فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی

روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی

اگر روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی را بدانید خیلی سریعتر و بهتر می توانید این زبان پرکاربرد را یادبگیرید. زبان انگلیسی هم مانند هر چیز دیگری اصولی دارد مثلا همین مسواک زدن شاید در اولین نگاه ساده بنظر برسد اما درست استفاده نکردن از آن موجب پوسیدگی و آسیب دیدن دندان می شود. در زبان انگلیسی هم یکی از مهم ترین اصولی که باید رعایت شود حفظ نکردن و یادگیری لغات و قواعد آن است. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در ایران بسیار زیاد است و شاید یکی از کلیدهای موفقیت باشد، پس بهتر است آن را اصولی یادبگیریم.

 

مهم ترین نکات اصولی زبان انگلیسی

پیگیر یادگیری عبارات باشید و فقط دنبال لغات نروید. بیشتر سعی کنید از لغت ها در عبارت استفاده کنید چون این روش خوبی برای بهتر شدن زبان انگلیسی شماست. با این اصول یادگیری مکالمه و زبان شما نسبت به قبل چند برابر بهتر می شود.

 

زیاد خوتان را درگیر گرامر نکنید

گرامر بیشتر باعث می شود که شما به زبان انگیسی فکر کنید ولی شما می خواهید زبان انگلیسی را مثل زبان مادری خود صحبت کنید و اصول آن را بلد باشید. اگر زیاد درگیر گرامر بشید از اصول و بقیه قواعد زبان دور می مانید مثل بچه ای که تازه می خواهد زبان انگلیسی یاد بگیرد و بدون دانستن روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی فقط به آن فکر می کند.

 

زبان انگلیسی را گوش دهید

گوش دادن خودش یکی از اصول های موءثر در یادگیری زبان انگلیسی است. سعی نکنید فقط متن انگلیسی را بخوانید بلکه به آنها گوش دهید.این روش بسیار مفیدی در یادگیری مکالمه زبان انگلیسی است. هرروز سعی کنید مکالمه زبان انگلیسی را گوش دهید تا جایی که می توانید خودتان را همراهی کنید. سعی کنید نیم ساعت هم که شده به زبان انگلیسی گوش دهید و سیستم شنیداریتان را در این زمینه تقویت کنید و نه فقط متون را ببینید و روزنامه وار بخونید.

مقاله پیشنهادی به شما  ایا استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارم؟

 

راحت زبان انگلیسی را یاد بگیرید

به راحتی زبان انگلیسی را یادبگیرید برای این کار لغات و کلمات را درست واصولی یادبگیرید اینطوری مسیر یادگیری زبان انگلیسی برایتان هموار و راحت می شود و روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی را فرا خواهید گرفت. به هیچ عنوان حفظ نکنید. لغات و کلمات زبان انگلیسی را بارها تکرار کنید بخاطر بسپارید با این روش اصول یادگیری زبان انگلیسی برایتان آسان می شود. به صورت آرام و عمیق زبان انگلیسی یاد بگیرید.

 

 گرامر را صوتی گوش دهید

بهتر است در یادگیری گرامر آن را صوتی گوش دهید چون اینطوری طبیعی گرامر را یاد می گیرید و نه به صورت دستوری در گرامر صوتی را گوش دهید که به زبان حال صرف شده باشد و همین مکالمه را به زمان دیگر بنویسید و از دوستتان که به زبان انگلیسی مسلط باشد بخواهید که برایتان ضبط کند. لازم نیست قواعد گرامری یاد بگیرید  و سعی کنید موارد ضبط شده را در زمان های مختلف تمرین و تکرار کنید که بسیار در یادگیری زبان انگلیسی تاثیر دارد.

 

دروس و منابع انگلیسی را مطالعه کن

همانطور که گوش می دهید بخوانید اینگونه شما موفق به یادگیری زبان انگلیسی می شود فیلم ها با زیرنویس انگلیسی اینگونه هم تماشا میکنید و هم می بینید و می خوانید و این تمرین و تکرار ها باعث بهبود بهتر زبان انگلیسی شما خواهد شد. کتاب های صوتی و رادیو و مجلات به زبان انگلیسی هر کدوم به نوبه خود اصولی و درست گوش دهید و بخوانید تا بخاطر بسپارید این خود کلید موفقیت در یادگیری زبان انگلیسی است.

 

با زبان انگلیسی همراهی کنید

زبان انگلیسی را فقط تکرار نکنید بلکه به آن جواب دهید همانطور که گوش می دهید و می خوانید برای خودتان به زبان انگلیسی سوال طرح کنید و جواب دهید یا از دوستتان که زبان انگلیسی مسلط هست بخواهید در مورد منابع و روش اصولی یادگیری زبان انگلیسی از شما سوال کند و شما جواب دهید همین پرسش و پاسخ به زبان انگلیسی خودش یک روش مثبت و تاثیرگذار در یادگیری هرچه بهتر و سریع تر زبان انگلیسی است. پس در تلاش باشید که راجع هر موضوع به زبان انگلیسی از خود یا دوستتان سوال کنید و جواب دهید البته درست و اصولی و اشتباهات خود را بنویسید و دوباره شروع کنید به پرسش و پاسخ درباره زبان انگلیسی و قطعا جلو میوفتید و در یادگیری زبان انگلیسی موفق خواهی شد.

مقاله پیشنهادی به شما  7 مزیت کلاس درس حضوری

 

برای زبان انگلیسی وقت بگذارید

سعی کنید در طول روز یا شب هر زمانی که برایتان مقدور است حداقل 2 ساعت به انگلیسی گوش دهید. با آن بخوانید به انگلیسی تکرار کنید هرجا که متوجه نشدید استپ کنید و به دنبال منابع آن بروید. سعی کنید یاد بگیرید که ملکه ذهنتان شود. اینگونه دیگر نیاز نیست کلمه یا لغت، مکالمه ای را حفظ کنید چون این اشتباه است همیشه در هر چیزی به دنبال یادگیری باشید آن را درک کنید تا موفق شوید.

5/5 - (3 امتیاز)