فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

زبان انگلیسی رو بی کلاس یاد بگیر

زبان انگلیسی رو بی کلاس یاد بگیر

همیشه هم بی کلاس بودن بد نیس مثل یادگیری زبان انگلیسی بی کلاس. زبان انگلیسی رو بی کلاس یاد بگیر شما دوست عزیزی که شروع به خواندن این مقاله کردید حتما مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید. شاید از کودکی کلاس‌های مختلف را امتحان کرده باشید یا عضو ثابت کلاس‌های مختلف زبان انگلیسی بوده اید… اما… اما هنوز قدرت صحبت موثر و روان را ندارید. اگر چنین است، ما با احترام از شما دعوت می‌کنیم تا این متن را تا انتها مطالعه کنید تا بدانید چگونه می‌توانیم بدون کلاس زبان انگلیسی یاد بگیریم.

وقتی روش صحیح صحبت کردن به زبان انگلیسی را بدانیم، به راحتی می‌توانیم با افراد دیگر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم و دامنه ارتباطات، افکار و تجربیات خود را گسترش دهیم. در دنیای امروز، ارتباطات معنای جدیدی پیدا کرده است. اعتماد به نفس و سخنوری دیگر محدود به برقراری ارتباط با خانواده و جامعه نیست و با کمک امکانات جدیدی که در اختیار داریم، در یک چشم به هم زدن می‌توانیم با فردی در محدوده‌های مختلف صحبت کنیم، ارتباط برقرار کنیم و دوست شویم.

جهان انگلیسی نزدیکترین و بهترین ابزار برای این ارتباطات است. چه بخواهیم و چه نخواهیم، ​​در دنیای امروز، زبان انگلیسی ابزار مهمی برای ارتباطات بین المللی در زمینه‌های مختلف علمی، اقتصادی و تجاری است. بنابراین، در حالی که برای همه زبان‌ها و فرهنگ‌ها ارزش قائل هستیم، باید نحوه یادگیری زبان انگلیسی را بدانیم. اگر بدانیم چگونه بدون درس زبان انگلیسی را یاد بگیریم، در زمان و هزینه بسیار صرفه جویی خواهیم کرد.

 

با معلم یا بدون معلم، این سوال است

نقش معلم و مربی خوب برای همه ما روشن است. اما سوال اینجاست که چرا گاهی با وجود همه تلاش‌ها و اساتید عالی ما همچنان برای یادگیری زبان انگلیسی باقی مانده است. اگر بهترین معلم انگلیسی تاریخ بشر را داشته باشید، تنها با چند ساعت در هفته، هیچ معجزه ای در یادگیری وجود نخواهد داشت. آنچه ما برای یادگیری مؤثر نیاز داریم خودآموزی است. یعنی برنامه ریزی می‌کنیم که برای خودمان برنامه ای مناسب طراحی کنیم و به آن پایبند باشیم. شاید عده ای نسبت به این پیشنهاد واکنش منفی نشان دهند و انواع و اقسام بهانه‌ها را برای رد آن بیاورند. به عنوان مثال، چیزی که اغلب در انتقاد از روش خودآموزی زبان انگلیسی شنیده می‌شود، این است: زبان فرآیندی است که در ارتباطات شکل می‌گیرد و برای یادگیری آن به افراد دیگری نیاز است. این جمله کاملا صحیح و منطقی است اما کامل نیست. تمرین مهارت‌های مختلف به صورت فردی ما را قوی تر و قوی‌تر می‌کند. همانطور که راز موفقیت لیونل مسی به گفته خودش ساعت ها تمرین انفرادی زیاد است. بنابراین، نحوه یادگیری زبان انگلیسی بدون درس بسیار مهم است. در ادامه انتشارات دهکده زبان چند راهکار برای این منظور پیشنهاد کرده است. تا انتها با ماباشید.

مقاله پیشنهادی به شما  چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟ 

 

1. صدای خود را ضبط کنید

این ممکن است کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیار مفید خواهد بود. ابتدا سعی کنید به یک متن یا ویدیو انگلیسی گوش دهید و سپس همان متن و جملات را با صدای خود بخوانید و ضبط کنید. دو نسخه را با هم مقایسه کنید و سعی کنید ایرادات و کاستی‌های آنها را برطرف کنید. این تمرین را ادامه دهید. انسان به طور طبیعی دارای ویژگی پیروی و تقلید است. با این کار مانند نسخه اصلی فایلی که تهیه کرده اید صحبت خواهید کرد.

 

2. با صدای بلند تمرین کنید

خواندن با صدای بلند مثل صحبت کردن عادی نیست. برای تقویت ماهیچه های صوتی هنگام صحبت به زبان‌های دیگر، لازم است با صدای بلند تمرین کنید. با اختصاص 10 تا 15 دقیقه به خواندن با صدای بلند انگلیسی، متوجه اشتباهات خود خواهید شد و کلمات را به درستی تلفظ خواهید کرد. اگر می‌توانید، با یک دوست تمرین کنید و سعی کنید عبارات روزمره را از مطالبی که می‌خوانید به خاطر بسپارید.

 

3. خواندن آهنگ به زبان انگلیسی

هنگام رانندگی یا دوش گرفتن برای خود آهنگ‌های انگلیسی بخوانید. مطالعه به ویژه برای شما در حین دوش گرفتن مفید است. زیرا این بار نه تنها با سخنان اعتراض آمیز اطرافیان مواجه نخواهید شد، بلکه والدین محترم به خاطر تربیت فرزند چندزبانه به شما افتخار خواهند کرد. همچنین اصطلاحات و عبارات مفیدی در آهنگ‌های انگلیسی وجود دارد که شما را از کاربرد آنها آگاه می‌کند. همچنین یادگیری با موسیقی و ریتم بسیار راحت تر و خاطره انگیزتر است. به عنوان مثال، اشعار، اگر دقت کنید، به خاطر سپردن آن از آهنگ‌ها سخت تر است. چون آهنگ‌ها را ریتمیک و آهنگین می‌شنیدی و به یاد می‌آوری.

زبان انگلیسی رو بی کلاس یاد بگیر

زبان انگلیسی رو بی کلاس یاد بگیر

4. فیلم های کوتاه تماشا کنید

فیلم‌ها و فیلم‌های کوتاه را از منابع مختلف تهیه کنید و آنها را تمرین و تکرار کنید. امروزه دسترسی به ویدیوهای انگلیسی برای آموزش و یادگیری بسیار ساده شده است و وجود چندین وب سایت و شبکه اجتماعی مانند سایت انتشارات دهکده زبان ، دسترسی به آنها را بسیار آسان کرده است. ویدئوها و فیلم‌های کوتاه تمرکز شما را افزایش می‌دهند. سعی کنید جملات و عبارات را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. فیلم را متوقف کنید، یادداشت برداری کنید. گوش دادن را تکرار کنید تا به تمام عبارات و موضوعات تسلط کامل داشته باشید.

مقاله پیشنهادی به شما  آموزش گرامر زبان انگلیسی (درس ششم)

 

5.دانستن چگونگی تاکید بر جملات

با این روش کارآمد زبان انگلیسی رو بی کلاس یاد بگیر وقتی روی یک کلمه تاکید می‌کنیم، به شنونده و مخاطب خود کمک می‌کنیم تا معنی را منتقل کنند. انتقال معنا بستگی زیادی به گوینده و نحوه گفتار و نحوه انتقال معنا دارد. اگر بر کلمات نامناسب تأکید و فشار لازم وارد شود، سوء تفاهم لفظی پیش می‌آید و شنونده معنای آن را نمی‌فهمد.

 

6. روی عبارات خاص کار کنید

برخی از عبارات و عبارات در مکالمه زیاد استفاده می شوند. جملاتی که با وجود کوتاه بودن، جملات شما را زیبا و شیک می‌کند و جلوه خوبی به نحوه گفتار شما می‌دهد. به عنوان مثال، در زبان فارسی عباراتی مانند: “در واقع، واقعا و…” می‌تواند به شما در بیان مفاهیم و تشکیل جملات کمک کند. در انگلیسی هم دقیقا همینطور است. یعنی عبارات ثانویه برای بیان معنی که به شما کمک می‌کند تا معنی را کامل کنید و جملات را زیبا کنید و البته با ایجاد مکثی کوچک به شما امکان تأمل برای ایجاد قسمت های بعدی را می‌دهند.

 

7. نظم و ارتباط و مفهوم عملی واژگان

مترادف‌های زیادی برای یک مفهوم می‌تواند وجود داشته باشد. اما باید مراقب باشید که مکان مناسب استفاده از هر کلمه را بدانید. به عنوان مثال، کلمات “کوچک” و “کوتاه” از نظر مترادف مشابه هستند، اما کاربرد هر کدام متفاوت است. مثلاً موی کوتاه با کلمه کوتاه بیان می‌شود و کوتاه فایده ای ندارد. به رابطه بین ترکیب کلمات و کاربرد آنها توجه کنید. در غیر این صورت هنگام صحبت سوء تفاهم های خنده دار پیش خواهد آمد.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)