فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

افزایش هوش با یادگیری زبان انگلیسی

افزایش هوش با یادگیری زبان انگلیسی

چطور یادگیری زبان باعث افزایش هوش می‌‌شود؟

آیا افزایش هوش با یادگیری زبان انگلیسی یادگیری زبان امکان پذیر است؟ باعث بهبود هوش افراد می‌شود، پس از انجام تحقیقات گسترده در دانشگاه‌های مختلف دنیا در مورد تاثیر یادگیری زبان دوم بر مغز، در زمینه های مختلف علمی مانند روانشناسی زبان، عصب‌‌شناسی زبان و زبان‌شناسی شناختی، زبان به اثبات رسیده است. ثانیاً تأثیر مثبتی در مطالعه مغز انسان دارد و در ادامه به شرح مزیت دو زبانه بودن  برای هوش افراد می‌پردازیم.
مطالعات انجام شده بر روی مغز افراد دوزبانه نشان می‌دهد که با افزایش سن، زمانی که فرد شروع به آموزش و یادگیری زبان دوم می‌کند، ساختار عصبی مغز شروع به تغییر می‌کند و در نتیجه سلول‌های خاکستری آن افزایش می‌‌‌یابد.

هر چه بیشتر مغز خود را تمرین دهیم، یعنی آنچه را که به زبان دوم خود می‌آموزیم مدام تمرین و تکرار کنیم، مغز ما بیشتر و بیشتر رشد می‌‌کند که برای تفکر باز مثمر ثمر خواهد بود، در این صورت به راحتی می‌توانیم فکر، تحلیل و ، در نهایت بیایید بهترین تصمیم را بگیریم. یکی دیگر از مزایای ذهن باز این است که می‌‌توانیم به انتقادات گوش دهیم و به یک پاسخ منطقی برسیم.

 

 گسترش ذهن با یادگیری زبان

ذهن باز، طرز تفکر جدید و نگاه متفاوت به دنیای اطراف، دانش و آگاهی ما را افزایش می‌دهد. دانش آموز می‌تواند با کمک معلم خود یا از طریق رسانه‌ها و برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های آموزشی مانند مستند، فیلم و سریال، موسیقی و غیره با فرهنگ کشوری که در آن زبان را مطالعه می‌کند آشنا شود.

با نگرش جدید برای یادگیری بیشتر در مورد دنیای اطرافمان. این تنوع تفکر منجر به افزایش خلاقیت می شود، زیرا مطالعات نشان داده است که افراد چند زبانه خلاق تر از دیگران هستند. خلاقیت در نود درصد مواقع برنده است.

در هر کار فردی یا گروهی، اگر از تفکر خلاق استفاده نکنیم، کارمان آنطور که باید درک نمی‌شود. در کار گروهی هر فردی با توجه به اصالت و نوع زندگی خود در هنگام حل، طرز فکر متفاوتی دارد، اعتقاد بر این است که هرکس با پس زمینه ذهن خود افکار خود را بیان می‌کند و نتیجه تفکر او بهتر خواهد بود.
یکی دیگر از مزایای دو زبانه یا چند زبانه بودن افزایش سطح ارتباطات ما است، گسترش روابط اجتماعی به معنای کسب اطلاعات، دانش و آگاهی بیشتر است. هنگامی که ما یک زبان جدید یاد می‌گیریم، زبان اصلی ما ناخودآگاه تقویت می‌شود زیرا ما دائماً مطالبی را که در زبان دوم آموخته ایم با زبان مادری خود مقایسه می‌کنیم. تقویت زبان مادری ارتباط بهتر با اطرافیان و کسانی است که دانشی فراتر از ما دارند و می‌توانیم از دانش آنها بهره مند شویم.

مقاله پیشنهادی به شما  کتاب خودآموز مکالمه اسپانیایی در 90 روز به شیوه نصرت

در مورد زبان دوم ما هم همینطور است. ما پر از چیزهای جدید هستیم، بنابراین باید زبان دومی را بدانیم تا احساس راحتی کنیم تا نیازهایمان را برآورده کنیم، و توانایی برقراری ارتباط به زبان دوم پله ای برای رسیدن به هدف است. ممکن است سریعتر از کسانی که این مهارت را ندارند کار پیدا کنیم یا مثلاً زودتر برای تحصیل، زندگی یا تجارت در کشور دیگری مهاجرت کنیم.

افزایش هوش با یادگیری زبان انگلیسی

افزایش هوش با یادگیری زبان انگلیسی

تاثیر دانستن زبان دوم برحافظه

دانستن زبان دوم بر تمرکز و حافظه شما تأثیر می‌گذارد و افزایش هوش با یادگیری زبان انگلیسی بسیار حائز اهمیت است، در نتیجه وظایف خود را با دقت و سرعت بیشتری انجام می‌دهید. علاوه بر این، یادگیری زبان دوم مهارت‌های حل مسئله را بهبود می‌بخشد، نه تنها می‌توانید در زندگی که شامل کار و هزار و یک چیز دیگر است، انتخاب‌های هوشمندانه تری داشته باشید، بلکه می توانید در تحصیل نمرات بهتری نیز کسب کنید.

با پیشرفت علم و تحقیقاتی که امروزه در حال انجام است و در آینده نیز انجام خواهد شد، بدون شک بیش از پیش به اهمیت آموزش و یادگیری زبان پی خواهیم برد و از مزایای آن شگفت زده خواهیم شد. ممکن است برخی از دوستان و آشنایان خود را بشناسید که به دو زبان مسلط هستند و زبان سوم را یاد می‌گیرند، ممکن است از رشد و سرعت یادگیری آنها متعجب شوید، این نتیجه تمرینات تکراری یادگیری زبان دوم است که کمک می‌کند آنقدر ذهن انسان را تقویت کنید که زبان بعدی را سریعتر یاد بگیرد.
همانطور که می‌بینید، دوزبانه‌ها در مقایسه با تک زبانه‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند و این به خوبی مستند شده است، زیرا مطالعات نشان می‌‌‌دهد که دوزبانه‌ها مهارت‌های بالاتری نسبت به کسانی دارند که فقط بر زبان مادری خود تسلط دارند. این مهارت‌ها عبارتند از: هوش تیز، توانایی تمرکز، توانایی انعطاف پذیری با دیدگاه های دیگران، بهبود عملکرد حافظه، افزایش خلاقیت، توسعه مهارت‌های گوش دادن، توانایی تصمیم گیری و برنامه ریزی بالا، افزایش زمان نگهداری اطلاعات، افزایش دقت. و … .

مقاله پیشنهادی به شما  روش‌های یادگیری رایگان زبان انگلیسی

 

افزایش هوش با یادگیری زبان انگلیسی

مطالعات نشان داده است که پس از سه ماه یادگیری زبان، افراد در چهار زمینه رشد مغز را تجربه می کنند. کودکانی که زبان دوم را یاد می گیرند وقایع را بهتر به خاطر می آورند و می توانند تمرینات حافظه را بهتر از سایر گروه های سنی انجام دهند. در واقع آنها ذهنی شاداب و فعال دارند.

برای بهبود حافظه، افراد یک یا چند زبان را یاد می‌گیرند. این حرکت همچنین به آنها اجازه می‌دهد تمرکز خود را بهتر کنترل کنند و این عامل حواس پرتی را از بین می‌برد و به آنها اجازه می‌دهد وظایف خود را بهتر انجام دهند. زبان آموزان به دلیل مشاغل و پیشینه‌های مختلف، عموماً در سنین پیری افت ذهنی کندتری را نسبت به دیگران تجربه می کنند.

اگر فردی زبان دوم را بیاموزد ذهن او قادر به حل مشکلات و تبدیل شدن به فردی منطقی‌تر می شود که در نتیجه خلاقیت ذهنی او افزایش می‌یابد. در واقع کنترل ذهن یکی از مهم ترین عوامل مدیریتی است که شما را از هر نظر بهتر از دیگران می‌کند. افرادی که زبانی را یاد گرفته اند در تجزیه و تحلیل مسائل پیچیده بهتر از دیگران هستند زیرا ذهن آنها خلاق تر و متمرکزتر است.

 

خرید بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی

بسیاری از ما منتظر روزی هستیم که شرایط برای شروع یادگیری زبان دوم مهیا شود، اما ممکن است زمان را از دست بدهیم، به شما پیشنهاد می‌کنم بهترین منابع آموزشی را از انتشارات دهکده زبان تهیه کنید و به صورت خودآموز و بدون نیاز به معلم زبان در هرساعت از شبانه روز، حین مسافرت، تفریح یا شب‌ها قبل از خواب که بهترین موقع برای یادگیری و به خاطر سپردن در ذهن است، شروع به یادگیری زبان نمایید و از صرف وقت و هزینه های اضافی برای یادگیری زبان جلوگیری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)