فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

یادگیری زبان انگلیسی رو از کجا شروع کنیم؟

یادگیری زبان انگلیسی رو از کجا شروع کنیم؟

اگر به دنبال سوال ” یادگیری زبان انگلیسی رو از کجا شروع کنیم؟ ” یا “چگونه زبان انگلیسی را یاد بگیریم” به این صفحه آمدید، احتمالاً می‌خواهید انگلیسی را سریع یاد بگیرید!، اما هنوز مطالعه را شروع نکرده اید. اجازه بدهید اول از شما یک سوال بپرسم:

اگر واقعاً می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید، اکنون برای تحقق آن چه کاری باید انجام دهید؟

مشکلی که همه ما هنگام یادگیری زبان انگلیسی و به طور کلی دیگر اهداف زندگی‌مان با آن روبرو هستیم این است که زمان زیادی را صرف فکر کردن و صحبت کردن در مورد رویاهای خود می‌کنیم. اما ما زمان بسیار کمتری را صرف چیزهایی می کنیم که در واقع می‌توانند ما را به اهدافمان برسانند.
این مشکل بسیار رایج است و تقریباً همه ما چندین بار در زندگی خود آن را تجربه کرده ایم. ما اهداف مهم زیادی در زندگی داشتیم، اما برای رسیدن به آنها هیچ کاری نکردیم. مثلاً می‌خواهیم حالت بهتری داشته باشیم یا سالم‌تر غذا بخوریم یا… اما از قدم برداشتن دریغ نکنیم. در مورد زبان انگلیسی هم همینطور.

همه ما عاشق یادگیری زبان انگلیسی هستیم. بنابراین ما شروع می‌کنیم و در ذهن خود برنامه ریزی می‌کنیم. که مثلاً به زودی، فردا، شنبه آینده، ماه آینده یا سال آینده این برنامه‌ها را شروع کنیم و انگلیسی یاد بگیریم. اتفاقی که می‌افتد این است که این فرآیندهای برنامه ریزی به ما این احساس را می‌دهند که در واقع به هدف خود می‌رسیم. اگرچه در واقع ما هیچ قدمی در جهت هدف خود برنداشته ایم.

اغلب مشکل ما این نیست که دقیقاً نمی دانیم چه کار کنیم. در واقع، بیشتر اوقات ما دقیقاً می‌دانیم که چه کاری باید انجام دهیم. به عنوان مثال، بیایید کمتر بخوریم، بیشتر ورزش کنیم و در مورد انگلیسی: بیشتر بخوانید و گوش دهید.

در بیشتر موارد، اگر کاری جز برنامه ریزی انجام ندهیم، آینده بهتر از حال نخواهد بود. اگر می دانید چه کاری می خواهید انجام دهید و هدفتان چیست، قدم بعدی اقدام است. بنابراین، اولین سوال در این مقاله که یادگیری زبان انگلیسی را از کجا شروع کنیم، باید به این صورت تبدیل شود: برای یادگیری زبان انگلیسی اکنون چه کار کنم؟ در مورد این موضوع چند نکته وجود دارد که می خواهم توضیح دهم:

مقاله پیشنهادی به شما  راه های یادگیری زبان انگلیسی توسط خودتان

هیچ کاری نکردن جواب این سوال نیست.

کاملا واضح است، درست است؟ اما شما همچنان همین کار را می‌کنید. زیرا فکر کردن به یادگیری زبان انگلیسی تقریباً مانند هیچ کاری نیست. فکر کردن به اهدافتان شما را به آنها نزدیک نمی‌کند. فقط انجام آن، رسیدن به آن را برای شما انجام می‌دهد.

این ممکن است برای بسیاری قابل قبول نباشد و مانند سیاه چاله ای است که همه ما در مقطعی از زندگی خود در آن سقوط می‌کنیم. زیرا فکر کردن به آینده، به اهداف و چگونگی دستیابی به آنها بسیار جذاب و شاد به نظر می‌رسد. وقتی آینده ای موفق را تصور می‌کنیم، از خود بسیار راضی هستیم.

احتمالاً بسیاری از شما این تصور را دارید که در آینده زبان انگلیسی را یاد خواهید گرفت و برای ادامه تحصیل به یک کشور انگلیسی زبان خواهید رفت، جایی که برقراری ارتباط با مردم برای شما آسان خواهد بود.

یا به اوقات فراغت علاقه دارید و در طول سفر از روابط خوب با افراد مختلف لذت می‌برید. یا دوست دارید با گردشگرانی که به ایران می‌آیند به راحتی انگلیسی صحبت کنید. همه اینها ایده های هیجان انگیزی هستند.

یادگیری زبان انگلیسی رو از کجا شروع کنیم؟

این تجسم‌ها به شما این حس را می‌دهند که قدمی به سوی هدف خود برداشته اید. یا به قول روانشناسان انرژی مثبت به دست می‌آورید. اما در واقعیت، شما کاری انجام نداده اید جز اینکه اکنون راهی برای خروج از بازی پیدا کنید.

برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی مانند هیچ کاری نیست. حتی بهترین برنامه‌ها هم محقق نمی‌شوند. بلکه فقط افکار برنامه ریزی شده هستند. برنامه ریزی واقعاً فکر کردن به انجام دادن است. تصمیم بگیرید که چگونه و چه زمانی چه کاری را انجام دهید. اما آنها فقط در ذهن شما رخ می‌دهند و نیازی به هیچ اقدامی ندارند. و قطعا با توجه به این نقشه ها هیچ زبانی را یاد نخواهید گرفت.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری تفریحی زبان انگلیسی

یافتن بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی پاسخی به این سوال نیست. درست مانند فکر کردن، صرف زمان زیاد در گوگل و جستجوی بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی، اقدامی محسوب نمی‌شود، هرچند که همین احساس را دارد. زیرا صدها هزار صفحه آموزش زبان انگلیسی در اینترنت و هزاران محصول آموزشی مختلف برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد و شما هرگز نمی‌توانید همه آنها را ببینید.

مشکل اصلی اینجاست که به دلیل حجم عظیمی از اطلاعاتی که در اینترنت وجود دارد، تصمیم گیری درست برای انتخاب فرمت بهینه بسیار دشوار است. فلش کارت‌ها روش خوبی برای به خاطر سپردن کلمات انگلیسی در نظر گرفته می‌شوند، برخی از آنها اینطور نیستند. یک گروه می‌گویند که گرامر مهم‌ترین است، گروه دیگر می‌گویند که واژگان مهم ترین است.

گروهی کتاب های گرامر و واژگان را بهترین کتاب برای آموزش زبان انگلیسی می‌دانند و گروهی دیگر کتاب داستان را می‌پذیرند. به طور خلاصه، تئوری های زیادی در این مورد وجود دارد و هیچ یک از آنها کاملاً اشتباه یا درست نیستند. بنابراین افتادن در دام یافتن بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی و صرف ده‌ها ساعت برای انجام آن، شما را حتی بیشتر خسته می‌کند و احتمالاً یادگیری را متوقف می‌کند.

حال وافعا یادگیری زبان انگلیسی رو از کجا شروع کنیم؟ نگران نباشید که از کجا شروع کنید. نگران نباشید که زمانی که می‌توانید در حال حاضر اختصاص دهید بسیار کم است. نگران روش تدریس نباشید. فقط شروع به یادگیری، خواندن، گوش دادن و برقراری ارتباط با این و آن کنید.

وقتی اولین قدم را بردارید، همه چیز درست می‌شود. می‌توانید با روش‌هایی که در بالا ذکر کردم شروع کنید، اگر دوست دارید ادامه دهید و اگر دوست ندارید از روش دیگری استفاده کنید. اما شروع کن اکنون!
من شخصاً پشت بسیاری از کارهای موفق زندگی ام برنامه خاصی نداشته ام. من فقط پا در جاده گذاشتم و تمام تلاشم را کردم تا به هدفم برسم. همان منابعی که در حال حاضر در این سایت انتشارات دهکده زبان ارائه می‌شود به تازگی منتشر شده است. ما ادعا نمی‌کنیم که این بهترین گزینه در حال حاضر است، اما تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم نظر زبان آموزان را جلب کنیم.

5/5 - (2 امتیاز)