فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چگونه یادگیری یک زبان جدید به رشد مغز کمک می کند

چگونه یادگیری یک زبان جدید به رشد مغز کمک می کند

یادگیری یک زبان جدید مزایای زیادی دارد. زبان‌ها پنجره‌هایی به فرهنگ‌های مختلف هستند که به ما امکان می‌دهند با دیگران از سراسر جهان ارتباط برقرار کنیم. اما یادگیری یک زبان جدید فقط با یک مکالمه ساده یا دسترسی به کلمات، مفاهیم و استعاره های مختلف به گذشته گسترش می‌یابد. برای یادگیری زبان دوم می‌توانید از طریق خرید کتاب‌های زبان انگلیسی با تخفیف از انتشارات دهکده زبان اقدام کنید.

مطالعه اخیر دکتر توماس باک  مدرس دانشکده فلسفه، روانشناسی و علوم زبان ادینبورگ  نشان می‌دهد که بزرگسالان جوان مسلط به دو زبان در آزمون‌های توجه بهتر عمل می‌کنند و تمرکز بهتری نسبت به کسانی که فقط به یک زبان صحبت می‌کنند، دارند. دکتر باک 853 شرکت کننده را در سال 1947 آزمایش کرد، زمانی که همه آنها 11 ساله بودند. آنها در سال های 2008 و 2010، زمانی که در اوایل دهه 70 زندگی خود بودند، مجددا مورد آزمایش قرار گرفتند. او دریافت که کسانی که دوزبانه شدند بهتر از حد انتظار عمل کردند. قوی ترین تأثیرات در هوش عمومی و خواندن مشاهده شد. نتایج نشان داد که یادگیری یک زبان جدید در بزرگسالی هنوز نتایج مثبتی دارد، به این معنی که هرگز دلیلی وجود ندارد که احساس پیری برای به دست آوردن مزایای شناختی یادگیری یک زبان جدید داشته باشید.

یادگیری زبان به بهبود مهارت های تفکر و توانایی های حافظه افراد کمک می‌کند. دانش آموزان دوزبانه بهتر از کسانی که فقط به یک زبان صحبت می‌کنند تمرکز می‌کنند و حواس پرتی را نادیده می‌گیرند. از آنجایی که مراکز زبان در مغز بسیار انعطاف‌پذیر هستند، یادگیری زبان دوم می‌تواند بخش‌های جدیدی از ذهن شما را توسعه دهد و توانایی طبیعی مغز شما برای تمرکز را تقویت کند.

چگونه یادگیری یک زبان جدید به رشد مغز کمک می کند

مطالعه دیگری در سوئد انجام شده است که به تجسم مزایای یادگیری یک زبان جدید بر مغز کمک کرد. محققان این مطالعه را بر روی دو گروه از محققان انجام دادند: یکی که زبان‌ها را مطالعه می‌کرد و دیگری که به طور متناسب موضوعات غیرزبانی دقیقی را مطالعه می‌کرد. اسکن‌های MRI نشان داد که اندازه مغز شرکت‌کنندگانی که زبان‌ها را مطالعه می‌کردند افزایش یافت، در حالی که اندازه مغز گروه دیگر ثابت ماند.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین راه برای یادگیری زبان در خانه از ابتدا

دن رویتمن می‌نویسد: «به عنوان یک زبان آموز، نه تنها متفکر و شنونده آگاه تری خواهید بود که می‌تواند به وضوح ارتباط برقرار کند و خلاقانه فکر کند، بلکه مهمترین مزیت چندزبانگی را نیز به دست خواهید آورد: دیدگاهی گسترده تر و جهانی تر».

در مطالعه‌ای در سال 2009 که توسط اگنس کواچ از مدرسه بین‌المللی مطالعات پیشرفته در تریست ایتالیا انجام شد، نوزادان هفت ماهه که از بدو تولد در معرض دو زبان بودند با همسالانی که با یک زبان بزرگ شده بودند مقایسه شدند. این مطالعه نشان داد که نوزادانی که از بدو تولد با دو زبان بزرگ شده بودند، در مقایسه با همتایان تک زبانه خود، توانایی های کنترل شناختی بهتری داشتند.

مطالعات نشان می دهد که دوزبانگی عملکرد اجرایی مغز را بهبود می‌خشد. به نادیده گرفتن عوامل حواس‌پرتی کمک می‌کند تا متمرکز بمانیم، توجه را عمدا از چیزی به چیز دیگر تغییر دهیم و اطلاعات را در ذهن نگه داریم. یادگیری زبان دیگر یکی از موثرترین و کاربردی ترین راه ها برای افزایش هوش، تیز نگه داشتن ذهن و محافظت از مغز در برابر پیری است.

با این حال، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که دو زبانه بودن در واقع هوش شما را افزایش می دهد. توانایی صحبت کردن به بیش از یک زبان، مهارت های شناختی غیر مرتبط با زبان را بهبود می‌بخشد و به دلیل فعال بودن هر دو سیستم زبان به طور همزمان، ماهیچه های شناختی را تقویت می‌کند. دانشمندان همچنین دریافته اند که افراد چندزبانه مهارت های حل مسئله را افزایش داده اند و در حل انواع معماهای ذهنی بهتر هستند.
دوستان بیشتر  بسته به زبانی که صحبت می‌کنید، ممکن است توانایی پیدا کردن 155 میلیون دوست جدید (روسی) تا 955 میلیون دوست جدید (ماندارین) را داشته باشید. اگر اسپانیایی صحبت می‌کنید، می‌توانید با بیش از 405 میلیون اسپانیایی زبان مادری در جهان ارتباط برقرار کنید و با آنها آشنا شوید. اگر قرار بود کسی فقط یک زبان را در کنار زبان مادری خود بیاموزد، به میلیون‌ها نفر جدید فکر کنید که می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد. یاد بگیرید که انگلیسی صحبت کنید و می توانید 360 میلیون دوست جدید پیدا کنید. یاد بگیرید عربی صحبت کنید و اکنون می‌توانید با 295 میلیون نفر صحبت کنید.
صرف نظر از اینکه چرا می‌خواهید انگلیسی یاد بگیرید، بحث در مورد مزایای یادگیری یک زبان جدید دشوار است. قدم زدن و شروع این سفر برای افزایش تسلط خود به زبان انگلیسی ارزش آن را دارد زیرا در نهایت موفق‌تر، باهوش‌تر خواهید بود و دوستان جدید زیادی خواهید داشت!

مقاله پیشنهادی به شما  استعداد در مقابل سخت کوشی در یادگیری زبان

بهبود زندگی حرفه ای صحبت کردن به زبان دیگر به شما در هنگام جستجو و درخواست شغل، در مقابل رقبای خود مقاومت می‌کند. یک نظرسنجی اخیر توسط یکی از بزرگترین شرکت‌های جستجوی اجرایی  نشان داد که 64٪ از افراد در پست های سطح اجرایی به دو یا چند زبان صحبت می‌کنند. علاوه بر این، Salary.com گزارش می‌دهد که کارمندان چند زبانه می‌توانند از 5 تا 20٪ بیشتر از همکاران تک زبانه خود درآمد کسب کنند.

5/5 - (2 امتیاز)