فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چگونه زبان انگلیسی رو فول شویم؟

چگونه زبان انگلیسی رو فول شویم؟

چگونه زبان انگلیسی رو فول شویم؟ عوامل زیادی مانند نزدیکی زبان مادری شما به انگلیسی، توانایی شما در یادگیری زبان و زمانی که به آن اختصاص می دهید، بر سرعت تدریس و یادگیری زبان انگلیسی تاثیر می گذارد. با این حال، نکات و ترفندهای عملی و قابل اجرا وجود دارد. آیا تا به حال سعی کرده اید در کنار خواندن کتاب های درسی، زبانی را به روشی متفاوت یاد بگیرید؟

 

آیا امکان یادگیری سریع زبان انگلیسی وجود دارد

بله، شما می توانید زبان انگلیسی را خیلی سریع یاد بگیرید، اما فراموش نکنید که منظورتان از یادگیری انگلیسی چیست! زبان انگلیسی نیز مانند هر زبان دیگری چالش هایی دارد. افعال عبارتی، اصطلاحات، لهجه ها و موضوعاتی وجود دارد که حتی با تجربه ترین زبان آموزان را به چالش می کشد. بنابراین، نمی‌توانید به سرعت زبان انگلیسی به زبان مادری تسلط پیدا کنید، اما می‌توانید نحوه برقراری ارتباط در این زبان را بیاموزید، دایره لغات خود را گسترش دهید، تسلط را بهبود بخشید و نحوه استفاده صحیح از ساختارهای گرامری را بیاموزید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که بهترین روش را برای خود پیدا کنید.

 

چگونه زبان انگلیسی را تقویت کنیم

قبل از جستجوی دوره ها و برنامه های تحصیلی، از خود بپرسید که من می خواهم به چه چیزی برسم، به عنوان مثال، اگر می خواهید مهارت های گفتاری خود را بهبود ببخشید، آیا دوره هایی را با هدف بهبود مهارت های گفتاری خود می گذرانید / اگر می خواهید مهارت های خواندن و نوشتن خود را بهبود بخشید. به دنبال منابع و درس هایی باشید که دایره واژگان و گرامر شما را گسترش دهد.

 

1. هر روز زبان را بخوانید

اگر می خواهید زبان انگلیسی را به سرعت یاد بگیرید، باید حدود 3-4 ساعت در روز را صرف مطالعه گرامر، گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کنید. فرقی نمی کند میزان زمانی که در طول روز به این مهارت ها اختصاص می دهید برابر باشد، مثلاً یک روز روی صحبت کردن و روز دیگر روی گرامر کار کنید. در این میان حتی می توانید فیلم تماشا کنید و مهارت شنیداری خود را محک بزنید یا صبح ها مقالات انگیزشی بخوانید و مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید. ترفندهای جالبی برای گنجاندن زبان انگلیسی در زندگی روزمره شما وجود دارد، بنابراین آنها را به دلخواه خود بیابید.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری زبان انگلیسی با کارتون

 

2. سبک یادگیری خود را مشخص کنید

وقتی تصمیم می گیرید زبانی را یاد بگیرید، بهتر از هرکسی می دانید که کدام روش برای شما بهترین است. هنگامی که سبک یادگیری خود را مشخص کردید، استفاده از روش هایی که سرعت شما را افزایش می دهند آسان تر می شود.

چگونه زبان انگلیسی رو فول شویم؟

چگونه زبان انگلیسی رو فول شویم؟

3. کمال گرا نباشید

همانطور که انگلیسی را یاد می گیرید، با خود تکرار کنید که لازم نیست کامل باشید و مهم نیست که مانند یک زبان مادری صحبت کنید، اما باید یاد بگیرید که چگونه واضح صحبت کنید و به درستی ارتباط برقرار کنید. هرگز اجازه ندهید این ترس های کاذب پیشرفت و یادگیری شما را محدود کنند.

 

4. فردی را پیدا کنید که با او به زبان انگلیسی صحبت کنید

 

بهترین شرط شما این است که فردی را پیدا کنید که در این مهارت بسیار خوب باشد یا انگلیسی زبان مادری باشد. یک شریک انگلیسی زبان به شما کمک می کند روان و با اعتماد به نفس صحبت کنید. اگر چنین فردی را در این نزدیکی پیدا نکردید، از شبکه های مجازی کمک بگیرید.

 

5. از اشتباه خود خجالت نکشید

 

همه زبان آموزان از اشتباه کردن می ترسند زمانی که شما می توانید از اشتباهات بیشتر بیاموزید.

 

6. آموزش را جدی بگیرید

 

این تیتر ممکن است کلیشه ای به نظر برسد، اما حقیقت دارد. اگر واقعاً می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، باید بیشتر تمرین کنید. تمرین فقط این نیست که پشت میز خود بنشینید و ساعت ها مطالعه کنید، می توانید این مهارت را در قالب کارهای روزانه ای که انجام می دهید نیز تمرین کنید. بعدا خسته میشی

 

7. یک دفترچه یادداشت دستی بخرید

 

یک دفترچه مخصوص تهیه کنید و هر بار که به کلمه جدیدی برخورد کردید آن را یادداشت کنید. اگر در طول روز ناخودآگاه کلمه یا عبارتی به ذهنتان خطور کرد، آن را یادداشت کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  تاثیر زبان انگلیسی در انتخاب شغل

اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید این امر حتی بیشتر ضروری است.

 

8. دانش خود را دست کم نگیرید

بسیاری از ما زبان آموزان انگلیسی احساس می کنیم که چیز زیادی در مورد این موضوع نمی دانیم، اما واقعیت این است که تعداد کمی از آنها از صفر شروع می کنند. بدون شک در مدرسه یا دانشگاه کمی زبان انگلیسی خوانده اید، آهنگ ها/فیلم ها یا سریال های انگلیسی گوش کرده اید یا پست هایی به زبان انگلیسی در اینستاگرام دیده اید. پس هرگز خودتان را دست کم نگیرید.

 

9. آنچه را که در انگلیسی دوست دارید پیدا کنید

هیچ چیز بهتر از این نیست که آنچه را که دوست دارید پیدا کنید و همزمان انگلیسی خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، اگر از طراحی لذت می برید، در یک کلاس هنری که توسط یک معلم انگلیسی زبان تدریس می شود ثبت نام کنید، یا اگر به آشپزی علاقه زیادی دارید، کلاس های آشپزی را بررسی کنید. این کار یادگیری زبان را برای شما سرگرم کننده تر می کند.

 

منابع اضافی برای یادگیری زبان

یوتیوب

یک منبع مفید و رایگان برای یادگیری زبان انگلیسی یوتیوب است. با این پلتفرم می توانید واژگان، تلفظ، گرامر، نحوه صحبت کردن، زبان عامیانه و غیره را بیاموزید. یوتیوب مهارت های شنیداری و نوشتاری شما را بهبود می بخشد.

 

کتاب / پادکست

کتاب ها بهترین راه برای گسترش دایره لغات شما هستند. اگر مبتدی هستید، با خواندن کمیک های کودکان شروع کنید و به تدریج کتاب ها را ارتقا دهید. ما اغلب فراموش می کنیم که به آن گوش دهیم تا انگلیسی یاد بگیریم! به نوزادان نگاه کنید. آنها حداقل یک سال قبل از صحبت کردن به زبان گوش می دهند.

 

تبدیل به تماشای فیلم یا گوش دادن به پادکست ها برای شروع گوش دادن به زبان انگلیسی می شود. هنگام گوش دادن موارد زیر را انجام دهید:

  • به عبارات گوش دهید و سعی کنید ریتم را زمزمه کنید یا تقلید کنید.
  • سعی کنید بفهمید که گوینده خوشحال، بی حوصله، هیجان زده یا نگران است.
  • اگر دو نفر در حال صحبت هستند، سعی کنید رابطه بین آنها را درک کنید.
  • مشخص کنید که شرکت کنندگان در گفتگو با یکدیگر مهربانانه، مؤدبانه یا پرخاشگرانه رفتار می کنند.
مقاله پیشنهادی به شما  بهترین روش یادگیری لغت

 

امتیازدهی به post