فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

بهترین راه برای یادگیری زبان در خانه از ابتدا

بهترین راه برای یادگیری زبان در خانه از ابتدا

اگر شما هم می‌خواهید بدانید بهترین راه برای یادگیری زبان در خانه از ابتدا چیست با ما همراه باشید. همه این سوال را دارند که چگونه می‌توانند 2-3 ماه انگلیسی را روان صحبت کنند، این افراد معمولاً عجله دارند زیرا به زودی امتحان یا مصاحبه ای دارند.  مراقب باشید، مهم نیست در چه سطحی هستید، مبتدی یا متوسط، در کلاس شرکت می کنید یا در خانه مطالعه می‌کنید، واقعاً هیچ راه جادویی برای یادگیری وجود ندارد. اما روش‌های زیر بهترین فرآیند یادگیری زبان هستند که میزان یادگیری را تا 50 درصد افزایش می‌دهند.

 

چقدر طول می‌کشد تا یک زبان یاد بگیریم؟

بهترین راه برای یادگیری زبان در خانه از ابتدا این است که این زبان در مقایسه با زبان‌های دیگر مانند چینی یا لهستانی که زبان‌های پیچیده ای هستند آسان است. همانطور که قبلا توضیح دادیم برای فارسی زبانانی که انگلیسی بلد نیستند و روزی 3 ساعت وقت صرف یادگیری این زبان می‌کنند حدود 12 ماه طول می‌کشد تا به سطح متوسط ​​برسند.

 

1- هدف گذاری کنید

به خاطر داشته باشید که چرا تصمیم گرفتید انگلیسی بخوانید. این خیلی مهمه. چند نمونه از اهداف یادگیری زبان انگلیسی:

  • به یک نمره خاص تافل یا آیلتس دست پیدا کنید
  • توانایی درک فیلم ها به زبان اصلی بدون زیرنویس
  • فرصتی برای چت کردن با یک دوست انگلیسی زبان
  • سفر به کشورهای خارجی به عنوان توریست
  • مهاجرت و کار یا تحصیل در کشورهای خارجی

اهداف زیادی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، مانند هدفی که برای شما مهم است. هدف خود را روی کاغذ سفید A3 بنویسید و آن را در اتاق خود بچسبانید.

 

2- از این طریق مرور کنید

به نقل از انتشارات دهکده زبان بهترین راه برای یادگیری زبان این است که وقتی برای اولین بار مطالب زبان جدید را یاد می‌گیرید (مانند یک کلمه)، اگر یک بار در 24 ساعت آینده همان مطالب را مرور کنید، تا 80 درصد از آنچه دارید حفظ می‌کنید. تازه فهمیدم در عرض یک هفته، شما قادر خواهید بود همه اینها را به خاطر بسپارید و تنها در پنج دقیقه تکرار همان مطالب را فراموش نکنید. این مقاله به مدت 30 روز در حافظه شما باقی خواهد ماند. چهل روز بعد اگر دوباره همان مقاله را بخوانید تا 6 ماه در حافظه شما باقی می‌ماند! پس یک بار در شب مطالعه، یک بار در هفته بعد و یک بار چهل روز بعد تکرار کنید.

بهترین راه برای یادگیری زبان در خانه از ابتدا

بهترین راه برای یادگیری زبان در خانه از ابتدا

3- حداقل 4 ساعت تمرین در روز

برای تسلط در 2-3 ماه، شما باید بسیار پیگیر باشید. به عبارت دیگر، باید 8-14 ساعت در روز به تمرین زبان بپردازید. بهتر است ۱ ساعت واژگان بخوانید، ۱ ساعت جلوی آینه مکالمات ساده از روی کتاب را تمرین کنید. سپس به مدت 2 ساعت به زبان انگلیسی گوش دهید و 2 ساعت متون انگلیسی را بخوانید. و غیره. اگر بیشتر روی مکالمه متمرکز هستید، بیشتر گوش دهید. اما نگران نباشید، زیرا مطالعه به گفتار شما نیز کمک می‌کند. برای برخی، 2 ساعت مطالعه و شنیدن در روز کافی است. اما اگر می‌خواهید زبان انگلیسی را خیلی سریع یاد بگیرید، بهتر است از روش ما استفاده کنید وبهترین منابع انگلیسی را از انتشارات دهکده زبان از طریق همین سایت تهیه نمایید.

مقاله پیشنهادی به شما  تقویت مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی

 

4- موسیقی ویژه برای افزایش هوشیاری ذهنی

یک مطالعه جدید نشان داده است که سکوت یا گوش دادن به موسیقی تمرکز حین مطالعه را بهبود می‌بخشد. بسیاری متوجه می‌شوند که پخش و گوش دادن به انواع خاصی از موسیقی می‌تواند به دانش آموزان کمک کند تا آن ضربان اضافی را اعمال کنند. برای این کار باید از موسیقی به عنوان صدای پس زمینه استفاده کنید، یعنی صدا را روی 1 یا 2 نگه دارید و سپس زبان را تمرین کنید.

 

5- نظر دادن و خلاصه (بسیار مهم)

این روش یکی از جدیدترین روش‌های یادگیری زبان است که در سال های اخیر کشف شده است که سرعت یادگیری را به شکلی منحصربفرد افزایش می‌دهد. برای این کار، هر زمان که دو یا سه پاراگراف از زبان را خواندید، نظر خود را به انگلیسی در مورد این پاراگراف‌ها بنویسید یا در 3-4 خط خلاصه کنید. همیشه یک فضای خالی در کنار دفترچه یادداشت خود بگذارید تا تفسیر خود را از این موضوع بنویسید. بعداً، هنگام خواندن مجدد در همان زمان، همان پاراگراف و 3-4 خط را مرور کنید تا تأثیر آنها را به وضوح ببینید!

 

6- چشم، گوش و زبان خود را به زبان انگلیسی بیاموزید

هر روز، در هر موقعیتی، حداقل یک یا دو مکالمه گوش دهید، بخوانید یا صحبت کنید و اجازه ندهید هیچ بخشی از بدنتان به انگلیسی عادت کند.

 

7- با صدای بلند بخوانید

یک راه عالی برای بهبود مکالمه انگلیسی خود این است که متون را در صورت امکان با صدای بلند بخوانید. حتی اگر اشتباه کنید، خواندن با صدای بلند به شما کمک می‌کند راحت تر انگلیسی صحبت کنید. برای خواندن با صدای بلند از کتاب، روزنامه یا هر چیزی به زبان انگلیسی استفاده کنید. حتی اگر همه کلمات را متوجه نشوید، زبان و مغز شما را مجبور به تمرین کلمات انگلیسی می‌کند و متوجه خواهید شد که با صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌توانید جملات خود را سریعتر و آسان تر کنید. خواندن با صدای بلند نیز مفید است زیرا شما از کلمات انتخابی خود استفاده نمی‌کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  بررسی روش های تدریس زبان انگلیسی

 

9- آنچه می بینید بگویید

به زبان انگلیسی صحبت کنید می‌توانید از پنجره یا تلویزیون به بیرون نگاه کنید و آنچه را که می‌بینید بگویید. به عنوان مثال، به فردی که پشت فرمان با پیراهن آبی نشسته است را به زبان انگلیسی بگویید، این یک زبان ساده است، اما خواهید دید که چگونه می‌تواند ذهن و هماهنگی زبان شما را بهبود بخشد. پس از مدتی متوجه خواهید شد که نیازی به ترجمه جمله در ذهن خود ندارید و زمانی که یک مکالمه واقعی انجام می‌دهید، در می‌یابید که بیان افکارتان برای شما راحت‌تر است. نگران اشتباهات جمله نباشید، مهم ترین هدف این تمرین تسلط است. اگر می‌خواهید اشتباهات خود را اصلاح کنید، صدای خود را ضبط کنید و دوباره گوش دهید تا ببینید کجا اشتباه کرده اید.

 

10- زبان آموزان دیگر را بیابید

بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی؛ با شخص دیگری تمرین کنید! اول، اینکه یکی از دوستان می‌تواند به شما انگیزه دهد و شما را نسبت به تکالیف تحصیلی‌تان مسئولیت‌پذیرتر کند، حتی اگر واقعاً به برنامه خود پایبند باشید. شما در حال پیشرفت هستید. ثانیاً، یادگیری با دیگران شما را مجبور می‌کند تا مهارت های زبان انگلیسی مانند صحبت کردن و شنیدن را تمرین کنید. البته، شما می‌توانید به تنهایی انگلیسی صحبت کنید، اما اگر با شخص دیگری صحبت کنید، یاد می‌گیرید که مکالمه کنید.

ثالثاً، حتی اگر انگلیسی آنها کامل نباشد، شریک تحصیلی شما همچنان می‌تواند در مورد چگونگی بهبود زبان انگلیسی و هر اشتباهی که متوجه نشده اید به شما مشاوره و بازخورد بدهد. ممکن است به شما اطلاع دهد و در نهایت، کلاس‌هایی با دوستان می‌تواند زبان انگلیسی را سرگرم کننده‌تر کند.

5/5 - (1 امتیاز)