فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

مشکلات رایج هنگام یادگیری زبان انگلیسی

مشکلات رایج هنگام یادگیری زبان انگلیسی

تسلط بر زبان انگلیسی، به خصوص زمانی که زبان مادری ما بسیار متفاوت از آن است، می تواند بسیار دشوار باشد. به عنوان یک زبان آموز در ابتدای مسیر یادگیری، ممکن است با چالش های زیادی روبرو شوید. به دلیل تفاوت در لهجه‌های مختلف یا ظرافت‌های این زبان، حتی افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی است، در استفاده از زبان دچار اشتباه می‌شوند. پس اگر فکر می‌کنید این مشکلات فقط مختص زبان آموزان است، در اشتباهید. پس مطمئن باشید که تنها نیستید.خبر خوب این است که راه حل هایی وجود دارد. یکی از مؤثرترین راه‌ها برای مقابله با این چالش‌ها یادگیری از معلمی است که شما را در مسیر درست راهنمایی می‌کند. روش‌های یادگیری رایگان زبان انگلیسی بسیار متنوع است با ما همراه باشید.

 مشکلات رایج در یادگیری زبان انگلیسی و نحوه بهبود آنها

بیایید نگاهی به رایج ترین مشکلات هنگام یادگیری زبان انگلیسی در تمام سطوح، از مبتدی تا پیشرفته داشته باشیم و نحوه بهبود هر یک را بررسی کنیم.

واژگان

1. واژگان محدود
کلمات جزء جدایی ناپذیر هر زبان از جمله انگلیسی هستند. هزاران کلمه در هر زبانی وجود دارد و دانستن همه آنها غیرممکن است. حتی ما همه کلمات زبان مادری خود را نمی‌دانیم. شما واقعاً نیازی به دانستن این تعداد لغات ندارید، اما برای صحبت روان باید مقدار قابل توجهی از آنها را بدانید. علاوه بر یادگیری و نوشتن کلمات، به خاطر سپردن و استفاده صحیح از آنها به همان اندازه مهم است. پس چگونه می‌توانیم کلمات آموخته شده را فراموش نکنیم؟

تمرین عملی

می توانید دایره لغات خود را با چند روش ساده گسترش دهید. روی یک کارت یا کاغذ فهرستی از 25 کلمه ای که می خواهید یاد بگیرید بنویسید. حتماً معنی این کلمات و یک یا دو مثال از آنها را یادداشت کنید تا بتوانید استفاده از آنها را تمرین کنید. به یاد داشته باشید که چگونه از یک کلمه خاص در یک موقعیت خاص استفاده کنید. فهرست کلمات را به 5 بخش (5 کلمه در هر بخش) تقسیم کنید و هر روز 5 کلمه را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  آموزش گرامر انگلیسی و معرفی دستور زبان انگلیسی

سعی کنید هر بار که شخصاً معنای آنها را لمس می کنید، نمونه های جدیدی را به لیست خود اضافه کنید. این باعث می شود که تقریباً هرگز آن کلمه را فراموش نکنید. قبل از شروع روز دوم سعی کنید 5 کلمه از روز اول را به خاطر بسپارید و آنها را یادداشت کنید. و سپس واژگان روز دوم را بخوانید. به مدت 5 روز ادامه دهید. هر روز کلمات روز قبل را مرور کنید و سپس به سراغ کلمات روز جدید بروید. در روز ششم سعی کنید تمام لغات 5 روز قبل را به خاطر بسپارید و یادداشت کنید.

در نهایت پیشرفت خود را بررسی کنید و اگر با این تکنیک احساس راحتی می کنید، می توانید از آن برای یادگیری کلمات بیشتر استفاده کنید. اگر از این روش استفاده کنید، متوجه پیشرفت قابل توجهی در دایره لغات خود خواهید شد. کلماتی که با این روش حفظ کرده اید را هرگز فراموش نخواهید کرد.

3. با افراد انگلیسی زبان صحبت نکنید

ارتباط با افراد انگلیسی زبان برای تسلط بر زبان انگلیسی مهم است. بهبود مکالمه بدون کسی که با او تمرین کنید می تواند دشوار باشد و همچنین می تواند باعث مشکلات یادگیری زیادی شود. امروزه یافتن افرادی که انگلیسی صحبت می کنند دشوار نیست. گروه های فیس بوک و فضای مجازی فرصتی را برای همه ما فراهم می کند تا افراد همفکر خود را در این فرآیند پیدا کنیم و بیشتر تمرین کنیم. علاوه بر تمرین انگلیسی، می توانید دوستان خوبی نیز در این فرآیند پیدا کنید.

مشکلات رایج هنگام یادگیری زبان انگلیسی

مشکلات رایج هنگام یادگیری زبان انگلیسی

4. دستور زبان پیچیده

دستور زبان انگلیسی دشوار است و به همین دلیل دانش آموزان گاهی اوقات پیام اشتباهی را در مکالمه منتقل می‌کنند. قوانین زبان انگلیسی ساده نیستند و تعداد زیادی از آنها وجود دارد، بنابراین به خاطر سپردن آنها دشوار است و حتی استفاده از آنها دشوارتر است. اما نگران نباشید و به مسیر یادگیری خود ادامه دهید. این پیچیدگی قدم به قدم آسان تر می‌شود.

مقاله پیشنهادی به شما  آموزش Vocabulary (درس دوم)

 

5. احساس خجالت

یکی از مشکلات رایج هنگام یادگیری زبان انگلیسی احساس خجالت است. یادگیری یک زبان جدید می‌تواند طاقت فرسا باشد، بنابراین خجالتی ناشی از آن کاملا طبیعی است. شما در مسیر دشواری هستید. بنابراین اگر در حین تمرین و مکالمه احساس خجالت  می‌کنید، به خصوص اگر اطرافیانتان به زبان انگلیسی مسلط باشند، این کاملا طبیعی است. گاهی اوقات احساس می‌کنید از جمعیت جدا شده اید زیرا نمی‌توانید به راحتی خود را بیان کنید.

تصمیم گیری

برای غلبه بر احساس ناهنجاری، تا حد امکان تمرین کنید. زمانی که تنها هستید و در مکانی امن که احساس راحتی می‌کنید، با صدای بلند انگلیسی صحبت کنید. می توانید کتاب را با صدای بلند برای خودتان بخوانید. فقط به یاد داشته باشید که انگلیسی زبان اول شما نیست و هنوز در حال یادگیری هستید که بسیار ارزشمند است. پس نیازی به خجالت نیست.

چگونه تلفظ خود را بهتر کنیم؟

تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی یکی از ساده‌ترین راه ها برای بهبود مهارت‌های شما در این زمینه است. گوش دادن به صداها با صدای بلند مانند یک جلوه آینه ای عمل می‌کند و مهارت‌های گفتاری شما را بهبود می‌بخشد. بسیار مهم است که به تمرین ادامه دهید و هرگز تسلیم نشوید.

همچنین می‌توانید رمان را با صدای بلند بخوانید. دقت کنید که کلمات را درست تلفظ کنید و به آرامی بخوانید تا بتوانید به آنها توجه کنید. این روش برای افرادی که معلم ندارند نیز راه حلی عالی است. بنابراین مطالعه کتاب و مجلات می‌تواند به عنوان راه حلی برای بسیاری از مشکلات یادگیری زبان مورد استفاده قرار گیرد.

تسلط بر زبان انگلیسی کار سختی نیست. بهترین راه برای غلبه بر همه چالش های یادگیری زبان، تمرین مداوم و همچنین غوطه ور شدن در محیطی پر از انگلیسی زبانان همفکر است. به یاد داشته باشید که یک شبه به این زبان مسلط نخواهید شد. اگر چالش‌هایی را که در حین یادگیری با آن‌ها روبرو می‌شوید، بشناسید و بر آنها غلبه کنید، یادگیری زبان می‌تواند سرگرم کننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربه زندگی شما باشد.

مقاله پیشنهادی به شما  10دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی

5/5 - (1 امتیاز)