فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

یادگیری زبان انگلیسی با کارتون

یادگیری زبان انگلیسی با کارتون

همانطور که می دانید زبان انگلیسی یکی از مهم ترین زبان ها برای صحبت کردن با مردم دنیاست. یکی از روش های خوبی که می توانیم به فرزندانمان در یادگیری زبان آموزش دهیم تماشای کارتون با زبان اصلی انگلیسی است. که از روشهای سرگرم کننده به‌حساب می آید و باعث یادگیری بهتر زبان انگلیسی برای فرزندانتان می شود. البته میتوانید از کتاب های آموزش زبان کودکان نیز استفاده کنید. انتشارات دهکده زبان شرایط فوق العاده ای را برای شما فراهم کرده و می‌توانید انواع کتاب زبان با تخفیف ویژه را از سایت خرید کنید.

 

تاثیر کارتون در یادگیری زبان انگلیسی

کارتون بخاطر شخصیت های جذاب و انیمیشنی زیبایی که دارد تو روحیه و نشاط بچه ها تاثیر خوبی می گذارد. یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان تماشای کارتون به زبان انگلیسی می باشد. که تاثیر مثبتی در مکالمه و یادگیری کلمات به زبان انگلیسی دارد. باید توجه داشته باشید که کارتون ها و انیمیشن هایی که برای کودکانتان خریداری می‌کنید مناسب سن آن ها باشد زیرا اینگونه درک متقابلی از آن کارتون خواهند داشت و بهتر زبان انگلیسی یاد می‌گیرند.

 

کارتون هایی که پیشنهاد می‌شود

تماشای کارتون های والت دیزنی (Waltdisney) با زبان انگلیسی که بهترین کارتون های شناخته شده در دنیا هستند. می توانید از آنها برای یادگیری بهتر فرزندانتان کمک بگیرید هم آنها سرگرم می‌شوند و هم شما پدر و مادر های عزیز به هدفتان که یادگیری زبان انگلیسی است می رسید. می توانید به کار های روز مره خود با خیال آسوده برسید و خیالتان از فرزندانتان راحت است که سرگرمی هدفمند دارند به قول معروف یک تیر و دو نشان است.

 

همراهی پدر و مادر با فرزندان

پدر و مادرهای محترم نقش اساسی در موفقیت و به ثمر رساندن فرزندان خود دارند، مثلا برای یادگیری زبان انگلیسی با کارتون بهتر است پدر مادر در کنار فرزندان خود باشند. تشویق و همراهی پدر مادر می تواند دلگرمی برای فرزندان باشد و این شوق را در آنها بوجود بیاورند که زبان انگلیسی را بهتر یادبگیرند. همراهی پدر و مادر بهترین روش برای بالا بردن کیفیت زبان انگلیسی در کودکان می باشد . یکی دیگر از روش های تاثیر گذار گفت و گو به صورت نمایشی هنگام دیدن کارتون و ایده گرفتن از کارتون به زبان انگلیسی با کودکان می باشد.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین فرآیند برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

کارتون های موثر در یادگیری زبان انگلیسی

عصر یخبندان»، «شرک»، «زوتوپیا»… این کارتون ها و دیگر کارتون ها نه تنها دل کودکان، بلکه بزرگسالان را نیز به دست آوردند. چرا سعی نمی‌کنیم از آنها نه تنها برای روشن کردن روزهای خاکستری، بلکه برای یادگیری زبان انگلیسی با کارتون استفاده کنیم؟ کارتون های مورد علاقه از دوران کودکی به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک می کند. کارتون ها نه تنها سرگرم کننده، بلکه آموزشی هستند و حتی برای مبتدیان نیز از ابتدا در دسترس هستند. غلب در کارتون ها، شخصیت ها از عبارات رایج استفاده می کنند و آنها را چندین بار در یک سریال تکرار می کنند. به این ترتیب می توانید یک عبارت مفید را به خاطر بسپارید.

 

ویژگی یادگیری زبان انگلیسی با کارتون

به چند نمونه از ویژگیهایی که در کارتون ها و انیمیشن هایی وجود دارد که از نظر یادگیری زبان انگلیسی بسیار موثر هستند اشاره میکنیم:

  1. واژگان ساده
  2. زبان آسان برای درک
  3. عبارات تکراری
  4. طرح جذاب آموزشی
  5. مدت زمان کوتاه

اینها موارد موثر در یادگیری زبان انگلیسی با کارتون هستند. بسیاری از کارتون ها نه تنها برای سرگرمی، بلکه برای آموزش کودکان نیز ساخته می شوند. بنابراین می توانید در مراحل ابتدایی یادگیری از آنها استفاده کنید. تماشای بسیاری از کارتون ها برای همه سنین سرگرم کننده است. همه کارتون‌ها هم برای بچه‌ها نیستند- «سیمپسون‌ها» و «مرد خانواده» ممکن است کارتونی باشند، اما هر دو حاوی خشونت و شوخی‌های نامناسبی هستند که قطعاً برای کودکان مناسب نیستند.

  • صداپیشگان در کارتون ها به وضوح بیان می کنند. یعنی کلمات خود را به خوبی تلفظ می کنند تا همه آنها را بفهمند.
  • کارتون ها معمولا کوتاه هستند و حدود 20 دقیقه طول می کشند. گاهی اوقات هر قسمت به دو نیمه 10 دقیقه ای تقسیم می شود.
  • اگر در حال تماشای برنامه ای برای کودکان بسیار کوچک هستید، این برنامه ها اغلب تکراری هستند – آنها کلمات، عبارات و حتی ساختار جملات کامل را تکرارمیکنند.
  • کارتون هایی وجود دارند که به طور خاص برای یادگیری لغات و عبارات جدید ساخته شده اند!
  • بسیاری از کارتون های کودکان بر تعاملات اجتماعی تمرکز دارند ، بنابراین می توانید برخی از مکالمات و عبارات دنیای واقعی را بشنوید.
مقاله پیشنهادی به شما  تقویت مهارت Writing

 

نکته برای بهبود زبان انگلیسی با تماشای کارتون

  1. سعی کنید انگلیسی را بدون زیرنویس بفهمید.
  2. اصول اولیه زبان انگلیسی را بیاموزید.
  3. انگلیسی را با تجربه و تماشای زیاد یاد بگیرید.

 

چند کارتون برای یادگیری زبان انگلیسی

  1. مارتا صحبت می کند”
  2. “دوکی”
  3. «کارت پستال از باستر»
  4. “زمان ماجراجویی”
  5. “نمایش منظم”
  6. “آزمایشگاه دکستر”
  7. «فیناس و فرب»
  8. “گجت بازرس”
  9. “آواتار: آخرین هواساز”

شما می توانید از کارتون های کودکانه برای یادگیری زبان انگلیسی با کارتون نیز مانند سایر روش ها استفاده کنید .گاهی اوقات آنها حتی بهتر هستند! اگر تصمیم گرفتید برای بهبود زبان انگلیسی خود یک کارتون کودکانه تماشا کنید. ایده خیلی خوبی است.

5/5 - (3 امتیاز)