فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

بهترین روش یادگیری لغت

بهترین روش یادگیری لغت

مهم نیست که چقدر در گرامر انگلیسی قوی هستید، کلمات جدید را باید یاد بگیرید و مهارت زبان خود را ارتقا دهید. در این بخش می خواهیم بهترین روش یادگیری لغت را به شما آموزش دهیم. کلمات درهایی را برای مطالعه به دنیای جدید باز می کنند و یادگیری شما را سرگرم کننده می کنند. اما دایره واژگان مانند یک رژیم غذایی است: باید کمی تلاش کنید، هیچ ترفند جادویی، هیچ راز یا الگوی یکسانی وجود ندارد. هر فرد باید آنچه را که برای او مناسب است پیدا کند. اما استراتژی صبور بودن، تعیین اهداف واقع بینانه و پاداش دادن به خود در صورت دستیابی به اهداف، استراتژی خوبی است.

زمانی یادگیری یک زبان خارجی بهتر است دایره واژگان خود را تقویت کنیم. لغات و کلمات را به خوبی یادبگیرید. دایره لغات خود را بهتر کنید.هرچه کلمات و لغات بیشتری یادبگیرید جمله بندی بسیار خوبی خواهید داشت.

 

راه های بهتر یادگیری لغات

  • از تصاویر استفاده کنید
  • مترادف و متضادها را پیدا کنید
  • کلمات تک ریشه را حفظ کنید
  • داستان بسازید
  • موارد جالب جایگزین موارد خسته کننده کنید
  • مطمئن شوید که کلمه مناسبتان را انتخاب کنید
  • جمع بندی
  • کلمات را در متن بخاطر بارید

 

چگونه دایره لغات خود را بهتر کنیم

زبان ابزاری است که مردم برای بیان افکار خود از آن استفاده می کنند. بنابراین، هر کلمه نه به خودی خود، بلکه در بافت جملات ارزش دارد. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تقویت مهارت‌های نوشتاری، افزودن کلمات جدید به متن نوشتاری است. زبان انگلیسی یکی از پرحجم‌ترین زبان‌ها از نظر واژگان است. در همه موضوعات، از داستان تا روزنامه نگاری تا مقاله نویسی تا شعر از واژگان قوی بهره میبرند. البته اینکه بهترین روش یادگیری لغت را انتخاب کنید تا واژگان بیشتر و مفید تری را بیاموزید بسیار مهم است.

زمانی که شما مهارت واژگان و لغات خود را تقویت کنید، در واقع روی مهارت‌های نوشتاری سرمایه‌گذاری می‌کنید. واژگان نوشتاری مانند واژگان صحبت کردن، کلماتی را در بر می گیرد که به راحتی می توانید آنها را استفاده کنید. از کلمات عملی گرفته تا کلمات توصیفی و فراتر از آن، دایره لغات قوی به شما کمک می کند از کلمات مبهم دوری کنید. همانطور که دامنه واژگان خود را گسترش می دهید، بهتر می توانید احساسات و ایده های خاص را توصیف کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه یادگیری زبان جدید می تواند زندگی شما را عوض کند؟

 

نقاشی با کلمات

یکی از بهترین روش یادگیری لغت که رایج است و در بهبود یادگیری لغات و کلمات وجود دارد، آموزش لغات همراه تصویر و نقاشی است. این روش هم سرگرم کننده و جالب خواهد بود و به شما و فرزندانتان در مسیر یادگیری لغات کمک می کند. مغز ما آنچه را که می خوانیم می گیرد و آن را به تصاویر، ایده ها و احساسات تبدیل می کند. چیزی را که می خواهید به خاطر بسپارید (کلمه، ایده، جمله) بردارید و در مرکز کاغذ بنویسید. سپس خطوطی را در همه جهات بکشید. در پایان هر خط، کلمات انگلیسی را یادداشت کنید یا تصاویری را که وقتی به کلمه ای که به آن فکر می کنید به ذهنتان خطور می کند نقاشی کنید. مهم نیست چه  چیزی به فکرتان میرسد، فقط هر چیزی که به ذهنتان می رسد را بکشید.

 

چگونگی جالب کردن لغات و کلمات

گاها این اتفاق می افتد که رسیدن به یک هدف بسیار دشوار است، زیرا شما شخصاً به آن علاقه ندارید. به عنوان مثال، شما در حال مطالعه موضوع “ماشین ها” هستید، اما خودتان رانندگی نمی کنید و این کلمه در زندگیتان به کار نمیرود. برای علاقه مند شدن به یک موضوع خسته کننده، آن را به موضوعی متصل کنید که شخصاً برای شما جالب تر یا مفیدتر است.

 

لغات را به صورت دوره ای تمرین کنید

  1. به محض یادگیری یک کلمه جدید از آن استفاده کنید.
  2. بعد از 20-30 دقیقه دوباره از کلمه استفاده کنید.
  3. کلمه را یک روز در میان تکرار کنید.
  4. بازگشت به یک کلمه جدید پس از 2-3 هفته.
  5. کلمه را در 2-3 ماه مدام تکرار کنید.

سعی کنید در یادگیری از زمان به درستی استفاده کنید، از کلمه مناسب در زمان مناسب استفاده کنید و به دنبال کلمات و لغات جدید در مورد موضوع انتخابی خود باشید. مترادف و متضاد کلمه ای را که می خواهید به خاطر بسپارید انتخاب کنید. داستان های کوتاه با لغات جدید بنویسید. کلمات جدید را با چیزهایی که شخصاً مورد علاقه شما هستند، مانند اصطلاحات یا اشعار مفید در انگلیسی مرتبط کنید. به صورت دوره ای، لغاتی را که قبلاً آموزش دیدید تکرار کنید تا آنها را فراموش نکنید.

مقاله پیشنهادی به شما  موثرترین راه برای صحبت کردن و فکر کردن به زبان انگلیسی

مغز خود را با کلمات کمیاب پر نکنید، به خصوص اگر تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید، بیشتر سعی کنید از لغات و کلمات پرکاربرد استفاده کنید. با ارزش ترین لغات، لغاتی هستند که تقریباً به طور خودکار می توانید آنها را به خاطر بیاورید و از آنها استفاده کنید. به هر حال، یادگیری واژگان تنها زمانی ارزشمند است که بتوانید از کلمات جدید خود در یک نوشته استفاده کنید. خوشبختانه، یکی از مزایای کلیدی واژگان کاربردی، توانایی استفاده از کلمات رایج و پیچیده با دقت یکسان است، که میتواند به شما در یادگیری هرچه بهتر و بیشتر لغات کمک کند.

یادگیری لغات انگلیسی برای بسیاری از افراد کار بسیار دشواری است. اما با استفاده از روش های رایج و شناخته شده قطعا می توان یادگیری آسان تری را تجربه کرد. “واژگان” به معنای مجموعه ای از کلمات است که به طور منحصر به فرد در هر زبان استفاده می شود. اما مفهوم کلی یادگیری واژگان، برخلاف تصور رایج در گذشته، به خاطر سپردن معنای تک تک کلمات نیست. برای این کار باید نحوه یادگیری کلمات را بدانیم و بر این اساس به تدریج و پیوسته در یادگیری پیشرفت کنیم. کلمات را می توان به صورت مترادف یا متضاد تعریف کرد.

در بسیاری از آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل یا دولینگو، آگاهی از لغات انگلیسی و استفاده از آنها در قسمت Speaking و Writing تاثیر زیادی در روند امتیاز دهی و رسیدن به نتیجه مطلوب دارد. برای انجام این کار، منابع زیادی به طور خاص به مطالعه کلمات انگلیسی اختصاص داده شده است. البته قرار نیست از کلمات سنگین و بیهوده انگلیسی استفاده کنیم، بلکه باید بتوانیم از کلمات رایج و ساده به درستی استفاده کنیم و این نیاز به آشنایی با تکنیک ها و مهارت های تست های مربوطه دارد.

5/5 - (2 امتیاز)