فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

زبان انگلیسی چیست؟

زبان انگلیسی چیست؟

در مورد انگلیسی

زبان انگلیسی چیست؟ انگلیسی یک زبان ژرمنی غربی است که برای اولین بار در اوایل قرون وسطی در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و اکنون یکی از رایج‌ترین زبان‌ها در جهان است. انگلیسی تنها زبان رسمی یا یکی از زبان‌های رسمی حدود 60 کشور مستقل است. این زبان به طور گسترده در انگلستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند و نیوزلند صحبت می‌شود. انگلیسی پس از چینی و اسپانیایی سومین زبان مادری در جهان است. امروزه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم در سراسر جهان به طور گسترده تدریس می‌شود. انگلیسی همچنین زبان رسمی سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا است. چگونه یادگیری یک زبان جدید به رشد مغز کمک می کند؟

زبان انگلیسی بیش از 1400 سال تکامل یافته است. اولین اشکال زبان انگلیسی توسط مهاجران آنگلوساکسون در حدود قرن پنجم پس از میلاد به جزیره انگلستان آورده شد، این شکل از انگلیسی را انگلیسی قدیمی می‌نامند. انگلیسی میانه در حدود قرن یازدهم پس از فتح انگلستان توسط نورمن‌ها شکل گرفت. شکل مدرن زبان انگلیسی پس از قرن پانزدهم با اختراع ماشین چاپ شکل گرفت. به لطف قدرت سیاسی و نظامی بالای امپراتوری بریتانیا، زبان انگلیسی بین قرن 17 و 20 در سراسر جهان گسترش یافت. در حال حاضر بیشترین تعداد اسناد علمی و فنی در جهان به دو صورت مکتوب و دیجیتال به زبان انگلیسی منتشر شده است.

انگلیسی مدرن از افعال استفاده نمی‌کند و عمدتاً عبارات و معانی پیچیده را از طریق استفاده از افعال کمکی و تغییر در ساختار جمله منتقل می‌کند. جدا از تفاوت‌های جزئی در تلفظ، نکات گرامری جزئی و انتخاب کلمات کمی متفاوت، زبان انگلیسی در نقاط مختلف دنیا به یک شکل صحبت می‌شود و انگلیسی زبانان در سراسر جهان به راحتی می‌توانند از طریق این زبان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

 

کمی در مورد یادگیری زبان انگلیسی

زبان انگلیسی چیست؟ یادگیری زبان انگلیسی ممکن است برای بسیاری عجیب و دشوار به نظر برسد، اما برای بسیاری ساده و اساسی باشد. در اینجا کمی در مورد بخش های ساده یا پیچیده زبان انگلیسی صحبت خواهیم کرد.

زبان انگلیسی چیست؟

زبان انگلیسی چیست؟

چرا یادگیری زبان انگلیسی آسان است؟

پیچیدگی یک زبان تا حد زیادی نسبی است. اما باید بدانید که یادگیری زبان انگلیسی تقریباً از سایر زبان های اروپایی آسان تر است. در اینجا به برخی از دلایل اشاره می شود: در زبان انگلیسی جنسیت وجود ندارد، اسامی انگلیسی جنسیت ندارند. بر خلاف زبان‌های نزدیک به این زبان، یعنی آلمانی و فرانسوی که برای اسم‌ها جنسیت دارند، در انگلیسی چنین قاعده ای وجود ندارد. جنسیت اسمی به آلمانی و فرانسوی محدود نمی‌شود. اکثر زبان ها، مانند تمام زبان‌های اروپای شرقی (روسی و اکثر زبان های اسلاوی)، عربی و زبان‌های مرتبط، اسپانیایی و زبان‌های مرتبط، دارای جنسیت برای اسم‌ها هستند. از این نظر، انگلیسی کار شما را بسیار آسان می‌کند.

مقاله پیشنهادی به شما  ویژگی های زبان انگلیسی مدرن

افعال تغییر نمی‌کنند

در زبان انگلیسی، افعال تقریبا تغییر می‌کنند (در طول درس توضیح خواهیم داد که چرا می‌گوییم “تقریبا”!). این برخلاف اکثر زبان‌ها مانند آلمانی، فرانسوی، روسی، عربی، اسپانیایی و حتی فارسی است. عدم صرف افعال استفاده از آنها را در یک جمله بسیار آسان می‌کند.

 

از خط لاتین استفاده می‌کند

انگلیسی نوشتاری از الفبای لاتین استفاده می کند. خطی که همه ما قبل از یادگیری زبان انگلیسی می دانستیم. این کار خواندن و نوشتن به این زبان را بسیار آسان‌تر می‌کند (در مقایسه با زبان‌هایی که از اسکریپت‌های دیگری مانند هندی، چینی، روسی و غیره استفاده می‌کنند).

 

فارسی و انگلیسی با هم مرتبط هستند

اگرچه فارسی و انگلیسی نسبتاً به هم مرتبط هستند، اما هنوز ساختارهای مشابه زیادی بین این دو زبان وجود دارد. یکی از شباهت‌های همه زبان‌های هند و اروپایی وجود افعال ثابت است. سایر ساختارهای دستوری مانند ضمایر، کاربرد فعل و غیره در این دو زبان مشابه هستند.

 

کلمات مشترک زیادی وجود دارد

بین فارسی و انگلیسی کلمات مشترک زیادی وجود دارد. این کلمات که تقریبا همگی از انگلیسی به فارسی وارد شده اند به شما کمک می‌کنند تا این زبان را راحتتر یاد بگیرید. به دلیل نفوذ زیاد زبان انگلیسی، عمدتاً در زمینه های تخصصی و فنی، بسیاری از ما در حال حاضر بسیاری از کلمات این زبان را می‌شناسیم.

 

چه بخش هایی از زبان انگلیسی برای فارسی زبانان سخت است؟

در تجربه فارسی زبانان، قسمت های خاصی از زبان انگلیسی اغلب برای فارسی زبانان مشکل ایجاد می‌کند. برخی از موارد مهمتر عبارتند از:

تلفظ انگلیسی: تلفظ انگلیسی یکی از اولین چیزهایی است که مردم به آن توجه می کنند. برخلاف فارسی، کلمات انگلیسی لزوماً به شکلی که تلفظ می شوند، نوشته نمی‌شوند. در واقع در زبان انگلیسی ساختار واحدی برای تلفظ کلمات وجود ندارد. به همین دلیل باید تلفظ کلمات را جداگانه حفظ کنید. این سوال هنگام یادگیری کلمات جدید بسیار مهم است. (برای مطالعه این موضوع در درس‌ها همیشه از آواشناسی استفاده شده است.)
زمان ها: اکثر زمان های فعل در زبان انگلیسی تقریباً معادلی در فارسی ندارند. یعنی مثلا حروف اضافه بین این دو زبان قابل شناسایی نیستند. گاهی اوقات در یک جمله در فارسی از حرف اضافه استفاده می‌کنیم، در حالی که در انگلیسی برای همان جمله حرف اضافه وجود ندارد (اغلب برعکس است). باید برای یادگیری حروف اضافه و استفاده صحیح از آنها وقت بگذارید.
افعال عبارتی: افعال عبارتی افعالی هستند که از ترکیب حرف اضافه با فعل به وجود می‌آیند و معنایی کاملاً متفاوت با فعل اصلی دارند. این افعال معادل فارسی ندارند و در ابتدا برای فارسی زبانان بومی گیج کننده به نظر می‌رسند. با گذشت زمان به استفاده از آنها عادت خواهید کرد.
انواع ضمایر: در زبان انگلیسی برای ضمایر فاعل، مفعول و ملکی ضمایر شخصی متفاوتی داریم که در فارسی معادلی ندارند. البته یادگیری این ضمایر معمولا زیاد سخت نیست و با کمی تمرین باید بتوانید به آنها مسلط شوید.

مقاله پیشنهادی به شما  متداول ترین زبان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

 

یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟

بر اساس تحقیقات کلی انجام شده در زمینه زبان شناسی، یادگیری یک زبان جدید به طور متوسط ​​حدود 1100 ساعت زمان می‌برد. این بدان معناست که برای یادگیری زبان انگلیسی در سطح قابل قبولی حداقل به نیم سال زمان نیاز دارید. بدیهی است که برای اکثر زبان آموزان یک تا دو سال طول می‌کشد تا از پایه به پیشرفته برسند. به یاد داشته باشید که سریعتر به خاطر سپردن به معنای سریعتر فراموش کردن است. برای مطالعه صحیح باید به طور منظم زمان کافی را به یادگیری اختصاص دهید.

5/5 - (1 امتیاز)