعه حرفه ای، مربیان در مورد مدل پروتکل مشاهده آموزش پناه گرفته (SIOP) یاد می گیرند، یک مدل خاص از آموزش سرپناه که برای جا دادن زبان آموزان انگلیسی در کلاس های معمولی استفاده می شود.
برنامه های سریع به زبان انگلیسی دانش آموزان را تشویق می کند تا در سریع ترین زمان ممکن از انگلیسی استفاده کنند و پشتیبانی کمی از زبان مادری ارائه می دهند. در برنامه های انتقالی-دو زبانه، آموزش به زبان مادری دانش آموز شروع می شود و سپس در مدرسه ابتدایی یا راهنمایی به زبان انگلیسی تغییر می کند. در برنامه‌های دو زبانه (همچنین به عنوان برنامه‌های دوزبانه یا دو طرفه غوطه‌وری شناخته می‌شود )، دانش‌آموزان به طور همزمان به زبان مادری و انگلیسی خود مسلط می‌شوند.آموزش پنهان رویکرد دیگری است که در آن آموزش زبان و محتوا را در محیط کلاس درس ادغام می‌کند. مدل‌های برنامه‌ای که از آموزش پنهان استفاده می‌کنند، ممکن است به عنوان آموزش مبتنی بر محتوا (CBI) یا یادگیری یکپارچه زبان محتوا (CLIL) نیز شناخته شوند.

مقاله پیشنهادی به شما  چند روش خلاقانه برای یادگیری انگلیسی چیست؟

برای مطالعه زبان انگلیسی در خانه، ابتدا باید انگیزه بالایی برای کار داشته باشید، تعهد داشته باشید و برنامه را دنبال کنید. قبل از هر کاری بنویسید که چرا می خواهید انگلیسی را در خانه یاد بگیرید و چه فایده ای برای شما دارد؟ مزایای یادگیری زبان انگلیسی را برای خود بنویسید و تصمیم بگیرید که واقعاً انگلیسی خود را بهبود ببخشید. بسیاری از افراد تصمیم موقتی برای یادگیری زبان انگلیسی می گیرند و پس از یک هفته آن را فراموش می کنند. شما نباید اجازه دهید این اتفاق برای شما بیفتد. البته در مواردی که قصد یادگیری زبان برای اهدافی مانند مهاجرت یا تجارت و تحصیل در خارج از کشور را دارید، انگیزه خوب و بالایی دارید. اما اگر می خواهید از زمان خود در خانه نهایت استفاده را ببرید، بهتر است فواید این فعالیت را یادداشت کنید و به آن پایبند باشید.

5/5 - (2 امتیاز)