فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی چقدر سخت است؟

یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی چقدر سخت است؟

آیا یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی  سخت است؟ واقعاً اینطور نیست. در واقع، به زبان مادری زبان آموز، بستگی دارد. به طور کلی، یادگیری زبان جدید در صورتی که از یک جهت شبیه زبان شما باشد، آسان تر‌است. این بدان معناست که شاید کسی که زبان اصلی او چینی، ویتنامی، ژاپنی یا تایلندی است، یادگیری انگلیسی را دشوارتر از کسی که به عنوان زبان اصلی خود فرانسوی صحبت می‌کند، پیدا کند، زیرا انگلیسی کلمات زیادی را با فرانسوی به اشتراک می‌گذارد. . مردم شمال غرب اروپا احتمالاً یادگیری زبان انگلیسی را بسیار آسان‌تر از مثلاً یونانی یا لهستانی می‌دانند، به دلیل شباهت‌های مختلف در صداها و دستور زبان، لغات و غیره. می‌توانید از مجموعه آموزشی touchstone برای بالا بردن مهارت خود در زبان انگلیسی استفاده نمایید.

 

مشکلات رایج هنگام یادگیری

تلفظ زبان انگلیسی صداهای مصوت بیشتری نسبت به زبان های اروپای شرقی و جنوبی دارد، بنابراین زبان‌آموزان از این مکان‌ها ممکن است این کار را دشوار بدانند. برای افرادی از اروپای شمالی غربی که زبان‌هایشان حروف صدادار بسیار زیادی نیز دارد، آسان‌تر است. انگلیسی همچنین دارای برخی خوشه‌های صامت پیچیده است، به عنوان مثال تلفط بعضی کلمات که برای اروپایی‌ها به طور کلی خیلی سخت نیست، اما ممکن است برای آسیای شرقی مشکل ساز باشد. البته تسلط بر آن غیرممکن نیست، فقط به تمرین نیاز دارید.

اگر خواستارید انگلیسی یاد بگیرید و از آن در مکالمه با افراد بومی زبان استفاده کنید، باید زبان عامیانه و اصطلاحات را یاد بگیرید. استفاده از عبارات رسمی و دستور زبان می تواند برقراری ارتباط با افراد بومی را دشوار کند. اصطلاحات عامیانه یکی دیگر از جنبه های دشوار یادگیری زبان انگلیسی است.

اصطلاح عبارتی است که معنای آن با معنای واقعی آن ارتباطی ندارد. درک معنای عبارات و اصطلاحات در یک زبان جدید می تواند برای کسانی که در حال یادگیری هستند یک چالش باشد. همه زبان ها از اصطلاحات خاص خود استفاده می کنند، اما با توجه به اینکه زبان انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود، یادگیری این زبان برای دانش آموزان دشوارتر خواهد بود.

مقاله پیشنهادی به شما  4 نکته برای یادگیری سریعتر یک زبان جدید

بله، ما می دانیم که شما برای سر خاراندن وقت ندارید، مردم در سراسر جهان اینگونه هستند. در دنیای امروز همه مشغول هستند. مثل این است که همیشه کاری برای انجام دادن وجود دارد و شما هیچ وقت وقت زیادی ندارید! اما این اشتباه است که فکر کنیم یادگیری زبان انگلیسی زمان زیادی می برد، شما باید زمان خود را مدیریت کنید. ببینید چه زمانی از روز را بهتر یاد می گیرید. منظور ما زمانی نیست که وقت آزاد دارید و ذهنتان آرام است. این بدان معنی است که وقتی ذهن شما در اوج است، زمانی که تمرکز شما در اوج است و یادگیری آسان می شود.

سپس برنامه خود را برای مطالعه زبان انگلیسی در آن زمان از روز تنظیم کنید. حتی اگر نیم ساعت هم باشد، اشکالی ندارد، آن را در دفتر یادداشت کنید. پیگیر باشید و این کار را هر روز تکرار کنید. برای اینکه این کار را فراموش نکنید، می توانید همیشه کتاب و بروشور را در کیف خود حمل کنید، یک فایل صوتی یا تصویری را دانلود کرده و در تلفن همراه خود ذخیره کنید. شما همیشه از این چیزها درس می گیرید.

 

املای انگلیسی

املای انگلیسی پیچیده است، اما من فکر نمی‌کنم که واقعاً مشکل بزرگی برای زبان آموزان باشد. وقتی انگلیسی را به عنوان یک زبان خارجی یاد می‌گیرید، فقط یک کلمه را همانطور که نوشته و تلفظ می‌شود و معنی آن را حفظ می‌کنید می‌آموزید. من می‌توانم بگویم یادگیری املای انگلیسی برای افراد بومی سخت‌تر است، زیرا شما انتظار دارید که خیلی راحت‌تر باشد و اینطور نیست. شما از قبل می‌توانید صحبت کنید و باید یاد بگیرید که چگونه هر کلمه را به درستی بنویسید.
صرف شناسی (اشکال دستوری کلمات، مانند مفرد،جمع، زمان های لفظی و غیره). زبان انگلیسی تقریباً دارای مورفولوژی نیست، بنابراین برای هر کسی آسان است. زبان‌های عاشقانه و اسلاوی، ایسلندی و یونانی، از این نظر دشوار هستند، نه گفتن به فنلاندی، مجارستانی، ترکی، عربی… انگلیسی دارای دسته‌ای از افعال نامنظم است که زمان‌های گذشته خود را به روش‌های غیرقابل پیش‌بینی بیان می‌کند.

مقاله پیشنهادی به شما  10 عادت برای یادگیری موفق زبان انگلیسی

نحو (چگونگی ترکیب کلمات برای تشکیل جملات) در واقع این می‌تواند در زبان انگلیسی دشوار باشد، اگرچه در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد. ترتیب کلمات در زبان انگلیسی نسبتاً سفت و سخت است، در مقایسه با برخی از زبان‌ها با ریخت‌شناسی غنی، که در آن‌ها می‌توان کلمات را در یک جمله به روش‌های مختلف و تنها با تغییرات کوچکی در معنا زیر و رو کرد. مشکل هنوز این است که این کار را می‌توان به زبان انگلیسی نیز تا حدی انجام داد، و شخص باید یاد بگیرد که در مقایسه با زبان مادری خود چه کاری را می‌تواند انجام دهد و چه کاری را نمی‌تواند انجام دهد. به عنوان مثال، من گاهی اوقات به سختی می‌توانم در زبان انگلیسی به همان تأثیری که در زبان مادری‌ام است دست یابم، اگر شامل یک ترتیب کلمات غیر متعارف در زبان من باشد. اما پس از آن، خواندن و صحبت کردن با افراد بومی به این امر کمک می‌کند.

 

یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی چقدر سخت است؟

 

نقش گرامر در یادگیری زبان انگلیسی برای افراد غیر بومی

انگلیسی دارای یک دسته از «شکل‌های گرامری تحلیلی» است که کاملاً صرفی نیستند، و کاملاً نحوی هم نیستند. ترکیبات مختلفی برای جملات وجود دارد. عبارات انواع ظرایف معنایی مربوط به زمان، مدت، کامل بودن و وجه را منتقل می‌کنند که در زبان‌های دیگر به روش‌های متفاوت دیگری بیان می‌شوند. حتی اگر زبان اول زبان آموز سیستم پیچیده ای مشابه داشته باشد، همیشه تفاوت‌هایی وجود دارد که نیاز به یادگیری دارند. چیزهای دیگری نیز در آنجا وجود دارد، مانند ضمایر (a, an, the) که در برخی از زبان‌ها وجود ندارد و در برخی دیگر می‌توان آنها را کمی متفاوت به کار برد، یا حروف اضافه که می‌توانند به روشی متفاوت حتی در لهجه‌های مختلف به کار رود.  اما این یک مشکل برای زبان آموزان در هر زبانی است و پیچیدگی زبان انگلیسی از این نظر چیز خاصی نیست.

مقاله پیشنهادی به شما  کامل‌ترین نقشه راه یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

واژگان انگلیسی به دلیل استقراض گسترده از زبان‌های دیگر و سادگی شکل گیری کلمه در خود انگلیسی واژگان گسترده ای دارد (به طور کلی شما می‌توانید فقط دو کلمه را با هم ترکیب کنید. با این حال، بستگی دارد که هدف یادگیرنده چیست. اگر فقط گهگاه با خارجی‌ها صحبت کنید، فقط به واژگان اولیه نیاز دارید. اگر می‌خواهید در یک کشور انگلیسی زبان زندگی کنید، اشکالی ندارد، زیرا آنچه را که نیاز دارید از اطرافیانتان می‌گیرید (مگر اینکه خود را منزوی کنید و فقط با مهاجران کشور خود ارتباط برقرار کنید. اگر شغلی می‌خواهید که شامل صحبت کردن یا نوشتن به صورت حرفه‌ای باشد، دشوار است. اما خواندن زیاد و صحبت کردن با افراد بومی به صورت روزانه کمک زیادی می‌کند.

اگر می خواهید انگلیسی یاد بگیرید و از آن در مکالمه با افراد بومی زبان استفاده کنید، باید زبان عامیانه و اصطلاحات را یاد بگیرید. استفاده از عبارات رسمی و دستور زبان می تواند برقراری ارتباط با افراد بومی را دشوار کند.  اصطلاحات عامیانه یکی دیگر از جنبه های دشوار یادگیری زبان انگلیسی است.

اصطلاح عبارتی است که معنای آن با معنای واقعی آن ارتباطی ندارد. درک معنای عبارات و اصطلاحات در یک زبان جدید می تواند برای کسانی که در حال یادگیری هستند یک چالش باشد. همه زبان ها از اصطلاحات خاص خود استفاده می کنند، اما با توجه به اینکه زبان انگلیسی به طور گسترده صحبت می شود، یادگیری این زبان برای دانش آموزان دشوارتر خواهد بود.

5/5 - (2 امتیاز)