فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

متداول ترین زبان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

متداول ترین زبان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که متداول ترین زبان برای یادگیری بعد از انگلیسی چیست؟

شاید هم از خود پرسیده اید که راحت ترین زبان برای یادگیری پس از مطالعه کامل انگلیسی چیست؟

یا شاید بعد از یادگیری یک زبان بین المللی، حالا می خواهید بعد از انگلیسی یک زبان بین المللی یاد بگیرید، اما نمی دانید کدام زبان بین المللی برای شما مناسب است یا یادگیری آنها می تواند به اندازه انگلیسی لذت بخش و فوق العاده باشد. .

برای یافتن پاسخ سوال “بعد از زبان انگلیسی چه زبانی را یاد بگیریم؟” باید توجه داشته باشیم که یادگیری یک زبان بین المللی در دنیای امروز به عنوان یک مهارت حرفه ای شناخته شده است و هر فردی که در حد یک زبان مادری به زبان انگلیسی صحبت می کند باید سعی کند این مهارت را با یادگیری زبان دیگری پس از زبان انگلیسی بهبود بخشد.به رزومه خود اضافه کنید.

حال اگر انگلیسی را کنار بگذاریم، مفیدترین زبان های دنیا کدامند؟ بعد از انگلیسی چه زبانی را یاد بگیریم تا بعد از انگلیسی مفیدترین زبان ها را بشناسیم و جواب سوال را پیدا کنیم؟

زبان پل ارتباطی بین مردم جهان است. امروزه 2700 زبان و 7000 گویش مختلف در جهان وجود دارد. جالب است بدانید که 1000 زبان در آفریقا و 375 زبان مختلف در هند وجود دارد. ما از زبان برای برقراری ارتباط استفاده می کنیم، اما آیا می توان 2700 زبان مختلف را یاد گرفت؟!

شما باید دو عامل مهم در یادگیری زبان دوم را در نظر بگیرید

تعداد افرادی که به این زبان در جهان صحبت می کنند!

این زبان تا چه اندازه در دنیای اقتصاد و سیاست کاربرد دارد؟

 

اسپانیایی

زبان اسپانیایی به طور گسترده در سراسر جهان صحبت می شود و اسپانیایی زبانان در 44 کشور با جمعیتی حدود 400 میلیون نفر پراکنده هستند. اگر قصد دارید در آمریکای لاتین یا اسپانیا تجارت کنید، دانستن زبان اسپانیایی به شما در حرفه شما کمک خواهد کرد. همچنین می توان گفت که آسان ترین زبان برای یادگیری بعد از انگلیسی، زبان اسپانیایی است. به دلیل آواشناسی و زمان افعال اسپانیایی، یادگیری این زبان بسیار ساده تر از فرانسوی است.

405 میلیون فرد با زبان مادری
– 5.85٪ از جمعیت جهان

زبان اسپانیایی، زبان رسمی در بیست و یک کشور، سومین زبان به طور گسترده سخن گفته است در جهان، پس از زبان انگلیسی و ماندارین است.

علاوه بر همه دانش آموزانی که اسپانیایی را در دبیرستان انتخاب می کنند، اسپانیایی تقریباً در همه جای آمریکای جنوبی و مرکزی صحبت می شود. علاوه بر آنها، این زبان در اسپانیا، کوبا و آمریکا نیز استفاده می شود. آمریکایی ها به فرانسوی علاقه زیادی دارند و بسیاری از کلمات انگلیسی از اسپانیایی وام گرفته شده اند.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری آنلاین یا حضوری ؟

 

فرانسوی

باید بدانید که کانادا در صادرات و واردات بین المللی رتبه اول را دارد و دانستن زبان فرانسه در این کشور ارزش افراد در دنیای حرفه ای تجارت را چندین برابر می کند. فرانسوی با 290 میلیون سخنران و زبان رسمی در 29 کشور، یکی از پرکاربردترین زبان های بین المللی است که می توانیم بعد از انگلیسی یاد بگیریم.

 

چینی ماندارین

اگر پاسخ به سوال “بعد از زبان انگلیسی چه زبانی را یاد بگیریم؟” اگر آن را پیدا نکردید، حتما چینی را انتخاب کنید. با توجه به تعداد افرادی که به زبان چینی صحبت می کنند و اقتصاد جهانی که عملاً در دست چینی ها است، یادگیری زبان چینی می تواند برای برقراری ارتباط در دنیای تجارت و کار در شرکت های بین المللی بسیار مفید باشد.

اولین زبانی که افراد بیشتری به آن صحبت می کنند با پرجمعیت ترین کشور جهان مرتبط است. زبان چینی دو برابر بیشتر از انگلیسی استفاده می شود که در رتبه دوم قرار دارد. اما فکر نکنید که یادگیری این زبان آسان است. صحبت کردن به این زبان می تواند بسیار دشوار باشد زیرا هر کلمه به چهار روش یا صدای مختلف تلفظ می شود و تشخیص این صداهای مختلف برای مبتدیان دشوار است. اما اگر بیش از یک میلیارد نفر می توانستند به این زبان صحبت کنند، شما مطمئناً می توانید.

چینی، ماندارین زبان ملی چین است و چینی به طور گسترده در جهان صحبت می شود. جمعیت چین در حال حاضر یک پنجم جمعیت جهان را تشکیل می دهد و به سرعت در حال گسترش حضور خود در همه جا است. چینی استاندارد مدرن زبان رسمی سازمان ملل است.

چینی، ماندارین
– 955 میلیون زبان مادری
– 14.1٪ از جمعیت جهان

 

آلمانی

اقتصاد آلمان به طور مداوم در حال رشد است و آلمان را به یکی از قوی ترین قطب های اقتصادی در جهان تبدیل کرده است. بیش از 90 میلیون نفر در سراسر جهان به زبان آلمانی صحبت می کنند. اما اگر بعد از انگلیسی به دنبال ساده ترین زبان برای یادگیری هستید، آلمانی را انتخاب نکنید. یادگیری زبان آلمانی اصلا آسان نیست. با یادگیری زبان آلمانی و افزودن آن به رزومه خود، می توانید سالانه تا 100000 یورو از شرکت خود مشوق دریافت کنید.

 

ژاپنی

اگرچه زبان ژاپنی در سال های اخیر تحت تأثیر زبان چینی و تعداد زیاد چینی زبانان ضعیف شده است، اما نباید فراموش کرد که گردشگران ژاپنی به همه جا سفر می کنند و در مجموع 122 میلیون ژاپنی وجود دارد. بنابراین، بر اساس تعداد افرادی که ژاپنی صحبت می کنند، اگر می خواهید بدانید “بعد از انگلیسی چه زبانی را باید یاد بگیریم؟” ژاپنی یکی از زبان هایی است که باید یاد بگیرید. ژاپنی یکی دیگر از ده زبان محبوب در جهان است که حدود 127 میلیون ژاپنی زبان مادری دارد و تخمین زده می شود که حدود 12000 زبان غیر بومی نیز می توانند ژاپنی صحبت کنند. این زبان فقط در ژاپن استفاده می شود.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه زبان انگلیسی را فول شویم؟

دو نوع سیستم نوشتاری در ژاپنی هیراگانا و کاتاکانا وجود دارد که بیشتر از حروف چینی کانجی استفاده می کنند. بیشتر ژاپنی زبانان بومی که در کشور خود زندگی نمی کنند در ایالات متحده، فیلیپین و برزیل زندگی می کنند.

 

عربی

اهمیت جهانی زبان عربی به اندازه ای است که بیش از 300 میلیون نفر در 57 کشور جهان به آن صحبت می کنند. کشورهای عربی نیز تامین کننده نفت کشورهای غربی هستند. اگر در خاورمیانه زندگی می کنید، یادگیری زبان عربی قطعا به شما کمک می کند تا در دنیای تجارت چند قدم به جلو حرکت کنید.

 

پرتغالی

بر اساس ویکی پدیا، پرتغالی پنجمین زبان پرگویش در جهان است. پرتغالی نه تنها در پرتغال، بلکه در اقتصاد پررونق برزیل نیز به طور گسترده صحبت می شود. برزیل هشتمین اقتصاد قدرتمند جهان، روابط تجاری بسیار گسترده ای با آمریکا و اروپا دارد. اگرچه پرتغالی به اندازه اسپانیایی محبوب نیست، اما زبان رسمی کشوری است که اقتصاد جهانی را در اختیار گرفته است.

ژاپنی

 

پنجابی / لحدایی

پنجابی یکی از ده زبان رایج در جهان است. حدود 102 میلیون نفر به این زبان صحبت می کنند. این زبان عمدتاً در پاکستان و هند استفاده می شود. بریتانیایی‌ها پنجابی را به دو قسمت تقسیم کردند، وقتی مردم هند را اشغال کردند مجبور به ترک خانه‌ها، مشاغل و خانواده‌های خود شدند. اما آنها به سبک بالیوود هم انتقام گرفتند و امروز آهنگ های پنجابی جزو 50 درصد آهنگ های برتر دنیاست.

لحدای نام جمعی برای گروهی از زبان‌ها است که برای اولین بار در منطقه پنجاب پاکستان و هند، که امروزه به آن زبان پنجابی می‌گویند، استفاده شد. این تنها زبان زنده هند و اروپایی است که یک زبان کاملاً موزون است.

 

هندی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: 497 میلیون نفر است و هندی زبان اصلی پرجمعیت ترین کشور هند است و به گویش های مختلف صحبت می شود. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که جمعیت هند به زودی از چین فراتر خواهد رفت، اما از آنجایی که انگلیسی در هند بسیار مهم است و به طور گسترده صحبت می شود، زبان هندی به زبان اول جهان تبدیل نخواهد شد. اگر می خواهید این زبان را یاد بگیرید، یک فیلم هندی اجاره کنید. صنعت فیلم در هند بسیار قدرتمند است و هر سال صدها فیلم ماجرایی، عاشقانه و موزیکال را منتشر می کند.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه در یک محیط انگلیسی موفق شویم

 

بنگال

در سال 1947، بریتانیا بنگال را به بنگال غربی (بیشتر هندی) و بنگال شرقی، که به ترتیب بخشی از هند و بنگلادش هستند، تقسیم کردند. بنگالی زبان کلکته و جزایر آندامان است که حدود 170 میلیون بنگلادشی در آن در معرض خطر تغییرات آب و هوایی قرار دارند. بنگالی زبان مادری تقریباً 205 میلیون نفر است و 19 میلیون نفر می توانند به این زبان صحبت کنند. بنگالی به طور گسترده در هند و بنگلادش استفاده می شود.

 

روسی

زبان روسی زبان که حدود 170 میلیون نفر به آن صحبت می کنند، هشتمین زبان زنده در جهان است. دلیل محبوبیت زبان روسی ساختار دستوری عجیب و خط زیبای سیریلیک آن است. روسی یکی از شش زبان رسمی سازمان ملل است. زبان روسی در روسیه و کشورهایی که فضای پس از شوروی را اشغال کرده اند (ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، استونی، گرجستان، قزاقستان، قرقیزستان، لتونی، لیتوانی، مولداوی، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، اوکراین) استفاده می شود.

 

مالایو اندونزیایی

تعداد افرادی که به این زبان صحبت می کنند: 159 میلیون نفر

مردم مالزی و اندونزی به زبان مالایی اندونزیایی صحبت می کنند. زبان مالایی در واقع به لهجه‌های مختلفی صحبت می‌شود، اما همه آنها از یک زبان آمده‌اند و مهم‌ترین آنها گویش اندونزیایی است. کشور اندونزی بسیار جالب است و از 13000 جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده و ششمین کشور پرجمعیت جهان است. کشور مالزی از دو طرف با اندونزی همسایه است و بیشتر به شهر کوالالامپور که پایتخت این کشور است معروف است.

 

چه زمانی می خواهید از زبان جدید استفاده کنید؟

بعد از زبان انگلیسی می خواهید از زبانی که می خواهید یاد بگیرید در چه زمینه هایی استفاده کنید؟ آیا آن را برای سفر، تجارت یا ارتباط با دیگران می خواهید؟ احتمالاً به دلایل مختلفی می خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید، اما باید دلیل اصلی را تعیین کنید. اگر می خواهید در سفر زبان جدیدی یاد بگیرید، مقصد خود را در نظر بگیرید. اگر قصد یادگیری زبان جدیدی را دارید، بررسی کنید که شرکت شما به کدام زبان نیاز دارد.

 

پس متداول ترین زبان برای یادگیری بعد از زبان انگلیسی چیست؟

وقتی تصمیم می گیرید بعد از انگلیسی زبان دیگری یاد بگیرید، باید عمیق تر فکر کنید. شما باید مشخص کنید که هدف اصلی و واقعی شما از یادگیری این زبان چیست؟ آیا زمینه خاصی در زندگی شما وجود دارد که با یادگیری این زبان بتوان آن را بهبود بخشید؟ و به نظر شما چقدر باید برای یادگیری این زبان وقت بگذارید؟ هرچه زودتر به این جزئیات توجه کنید، بعداً در زمان بیشتری صرفه جویی خواهید کرد.

 

5/5 - (1 امتیاز)