فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

ایجاد علاقه در فرزند برای یادگیری زبان انگلیسی

ایجاد علاقه در فرزند برای یادگیری زبان انگلیسی

برای یادگیری زبان به تنهایی تلاش کنید

برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان، انگلیسی را با کودک خود تمرین کنید. اگر فرزندتان شما را در حال خواندن کتاب، تماشای فیلم و صحبت به زبان انگلیسی ببیند، الهام گرفته و علاقه مند به دنبال کردن شما خواهد شد. اشتیاق به یادگیری مسری است! اشتیاق به یادگیری به راحتی از دیگران به کودکان منتقل می‌شود. وقتی فرزندتان میل به یادگیری را در شما ببیند، علاقه بیشتری به یادگیری پیدا می‌کند. وقتی نیاز به یادگیری چیزی مانند تاریخ، جغرافیا، ریاضی، کامپیوتر یا هر چیز دیگری دارید، عشق و علاقه خود را به یادگیری به او نشان دهید.

از فرصت برای یادگیری در حضور او استفاده کنید، از عباراتی مانند “چقدر گیج کننده” یا “چقدر دشوار” اجتناب کنید. اطلاعات و چیزهای جدید را با هم کشف و استخراج کنید. وقتی کودک شما لذت و هیجان یادگیری را در زندگی می‌بیند، علاقه او به یادگیری افزایش می یابد. مشارکت فعال در یادگیری زبان و برقراری ارتباط با او به جای اینکه از او انتظار داشته باشیم که به تنهایی زبان را بخواند و تمرین کند، انگیزه بیشتری برای تمرین به کودک می‌دهد. از او حمایت کنید، حمایت شما به او اعتماد به نفس می‌دهد تا ادامه دهد.

یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان سرگرم کننده کنید

یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان باید یک فعالیت سرگرم کننده با یک جایزه کوچک باشد. یک روش یادگیری جالب زبان را امتحان کنید. همه کودکان عاشق بازی هستند و از یادگیری لغات و اصطلاحات انگلیسی در کنار بازی لذت می‌برند. پیشنهاد می‌کنیم از فلش کارت یا بازی‌های رومیزی برای جذاب تر کردن یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

روش آموزش بازی موضوع جدیدی نیست. این روش سالهاست که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به دلایل زیادی بسیار مفید و کاربردی است. یادگیری از طریق بازی فرصتی برای یادگیری عمیق فراهم می‌کند و مهارت‌های شناختی کودکان را بهبود می‌بخشد. وقتی کودک شروع به بازی می‌کند، دوست دارد یک سیستم جدید را امتحان کند. بازی‌ها چه خنده‌دار باشند و چه جدی، هر دو تأثیر زیادی در ذهن کودکان می‌گذارند. بازی‌های سرگرم‌کننده هیجان و یادگیری را ترکیب می‌کنند که کودکان را تشویق می‌کند به بازی ادامه دهند و طبیعتاً بهتر یاد بگیرند.

مقاله پیشنهادی به شما  آموزش گرامر زبان انگلیسی (درس سوم)

یادگیری مبتنی بر بازی همچنین میل کودکان را به فعالیت‌های گروهی افزایش می‌دهد و همچنین روحیه رقابتی آنها را تقویت می‌کند. ایجاد روحیه، رقابت و مبارزه برای پیروزی خود یا تیمشان باعث می‌شود بچه ها تمام تلاش خود را انجام دهند.

 

فضایی برای خواندن و یادگیری کودکان ایجاد کنید.

برخی افراد معتقدند که خواندن کلید موفقیت در زندگی است. ما همچنین معتقدیم که خواندن، اگر رمز موفقیت در زندگی نباشد، حداقل کلید موفقیت تحصیلی است. کودکانی که تشویق می‌شوند از خواندن لذت ببرند، عاشق یادگیری خواهند شد و کودکانی که به خواندن تشویق نمی‌شوند، یادگیرندگان خوبی نخواهند بود. خواندن نه تنها دایره لغات کودکان را توسعه می‌دهد، بلکه مغز را برای پردازش مفاهیم و یادگیری مکالمات رسمی آموزش می‌دهد. مطالعه نه تنها به تقویت زبان و هنر کمک می‌کند، بلکه توانایی ذهن را برای مطالعه دروسی مانند ریاضیات و علوم افزایش می‌دهد.

دنیای فرزندان خود را پر از فرصت های مطالعه کنید. به طور منظم برای آنها بخوانید و از فرزندانتان بخواهید که برای شما بخوانند. 20 دقیقه در روز را به مطالعه خانوادگی اختصاص دهید. الگوی خوبی برای آنها باشید و به طور منظم یاد بگیرید. مواد لازم برای این کار روزنامه، پوستر، مجله و گزارش است. با پر کردن اتاق با این موارد اهمیت مطالعه را به آنها نشان دهید. کلید تشویق کودکان به خواندن، سرگرم کردن آنان است. اگر کتاب یا مطلبی وجود دارد که کودک شما به آن علاقه ای ندارد یا آن را کسل کننده می‌داند، آن را مجبور نکنید، بگذارید بچه ها مطالب مورد نظر خود را انتخاب کنند و پس از خواندن آن مطالب، فعالیتی در مورد آموخته های خود انجام دهید. مثلاً به خودتان بگویید یا آنچه را که او آموخته است بکشید.

ایجاد علاقه در فرزند برای یادگیری زبان انگلیسی

ایجاد علاقه در فرزند برای یادگیری زبان انگلیسی

انگلیسی را در خانه یاد بگیرید

زمانی که فرزندتان آماده یادگیری است شروع به آموزش کنید

زمان مناسبی را برای یادگیری انتخاب کنید تا فرزندتان بخواهد یاد بگیرد. وقتی به او آموزش می‌دهید یا با او ورزش می‌کنید، کودک شما باید هوشیار و آماده یادگیری باشد. مجبور کردن او به انجام تمرینات انگلیسی باعث استرس و اضطراب می‌شود. به خاطر داشته باشید که اگر شروع به انجام یک فعالیت کردید و احساس کردید که فرزندتان تمایلی به انجام آن ندارد، به جای اینکه او را مجبور به ادامه دادن کنید، سعی کنید این موضوع را به زمان دیگری موکول کنید، زیرا ادامه دادن زمانی که کودک احساس می‌کند خوب نیست، باعث می‌شود. او را بی حوصله کنید و از یادگیری فرار کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین فرآیند برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

انواع یادگیری را بشناسید و نوع یادگیری فرزندتان را کشف کنید

ایجاد علاقه در فرزند برای یادگیری زبان انگلیسی نیازمند شناسایی سبک مناسب یادگیری است. هر کودکی سبک یادگیری خاص خود را دارد. برخی از کودکان سبک یادگیری خاصی دارند در حالی که برخی دیگر سبک های یادگیری متفاوتی را ترکیب می‌کنند. هیچ سبک درست یا غلط مطلقی وجود ندارد، اما می‌توانید با شناسایی درست سبک یادگیری فرزندتان، کمیت و کیفیت یادگیری او را افزایش دهید.

 

ارائه موقعیت های ملموس و قابل درک برای کودک

کودکان عاشق نقش آفرینی و تخیل هستند. پیشنهاد بازی در موقعیت هایی مانند رستوران، فروشگاه اسباب بازی یا کتابخانه را بدهید و از کودک بخواهید یکی از آنها را انتخاب کند و سپس آنها را مقابل یکدیگر بازی کند. به عنوان مثال، شما می‌توانید نقش خریدار را بازی کنید، و او فروشنده. هر زمان که نیاز بود، در گفتار و کلماتی که نیاز دارد به او کمک کنید. اگر در صحبت هایش از عبارتی استفاده کرد، این عبارت را چند بار به زبان انگلیسی برای او تکرار کنید تا ملکه ذهن او شود. به تدریج کودک شما می‌تواند بیشتر صحبت کند.

 

به فرزندتان کمک کنید تا تکالیفش را انجام دهد

کودکان اغلب از انجام تکالیف اجتناب می‌کنند زیرا می‌خواهند زمان بیشتری را صرف بازی کنند. حالا تصور کنید که در کنار تکالیف مدرسه باید تکالیف زبان هم انجام دهند، مطمئنا برایشان سخت‌تر خواهد بود. راه حل این است که یک برنامه منظم اما منعطف داشته باشید. برای فرزندتان تکالیف تعیین کنید، او را حمایت کنید و تشویق کنید تا تکالیفش را انجام دهد.

 

از برنامه های آنلاین استفاده کنید

برنامه‌های آنلاین تاثیر زیادی در ایجاد علاقه در فرزند برای یادگیری زبان انگلیسی دارند. حتی کودکانی که هیچ علاقه ای به فعالیت ها و یادگیری نشان نمی‌دهند، بسیار مشتاق به استفاده از برنامه ها هستند. می‌توانید از آنها برای کمک به کودک خود در یادگیری لغات، گرامر و مکالمه استفاده کنید. این برنامه‌ها با داستان‌ها، بازی‌ها و آهنگ‌ها به کودکان کمک می‌کنند تا یاد بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)