فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

موفقیت و پیشرفت شغلی با زبان

موفقیت و پیشرفت شغلی با زبان

موفقیت و پیشرفت شغلی با زبان چگونه ممکن است؟ انگلیسی یک زبان بین المللی است و ما در بسیاری از جنبه‌های زندگی به دانش انگلیسی نیاز داریم. امروزه از جستجوی ساده و جستجوی سوالات در اینترنت گرفته تا تماشای فیلم، خواندن اخبار جهان، مقالات مختلف، یافتن شغل و موفقیت در کار و شغل، نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی خواهیم داشت. اما آیا می‌دانستید که یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند به پیشرفت و موفقیت شما در حرفه تان نیز کمک کند؟ جالب است بدانید که فارغ از موقعیت، گروه کاری و سطح تجربه حرفه ای، دانش بالای زبان انگلیسی فرصت‌های جدیدی را برای پیشرفت و پیشرفت شغلی در اختیار شما قرار می‌دهد. با یادگیری تفریحی زبان انگلیسی می‌توانید این دانش را راحت تر کسی کنید.

استخدام

بنابراین، اگر علاقه مند به کار بهتر و موفقیت بیشتر در رشته خود و در جایگاه بالاتر هستید، بهتر است روی تقویت مهارت‌های زبانی خود کار کنید. در این مقاله از سایت استخدام Job Vision به تاثیر تسلط بر زبان انگلیسی در محیط کار و موفقیت حرفه ای می‌پردازیم و شما را با مزایای تسلط بر این مهارت زبان آشنا می‌کنیم. در آینده با ما همراه باشید.

 

موفقیت و پیشرفت شغلی با زبان در تجارت

شاید تا چند سال پیش، دانش زبان انگلیسی تنها یک مزیت خاص به حساب می‌آمد، نه مرتبط با کار. اما در سال‌های اخیر اهمیت فزاینده ای در دنیای تجارت و حرفه پیدا کرده است. یکی از دلایل این امر، گسترش دسترسی به اینترنت و حرکت جهانی به سوی جهانی شدن و یکپارچگی اطلاعات است. در زیر به دو دلیل اصلی برای اهمیت زبان انگلیسی برای موفقیت حرفه ای اشاره می کنیم:

 

انگلیسی زبان تجارت و ارتباطات بین المللی است

انگلیسی زبان بین المللی و پرکاربردترین زبان گفتاری و نوشتاری در جهان است. در حال حاضر بیش از 1500 میلیون انگلیسی زبان در جهان وجود دارد که از این تعداد تنها 375 میلیون انگلیسی به عنوان زبان اول خود صحبت می‌کنند. بنابراین، بیش از یک میلیارد نفر در جهان انگلیسی را به عنوان زبان دوم می‌دانند و صحبت می‌کنند. علاوه بر این، انگلیسی زبان رسمی دنیای تجارت و حرفه است و برای آشنایی با این زبان نیاز به کار و کار در سطح بین المللی است. بنابراین، اگر هنوز انگلیسی بلد نیستید یا به اندازه کافی به آن صحبت نمی‌کنید، نمی‌توانید با میلیون ها نفر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  10 قانون که به شما کمک می‌کند زبان انگلیسی را از ابتدا یاد بگیرید

 

زبان اینترنت

در حالی که امروزه می‌توانید صدها وب سایت و محتوا را در وب و اینترنت به هر زبان زنده ای پیدا کنید. اما واقعیت این است که انگلیسی زبان غالب در اینترنت است. حجم محتوایی که به زبان انگلیسی ایجاد می‌شود در سایر زبان‌ها بی نظیر است و حتی بسیاری از غیرانگلیسی زبان‌ها برای دستیابی به مخاطبان بیشتر محتوا را به این زبان تولید می‌کنند.

آخرین مقالات و معتبرترین مطالب در هر زمینه فعالیت نیز اغلب به زبان انگلیسی منتشر می‌شود. بنابراین، یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ها و اطلاعات خود را در مورد کار ارتقا دهید، منابع جدید دنیا را کشف کنید و در نتیجه در کار خود موفق‌تر خواهید بود.

 

5 مزیت برتر زبان انگلیسی در دنیای تجارت

1. شما را متمایز می کند و زمانی که استخدام می شوید برجسته می شوید.

در گذشته و قبل از گسترش مفهوم جهانی شدن، تسلط به زبان انگلیسی یکی دیگر از ویژگی ها و شاید نشانه دیگری از برتری یا فرهنگ یک فرد بود. اما امروزه تسلط به زبان انگلیسی دیگر وسیله ای برای خودنمایی و خودنمایی نیست، بلکه به یک الزام و ضرورت در دنیای تجارت تبدیل شده است. اکنون بدون در نظر گرفتن تجربه کاری و گروه کاری، زمانی که استخدام می‌شوید، از شما انتظار می‌رود که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید. حتی اگر رشته تحصیلی شما ارتباط مستقیمی با زبان انگلیسی نداشته باشد، تسلط به زبان انگلیسی مزیت ویژه ای در استخدام محسوب می شود.

اگر به صفحه کار در وب سایت Job Vision مراجعه کنید و چند آگهی را مشاهده کنید، خواهید دید که زبان انگلیسی یکی از الزامات اکثر مشاغل است. بنابراین مهم نیست که مهندس مکانیک، برنامه نویس کامپیوتر، پزشک، حسابدار یا بازاریاب دیجیتال باشید. در هر صورت، کارفرمایان از شما انتظار دارند که در هنگام درخواست کار، مهارت زبان انگلیسی بالایی داشته باشید.

موفقیت و پیشرفت شغلی با زبان

موفقیت و پیشرفت شغلی با زبان

2- به پیشرفت و ارتقای شما کمک می کند

اگر در چهار مهارت انگلیسی مهارت داشته باشید، فرصت‌های شغلی بیشتری خواهید داشت و حتی امکان ترفیع خواهید داشت. به عنوان مثال، اگر شرکتی که در آن کار می‌کنید به افراد مناسب برای اداره تجارت و برقراری ارتباط با مشتریان خارجی نیاز داشته باشد، مطمئناً شما که می‌توانید انگلیسی بنویسید و صحبت کنید، در اولویت خواهید بود.

مقاله پیشنهادی به شما  سیستماتیک ترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

3-کاندیدای خوبی برای سفرها و سفرهای کاری به خارج از کشور خواهید بود

بسیاری از شرکت‌ها به دلیل ماهیت و زمینه فعالیت خود و همچنین انجام امور تجاری در سایر کشورها نیاز به سفرهای کاری متعدد به کشورهای خارجی دارند. در چنین شرایطی مسلماً فردی که به اندازه کافی به زبان انگلیسی صحبت می‌کند بهترین گزینه برای این ماموریت است و با انجام سفرهای کاری به خارج از کشور علاوه بر تجربه سفر به کشورهای دیگر درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.
سفر به خارج از کشور و آشنایی با تجارت بین المللی و شرکت های معتبر مطمئناً تأثیر زیادی در تغییر نگرش حرفه ای و در نتیجه رشد و پیشرفت حرفه ای شما خواهد داشت. در کشورهای خارجی کار کنید.

 

4- امکان جذب و کاریابی در کشورهای خارجی

تسلط بر زبان انگلیسی بسیاری از محدودیت ها را از پای شما برمی دارد و چشم انداز وسیع تری به شما می‍‌دهد. یک کارجوی مجرب و مسلط به زبان انگلیسی حتی ممکن است به فرصت های شغلی در خارج از ایران نیز فکر کند و شاید همین موضوع زمینه ساز مهاجرت کاری او و تغییر کامل در زندگی او شود.

 

5- افزایش عملکرد و توانایی مغز

مطالعات متعدد نشان داده است که افرادی که به دو یا چند زبان مسلط هستند، متفاوت فکر می‌کنند. مقاله بسیار جالبی که در The Atlantic منتشر شده است توضیح می‌دهد که افراد دوزبانه یا چند زبانه چه تفاوتی با افراد تک زبانه دارند. طبق این مقاله، افرادی که به دو یا چند زبان مسلط هستند، در به خاطر سپردن لیست ها و دنباله ها، بهتر در محیط اطراف خود پیمایش می کنند و بهتر بر روی اطلاعات مهم تمرکز می کنند. همانطور که می‌دانید تمامی این مهارت ها در محیط کار و موقعیت های کاری بسیار مفید و موثر خواهد بود و از شما یک کارمند ارزشمند و توانا می‌سازد.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین فرآیند برای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)