فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چرا احتیاج به یادگیری زبان انگیسی داریم

چرا احتیاج به یادگیری زبان انگیسی داریم

تاریخچه زبان انگلیسی

چرا احتیاج به یادگیری زبان انگیسی داریم؟ در زمینه‌های نظامی، اقتصادی، علمی، سیاسی و فرهنگی که بریتانیای کبیر پس از قرن هجدهم به دنیا داد و همچنین از سوی دیگر، ایالات متحده آمریکا قدرت‌هایی غیر از زبان انگلیسی دارد و از آن زمان تاکنون در جهان درخشیده است. قرن بیستم، در سراسر جهان گسترش یافته و به عنوان زبان دوم در تمام نقاط جهان مورد استفاده قرار گرفته است. انگلیسی زبان مادری انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند و آفریقای جنوبی است. امروزه بیش از 380 میلیون نفر به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند و این زبان مهمترین زبان جهان در زمینه های سیاسی، اقتصادی، نظامی، صنعتی، فرهنگی و علمی روابط بین الملل به شمار می‌رود.

 

چرا به آموزش زبان انگلیسی نیاز داریم؟

از همان ابتدا، افراد از ابزارهای مختلفی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌‌کردند. در میان این ابزارها، زبان تنها ابزاری است که می‌تواند پیچیده‌ترین مفاهیم را به صورت ساده و کامل بیان کند. اما اینکه مردم دنیا به زبان های مختلف صحبت می‌کنند تا حدودی باعث نقض ارتباط جوامع با یکدیگر می‌شود. بنابراین وجود یک زبان مشترک در سراسر جهان برای ارتباط بین کشورها و مردمان مختلف ضروری است. به همین دلیل در قرون اخیر توجه بیشتری به زبان انگلیسی شده است.

امروزه یادگیری زبان انگلیسی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. با پیشرفت روند جهانی شدن، ارتباطات بین المللی، تجارت جهانی و آموزش علوم جدید به زبان انگلیسی انجام می‌شود و ندانستن این زبان مساوی است با نبود زندگی در دنیای مدرن. همانطور که قبلا ذکر شد، با توجه به تسلط انگلستان و آمریکا در زمینه‌های مختلف از جمله تکنولوژی و اینکه دنیای امروز هر ثانیه پیشرفته‌تر و تکنولوژیک‌تر می‌شود، نیاز به دانستن و استفاده از زبان انگلیسی بیش از پیش احساس می‌شود. . بنابراین، ندانستن زبان انگلیسی، زندگی در دنیای مدرن تا حدودی عجیب و دشوار می‌شود، برعکس، دانستن زبان انگلیسی بسیار جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر است.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه تلفظ خود را برای آزمون اسپیکینگ آیلتس کامل کنید

همچنین به دلیل سیاست آمریکا، دانش زیادی از طریق کتاب ها، سایت ها و … در دنیا پخش می‌شود، همین که انگلیسی شما خوب باشد کافی است. بنابراین می‌توانید با یک جستجوی ساده در گوگل هر چیزی را که می‌خواهید پیدا کنید، بخوانید و یاد بگیرید. در قدیم نیاز به کلاس درس بسیار بیشتر احساس می‌شد زیرا دانش در نوشتن زیاد نبود. اما امروز داستان فرق کرده است.

چرا احتیاج به یادگیری زبان انگیسی داریم

چرا احتیاج به یادگیری زبان انگیسی داریم

دانش زبان انگلیسی چند جنبه دارد؟

زبان انگلیسی دارای سه جنبه گرامر، واژگان و تلفظ است.

گرامر: گرامر هر زبان عبارت است از چینش خاص کلمات با کارکردهای مختلف در کنار یکدیگر. اساساً، گرامر «سیستم» یک زبان است. و این نباید به عنوان “قوانین” زبان توصیف شود. چون درست نیست. در گذشته، مردم شروع به استفاده از کلمات و عبارات می‌کردند و در نهایت بدون دانستن قوانین خاصی برای انجام این کار، عباراتی تولید می‌کردند. زبان‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند. آنچه ما واقعاً «گرامر» می‌نامیم، صرفاً بازتابی از زبان در این زمان است.
واژگان: واژگان به کلماتی اطلاق می‌شود که در یک زبان به کار می‌روند و به ترتیبی خاص در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا جمله سازی کنند. واژگان یک زبان می‌تواند حداقل سه معنی متفاوت داشته باشد: می‌تواند به معنای تمام کلمات یک زبان باشد. یا ممکن است کلماتی باشد که در یک رشته خاص مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا ممکن است به طیفی از کلمات شناخته شده برای انسان اشاره داشته باشد.
تلفظ: زمانی که بخواهیم با استفاده از مهارت‌های ارتباط شفاهی و شنیداری، یعنی صحبت کردن و شنیدن، علاوه بر دستور زبان انگلیسی و کلمات انگلیسی ارتباط برقرار کنیم، برای اجرا و درک تلفظ انگلیسی نیز به دانش و مهارت نیاز داریم.

 

انگلیسی چند مهارت دارد؟

در زبان انگلیسی چهار مهارت وجود دارد که دو مورد از آن ها مهارت‌های زبانی دریافتی هستند، یعنی افراد برای انجام آن نیازی به تولید چیزی ندارند و دو مهارت دیگر مهارت‌های تولیدی هستند، یعنی زبان آموزان باید چیزی تولید کنند تا آنها را اجرا کنند. ورودی‌ها شامل مهارت‌های شنیداری و خواندن و خروجی ها شامل مهارت‌های گفتاری و نوشتاری است.

مقاله پیشنهادی به شما  10 راه برای تمرین مکالمه انگلیسی

 

توانایی درک شنیداری
یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبان انگلیسی که نیاز به تمرین و مهارت زیادی دارد، توانایی گوش دادن است. این مهارت کلید ارتباط شماست، زیرا یادگیری آن این فرصت را به شما می‌دهد که با مخاطبان خود ارتباط مفید و صحیح برقرار کنید و بتوانید یکدیگر را درک کنید.

 

مهارت های خواندن
تصور زندگی بدون مطالعه غیرممکن است! این یکی از مهارت‌های بسیار مهم در همه زبان‌ها است و انگلیسی نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید بتوان دلیل این اهمیت را در مراجعه به منابع علمی و ساختار کلی نظام آموزشی دانست. از مطالعه منابع علمی و کارشناسی گرفته تا مطالعه رمان‌های مدرن، همه به این مهارت وابسته اند.

 

مهارت های نوشتن
توانایی نوشتن مانند سایر مهارت‌ها جزء جدایی ناپذیر ارتباطات انسانی و یکی از دشوارترین مهارت‌ها در هر زبانی است، زیرا افراد زیادی نمی‌توانند متن‌های مختلف را حتی به زبان خود بنویسند. در زبان انگلیسی نیز مانند سایر زبان‌ها، مکاتبات در ارتباطات بسیار مهم است و از سوی دیگر قوانین مکاتبات اداری و رسمی کاملاً با قوانین مکاتبات غیررسمی متفاوت است، بنابراین شما به عنوان زبان آموز باید قوانین را درک کنید. از این راه ارتباطی . . خوب یاد بگیر نکته مهم در نامه، نقطه گذاری است، زیرا منظور نویسنده را روشن می‌کند.

 

منابع مختلف یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

منابع زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد و منظور ما از این دسته سه نوع منابع متنی، منابع صوتی و منابع تصویری است. منابع متنی ممکن است شامل کتاب های آموزشی، مجلات، وب سایت‌های آموزشی، رمان‌های انگلیسی و غیره باشد که این ویژگی‌ها می‌توانند مستقیماً بر توانایی خواندن شما تأثیر بگذارند و شما می‌توانید مهارت‌های زبانی خود به خصوص مهارت خواندن را بهبود ببخشید و دایره لغات خود را با خواندن این گونه متون و مطالب افزایش دهید. اگر از خواندن لذت می‌برید، حتما این دسته از فونت‌ها را بخوانید و مرور کنید.
منابع صوتی ممکن است شامل گوش دادن به پادکست‌های آموزشی، رادیو ، موسیقی انگلیسی یا هر محتوای صوتی دیگری باشد. که یکی از پرطرفدارترین منابع آموزشی در کنار محتوای متنی است. منابع صوتی می‌تواند یکی از موثرترین منابع برای بهبود گوش دادن و درک برای مخاطبان انگلیسی زبان باشد.
منابع تخیلی قالب دیگری از محتوا هستند و به منابع یادگیری زبان بازیگوش اشاره می‌کنند. این محتوای آموزشی می‌تواند در قالب بسته های آموزشی، سایت‌های پخش ویدئو مانند یوتیوب و یا تماشای فیلم و سریال به زبان انگلیسی باشد. یکی از مزایای استفاده از این قالب محتوا افزایش قابل توجه در درک مطالب و دایره لغات آن است که باعث ایجاد انگیزه در دانش آموز می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)