فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در ایران

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در ایران

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در ایران به چه صورت است؟ یادگیری زبان دیگری به غیر از زبان شیرین مادری که با آن بتوان با دنیا و جهان ارتباط گرفت گزینه بسیاری خوبی در اوقات روزمرگی مان است. در بسیاری از کشور های پیشرفته یا در حال توسعه از همان زمان مدرسه و همان ابتدا فرزندان خود را به یادگیری زبان انگلیسی که به عنوان دومین زبان شناخته شده در دنیا می باشد علاقمند می کنند. به غیر از زبان مادری خود می توانند آینده ای روشن برای فرزندان خود در ارتباط گیری با مردم جهان داشته باشند، تا کیفیت ارتباط فرزندانشان را با دنیا و مردم جهان بالا ببرند.

یادگیری زبان انگلیسی در بسیاری از کشور ها یک اصل است که آنها به دو زبان انگلیسی و مادری خود تسلط کامل دارند و به راحتی میتوانند با مردم دیگر جهان به راحتی صحبت کنند. مثلا در پاکستان مردم عادی به  زبان مادری و زبان انگلیسی تسلط کامل دارند و به راحتی صحبت میکنند یا در اروپا اکثر مردم در زبان انگلیسی مهارت و تسلط کامل دارند. در بسیاری از این کشور ها دانش آموزان قبل از سن 15 سالگی تسلط کامل روی زبان انگلیسی کسب می کنند.

چه کشور هایی بالاترین رتبه را در یادگیری زبان انگلیسی از نظر سازمان بین الملل EFدارند؟ کشور هایی مثل سوئد، نروژ، اتریش، فنلاند، دانمارک، هلند، استونی یادگیری زبان انگلیسی بسیار هائز اهمیت است که بالاتریت رتبه در این زمینه کسب کردند. اکثریت مردم حتی کودکان به راحتی به جز زبان مادری به این زبان صحبت می کنند. در این زمینه به آنها اموزش لازم داده شده است و میتوانند نیاز روزمره خود را در ارتباط گیری با مردم دنیا برطرف کنند.

 

یادگیری زبان انگلیسی در ایران

متاسفانه در این مورد کوتاهی بسیاری انجام شده و فرزندان ما از همان ابتدا که وارد آموزش و پرورش می شوند. حتی ابتدایی ترین مسائل هم اصولی آموزش نمی بینند و نه تنها برای آموزش و پرورش ایران بلکه برای پدر و مادر ها ی آنها یادگیری زبان انگلیسی مثل دروس دیگر آنقدر هائز اهمیت نیست و این امر موجب شده است تا فرزندان نتوانند به تسلط کامل زبان انگلیسی دست یابند.

مقاله پیشنهادی به شما  5 دلیل بزرگ تفاوت انگلیسی ایالات متحده و بریتانیا

حتی در کشور های همسایه مانند عراق در امر یادگیری زبان انگلیسی از ایران پیشی گرفته و دارای رتبه خوبی می باشد و برای فرزندان خود در یادگیری زبان انگلیسی که زبان شناخته شده در دنیا است تلاش میکنند که آموزش و روش های بسیار هائز اهمیتی ارائه دهند که این امر  در پیشرفت خود و آیندگانشان بسیار موثر بوده است.

 

پس رفت کشور ایران در یادگیری زبان انگلیسی

علت اینکه دانش آموزان و نوجوانان و جوانان ایرانی در زمینه یادگیری زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی و شناخته شده در دنیاست مهارت کمی دارند و ارتباط کمرنگ تری با مردم دنیا دارند عدم سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب برای جذب گردشگری است. که باعث شده جوانان و نوجوانان، دانش آموزان فرزندان ایرانی یادگیری زبان انگلیسی را زیاد جدی نگیرند و از نظر دنیا عقب بمانند. متاسفانه حتی آموزشگاه های زبان به صورت درست و اصولی یادگیری زبان انگلیسی برای نتیجه بهتر دانش آموخته ها برایشان زیاد اهمیت قائل نمی شوند. اگر در جستجوی بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی هستید حتما روی لینک کلیک کنید و با کتاب های فوق العاده برای یادگیری زبان آشنا شوید.

 

چگونگی تشویق فرزندان به یادگیری زبان انگلیسی

توجه به زبان انگلیسی امری بسیار ضروری است که این امر را باید خانواده و آموزش و پروش در فرزندانشان بوجود بیاورند و آن را عضوی از خود بدانند چون زبان انگلیسی یک زبان بین المللی و آکادمیک در دنیا است و باید به فرزندان یاد بدهید که زبان انگلیسی یکی از اهداف اصلی آنها باشد.

خانواده ها باید فرزندان را از همان ابتدا با زبان انگلیسی آشنا کنند و با بازی با حروف و کلمات آنها را از همان ابتدا تشویق به یادگیری زبان انگلیسی کنند. با مردم، دنیا و فرهنگ های دیگر دنیا آشنا شوند. این به خودی خود جامعه را به سمت پیشرفت می کشاند و آنها می توانند موفقیت خود را در دنیا در هر زمینه ای ثبت کنند. شاید در آینده خانواده ها اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در ایران را بهتر درک کنند.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری صفر تا صد گرامر انگیسی

 

چند در صد در دنیا زبان انگلیسی بلدند

برای مثال ایالت متحده94/2 ،هند 10/35، نیجریه 53، برتانیا97/74، کانادا85/63 که این کشور های توسعه یافته همانطور که مشاهده میکنید با زبان انگلیسی آشناییت کامل دارند. برایشان بسیار حائز اهمیت است و ارتباط گیری بسیار خوبی در سطح دنیا دارند. در نتیجه یادگیری زبان انگلیسی به جرائت می توان گفت یکی از چشمگیر ترین موضوع در کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه است. پس چه بهتر که فرزندان ایرانی از همان ابتدا شروع به یادگیری زبان انگلیسی کنند به طوری که آن را هم بتوانند مثل زبان مادریشان صحبت کنند و در ارتباط گیری با دنیا موفق شوند.

5/5 - (1 امتیاز)