فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

سخت ترین زبان های دنیا

سخت ترین زبان های دنیا

سخت‌ترین زبان های دنیا چه زبان هایی است؟  تاکنون در میان اقوام مختلف، پیچیده ترین زبان های جهان متعلق به مردمان کدام کشورها بوده است. شما فکر کردید؟ میلیاردها نفر در قالب ملیت ها و کشورهای مختلف جامعه انسانی را تشکیل داده اند که روی زمین زندگی می کنند.

مردم هر سرزمینی فرهنگ و آداب و رسوم خاص خود را دارند و زبان و گویش یکی از ویژگی های اصلی هر ملتی است. جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از هفت هزار زبان و گویش در جهان وجود دارد. تقریباً هر 15 روز یک زبان منسوخ می‌شود یا احتمالاً می‌میرد. برای فهمیدن هرچیز درباره زبان انگلیسی روی لینک کلیک کنید.

به دلیل تمایل اقوام کوچک به شهرنشینی و تحت تأثیر برقراری ارتباط سریع و راحت بین مردمان جهان، زبان‌های ناشناخته در حال از بین رفتن هستند. جهانی شدن و شبکه های اجتماعی، غلبه زبان و فرهنگ ملت های بزرگ از طریق وسایل ارتباطی مختلف منجر به این واقعیت می‌شود که اقوام مختلف از یک زبان مشترک استفاده می‌کنند.

 

هفت هزار زبان و گویش و هزاران گویش

بین هفت هزار زبان و گویش و هزاران گویش؛ تنها چند زبان به طور گسترده در سطح بین المللی استفاده می‌شوند. به دلایل مختلف، استفاده از زبان‌های دیگر در میان مردم یک ملت و سرزمین خاص محدود است. نوشتن دشوار و پیچیده، هجاها و آواها، تلفظ کلمات و ترکیب صامت‌ها و مصوت ها از دلایل اصلی پیچیدگی زبان و دشواری یادگیری آن برای سایر اقوام است. در دنیای امروز و با رونق روزافزون صنعت گردشگری، دانش زبان‌های خارجی ضروری است.

طبیعی است که انگلیسی در کنار زبان‌هایی مانند اسپانیایی، فرانسوی و آلمانی عاملی برای برقراری ارتباط در بسیاری از کشورها باشد. با این حال، درصد قابل توجهی از جمعیت جهان همچنان به زبان سخت و پیچیده خود صحبت می‌کنند و برقراری ارتباط با آنها دشوار است. جالبتر اینکه برخی از این کشورها جزو پربازدیدترین کشورها هستند و گردشگران زیادی در طول سال از این کشورها دیدن می‌کنند. در این مقاله با دهکده زبان همراه باشید تا برخی از سخت ترین زبان های دنیا را که گاه زبان رسمی و رایج کشورهای بزرگ هستند یاد بگیرید!

 

ماندارین یا چینی استاندارد

به گفته بسیاری از زبان شناسان، ماندارین دشوارترین زبان جهان است. این زبان یکی از شش زبان رسمی است که توسط سازمان ملل متحد تأسیس شده است و حدود یک میلیارد و سیصد میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می‌کنند. زبان ماندارین زبان نواحی شمالی و جنوب غربی چین است. پکنی که اساس چینی استاندارد یا رسمی در نظر گرفته می‌شود، یکی از شاخه‌های ماندارین است. این زبان پیچیده و رمزی زبان رسمی جمهوری خلق چین است و به همین دلیل به آن چینی استاندارد نیز می‌گویند. به غیر از اکثر نقاط چین، زبان رسمی تایوان و یکی از زبان های اصلی سنگاپور ماندارین است.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری زبان انگلیسی در هنگام ورزش

دلیل اینکه زبان چینی سخت ترین زبان دنیا محسوب می شود. این زبان دارای هیروگلیف ها و نشانه های زیادی است. نگارش این زبان بسیار پیچیده است و به همین دلیل به خاطر سپردن کلمات آن بسیار دشوار است. جالب اینجاست که جستجوی لغات و تعریف آنها و همچنین فرهنگ نویسی یک تخصص مهم و پیچیده در چین محسوب می شود.

پیچیدگی و تنوع زبان ماندارین به حدی است که گویش های ماندارین مناطق شمالی و جنوبی چین برای ساکنان این دو منطقه قابل درک نیست و به اصطلاح هیچ درک متقابلی ندارند. همچنین، این دو لهجه برای افرادی است که به گویش پکن صحبت می کنند.

درک آن سخت است. با این حال، اگرچه زبان چینی یکی از دشوارترین زبان های جهان است. زبان اول جهان بر اساس جمعیت گروه های قومی است که به این زبان صحبت می کنند. یکی از جنبه های مهم ماندارین محبوبیت آن در کشورهایی مانند چین و سنگاپور است که تعداد بازدیدکنندگان زیادی دارد.

 

عربی

زبان عربی یکی از مهم‌ترین زبان‌های دنیا و یکی از رایج‌ترین زبان‌های دنیاست. زبان عربی زبان رسمی مسلمانان در سراسر جهان است و از آنجایی که زبان قرآن، نماز و مناسک مقدس مسلمانان است. این یک زبان مقدس برای مسلمانان است. به همین دلیل، عربی یکی از شش زبان رسمی ثبت شده در سازمان ملل متحد است. 25 کشور و حدود پانصد میلیون نفر در جهان به زبان عربی صحبت می‌کنند. عربی یکی از شاخه‌های مهم زبان اسلامی است که منطقه اصلی پراکنش این زبان غرب و جنوب غربی آسیا، شمال و بخش هایی از آفریقای مرکزی است.

عربی را زبان دشمن نیز می گویند. دلیل این نام این است که عربی تنها زبانی است که از حرف زاد استفاده می‌کند. استفاده از حرف منفی در گفتار و نوشتار قواعد پیچیده و دشواری دارد و یکی از دلایل پیچیدگی زبان عربی همین است. زبان عربی حدود چهارده گویش و زیرشاخه دارد.

مقاله پیشنهادی به شما  چند روش خلاقانه برای یادگیری انگلیسی چیست؟

اردو که در حال حاضر توسط بیش از 170 میلیون نفر در نقاط مختلف جهان صحبت می شود، یازدهمین زبان پر صحبت در جهان است. ترکیب واژگان فارسی و هندی و تأثیر قواعد دستوری زبان‌های مختلف مانند فارسی، انگلیسی و هندی. این امر زبان اردو را به یکی از دشوارترین زبان های جهان تبدیل کرده است.

سخت ترین زبان های دنیا

سخت ترین زبان های دنیا

تلوگو ایتالیای شرقی

تلوگو یکی از چهار زبان مهم و شناخته شده دراویدی در جنوب هند است. تلوگو زبان رسمی ایالت های آندرا پرادش و تلانگانا در جنوب شرقی هند است. این زبان که حدود نود میلیون نفر به آن صحبت می کنند، پانزدهمین زبان پرگفتار در جهان است.

زبان تلوگو از نظر ملودی و نحوه تلفظ کلمات بسیار شبیه به ایتالیایی است و به همین دلیل به آن ایتالیایی شرقی نیز می گویند. اگرچه تلوگو یک زبان آهنگین و آهنگین است، اما برای کسانی که زبان های جنوب هند را نمی دانند؛ زبان پیچیده و نامفهوم است. خط و الفبای سینوسی این زبان مانند سایر زبان های هندو، تلوگو را به یکی از دشوارترین زبان های جهان تبدیل کرده است.

 

زبان ژاپنی؛ زبان هایکو

سرزمین ژاپن دارای تاریخ غنی و پشتوانه ادبی غنی و ارزشمند است. زبان رسمی ساکنان این سرزمین ژاپنی است که به عنوان زبان دوم مستعمرات سابق ژاپن مانند بخش هایی از کره و تایوان شناخته می شود. تقریباً 130 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند و بنابراین ژاپنی نهمین زبان پرگفتار در جهان است.

نظریه های مختلفی در مورد منشاء زبان ژاپنی وجود دارد. بسیاری بر این باورند که زبان ژاپنی ریشه در تاریخ سه هزار ساله دارد و توسط مردم شمال شرق آسیا به این سرزمین آورده شده است. گفته شده است. خط ژاپنی قدمت کمتری دارد، حدود 1200 سال از زمان اختراع خط ژاپنی که ریشه در زبان پیچیده چینی دارد. ادامه دارد. دلیل اصلی این است که ژاپنی یکی از سخت ترین زبان های جهان است. و این. زیرا بین زبان ژاپنی گفتاری و نوشتاری از نظر واژگان و دستور زبان تفاوت معناداری وجود دارد. با این حال ژاپن یکی از زیباترین کشورهای جهان برای گردشگران و طبیعت گردان است. به همین ترتیب، ادبیات ژاپنی و نماد آن، شعر هایکو، با وجود همه دشواری های این زبان، طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد.

 

زبان لهستانی؛ زبان همخوان

لهستانی یکی از شاخه های زبان اسلاو و گروهی از زبان های هند و اروپایی است. لهستانی زبان رسمی ساکنان لهستان و مناطق بومی اطراف لهستان در جمهوری چک، بلاروس، اسلوونی، اسلواکی، لیتوانی، مجارستان و اوکراین است. این زبان با بیش از 55 میلیون گویشور، یکی از مهم ترین زبان های اتحادیه اروپا است.

مقاله پیشنهادی به شما  با یادگیری زبان چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

دستور زبان پیچیده، حروف اضافه متعدد و استفاده بیش از حد از صامت ها در طول مکالمه، زبان لهستانی را به یکی از دشوارترین زبان های جهان تبدیل کرده است.

 

زبان ترکی؛ پیچیده و متنوع

ترکی یکی از قدیمی ترین و متنوع ترین زبان های دنیاست. این زبان اقوام و کشورهای زیادی را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین شاخه ها و انواع مختلفی از زبان ترکی وجود دارد. برای زبان ترکی 35 زیرشاخه ثبت شده است که بیش از ده گویش در آستانه انقراض است. دشت های آسیای مرکزی، شمال و شمال غربی چین، قفقاز جنوبی، شمال غرب ایران، ترکیه، مناطق کوچکی از بالکان و اروپای شرقی؛ اینجا محل سکونت ساکنان ترک زبان جهان است. ترکی استانبولی با بیش از 76 میلیون گویشور مهمترین شاخه زبان ترکی است. در مجموع، ترکی زبان مادری تقریباً 170 میلیون نفر در جهان است، از جمله جمعیتی که زبان دوم آنها ترکی است. این رقم به 200 میلیون نفر خواهد رسید.

قواعد دستوری پیچیده و دقیق، کلمات طولانی و تلفظ دشوار آنها و همچنین دشواری درک برای غیر ترک زبانان، زبان ترکی را به یکی از دشوارترین زبان های جهان تبدیل کرده است. با این حال محبوب ترین مقاصد گردشگری در غرب آسیا و شرق اروپا یعنی ترکیه و آذربایجان از مهم ترین کشورهای ترک زبان جهان هستند.

 

روسی؛ زبان داستایوفسکی و تولستوی

روسی یکی از زبان های هند و اروپایی و یکی از شاخه‌های زبان‌های اسلاوی شرقی است. این زبان طیف وسیعی از اقلیم ها را پوشش می‌دهد و حدود 270 میلیون گویشور در نقاط مختلف جهان دارد. این زبان از نظر تعداد گویشوران بومی، هفتمین زبان پرگفتار در جهان و از نظر تعداد کل گویشوران، هشتمین زبان پر صحبت است. علاوه بر این، روسی محبوب ترین زبان مادری در اروپا است. شهروندان بسیاری از کشورهایی که از اتحاد جماهیر شوروی جدا شده اند هنوز روسی صحبت می کنند. حوزه این زبان شامل بسیاری از کشورها می شود. از شمال شرق آسیا تا سواحل بالتیک شمال اروپا. علاوه بر این، روسی زبان رسمی یازده کشور است.

5/5 - (1 امتیاز)