فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

روند صحیح یادگیری زبان

روند صحیح یادگیری زبان

چرا باید تمام وقت و انرژی خود را صرف یادگیری زبان انگلیسی کنیم! اگرچه یادگیری زبان می تواند زمان بر و چالش برانگیز باشد، اما نمی توانیم ارزش بالای این مهارت و فرصت های زیادی را که به مردم ارائه می دهد انکار کنیم. امروزه همه در دنیا تصمیم گرفته اند زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم مطالعه کنند و بسیاری از کشورها مطالعه زبان انگلیسی را در برنامه درسی مدارس قرار داده اند. یکی از مهمترین مزایای یادگیری این مهارت، امکان دسترسی بیشتر به اینترنت، امکان ادامه تحصیل در کشورها و مراکز مختلف، امکان دسترسی به سرگرمی های مختلف، امکان یافتن شغل بهتر و سهولت است. سفرها اگر برای یادگیری این زبان الهام گرفته اید اما به دنبال بهترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از شروع یادگیری زبان انگلیسی، باید از خود بپرسید که چرا می خواهید این زبان را یاد بگیرید! مانند هر تصمیمی که در زندگی می گیرید، باید دلایل روشن و برنامه های روشنی برای یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید. بهترین ترتیب یادگیری زبان انگلیسی به شرح زیر است:

 

1. تعریف هدف

تعیین هدف جزو روند صحیح یادگیری زبان است اگر می دانید چرا می خواهید انگلیسی یاد بگیرید، تعیین هدف برای شما آسان خواهد بود. به عنوان مثال، اگر قصد سفر یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را دارید، ممکن است هدف شما این باشد که یاد بگیرید چگونه زنده بمانید، یعنی بتوانید با نیازهای خود در میان افرادی که نمی شناسید کنار بیایید. اهداف شما هر چه که باشند، باید آنها را با دقت یادداشت کنید.

 

2. تنظیم دستور کار

برای رسیدن به اهدافتان چقدر باید مطالعه کنید؟ این پاسخ برای همه متفاوت است، اما باید واقع بینانه باشد. اگر 60 ساعت در هفته کار کنید، نمی توانید برنامه مطالعه 40 ساعته داشته باشید. یادگیری آهسته اما پیوسته و تحت هر شرایطی مهم است. شما باید درک کنید که چه چیزی برای شما بهترین و سودآورتر است. به عنوان مثال، ترجیح می دهید این کار را قبل از سر کار یا مدرسه در شب انجام دهید.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی چقدر سخت است؟

 

3. تعهد

یادگیری زبان انگلیسی نیاز به انگیزه بالایی دارد، بنابراین انگیزه و تعهد دانش آموزان همیشه هنگام یادگیری زبان انگلیسی مورد بحث قرار می گیرد. اگر فکر می‌کنید برای یادگیری آماده هستید، باید تعهدی مانند امضای قرارداد برای یادگیری داشته باشید.‌

 

4. از یادگیری لذت ببرید

بهترین کاری که در زندگی انجام می دهیم همان کاری است که دوست داریم انجام دهیم. اگر دوست ندارید انگلیسی یاد بگیرید، پس راه اشتباهی را برای یادگیری انتخاب کرده اید. شما باید ترتیب یادگیری مهارت های انگلیسی را یاد بگیرید، پس با ترفندهای سرگرم کننده و لذت بخش برای تسلط بر این مهارت تلاش کنید.

 

چگونه بین چهار مهارت کلیدی انگلیسی تعادل برقرار کنیم!

اگر هدف شما برقراری ارتباط به زبان انگلیسی است، باید چهار مهارت اصلی را متعادل کنید. اگر یکی از مهارت های شما خیلی خوب و سه مهارت دیگر کم باشد، قطعاً نمی توانید ارتباط خوبی برقرار کنید. ترتیب یادگیری زبان کاملاً مشخص است و مهارت های شما در دو گروه زیر قرار می گیرد:

روند صحیح یادگیری زبان

 

با دست بنویس

درک این نکته ها بسیار آسان است. ابتدا به صحبت های فرد گوش می دهید و سپس به او پاسخ می دهید یا ابتدا کتاب یا مقاله ای می خوانید و سپس پیام می نویسید. ورودی ها و خروجی ها ترتیب خاصی ندارند. گاهی اوقات اول صحبت می کنید و بعد گوش می دهید یا اول گوش می دهید و بعد می نویسید. برخی از زبان آموزان تلاش می کنند تا بفهمند کدام مهارت مهم تر است.

با توجه به اینکه همه این مهارت ها به یکدیگر وابسته هستند، بنابراین همه آنها مهم هستند، اما برخی از مهارت ها مفیدتر از سایر مهارت ها هستند. به عنوان مثال، در بیشتر پیام ها حدود 40 درصد گوش می دهیم و 35 درصد صحبت می کنیم. هر یک از مهارت های اصلی شامل مهارت های کوچک تری است، به عنوان مثال، واژگان و دستور زبان بخشی از مهارت های خرد هستند، تلفظ نوعی مهارت گفتاری است و املا مهارتی است که درک کلمات و عبارات انگلیسی را آسان تر می کند.

مقاله پیشنهادی به شما  موفقیت و پیشرفت شغلی با زبان

 

2. چگونه READING و واژگان را یاد بگیریم؟

یادگیری خواندن و واژگان

هر روز چیزی برای خواندن پیدا کنید تا به آموزش زبان انگلیسی به کودکان کمک کند. کتاب های کودکان، روزنامه ها، مجلات، وب سایت ها، رمان ها و موارد دیگر برای خواندن وجود دارد. ترجیحا مطالب مورد علاقه خود را بخوانید. به یاد داشته باشید که زمانی که در حال تفریح ​​هستید بهترین یادگیری را کسب می کنید.
در سطح خود کتاب بخوانید. شما می خواهید واژگان جدیدی یاد بگیرید، اما باید آنچه را که می خوانید درک کنید. اگر مدام به دنبال کلمات جدید هستید، خواندن آن برای شما مشکل خواهد بود. برای هر مقاله ای که می خوانید، از خود بپرسید: درباره چه کسی است؟ چه اتفاقی افتاده است؟ چرا این اتفاق افتاد؟ کجا اتفاق افتاد چه زمانی انجام شد؟ این سوالات برای درک بهتر ضروری هستند.

 

همیشه یک فرهنگ لغت داشته باشید.

یک فرهنگ لغت شخصی داشته باشید و کلمات را به ترتیب حروف الفبا بنویسید و هر شب قبل از خواب به فرهنگ لغت شخصی خود بگردید. ترتیب یادگیری گرامر زبان را طبق قوانین بیاموزید

انجام دادن

صدای خود را ضبط کنید. این می تواند ناخوشایند باشد، اما به شما کمک می کند نقاط ضعف و تلفظ خود را پیدا کنید.

اصطلاحات رایج را یاد بگیرید

صداهایی را درک کنید که در زبان مادری شما یافت نمی شوند، به عنوان مثال، بسیاری از زبان ها صدای “r” ندارند. این صداها قطعا نیاز به تمرین بیشتری دارند. وقتی وارد دنیای واقعی می‌شوید، اگر صحبت کردن را آهسته و با تلفظ صحیح تمرین نکنید، درک افراد عادی برایتان دشوارتر خواهد بود.

 

5/5 - (1 امتیاز)