فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

ایا استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارم؟

ایا استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارم؟

تصور کنید که چشمان شما بسته شده و در یک خانه متروک در تاریکی مطلق رها شده اید. در تلاش برای فهمیدن اینکه کجا هستید به آرامی شروع به حرکت می‌کنید و با دستان خود در و دیوار خانه را لمس می‌کنید تا موقعیت خود را به درستی درک کنید. شاید پایت به میز برخورد کند، شاید یک جسم داغ دستت را بسوزاند، شاید از نردبان به پایین بیفتی، شاید در چاه بیفتی، شاید…. ترسناک است، ترسناک است. نیست؟ اگر از منابع درست برای یادگیری زبان استفاده کنی میتونه از این ترس رهات کنه که دهکده زبان برای خرید بهترین کتاب‌ زبان انگلیسی تخفیف ویژه  40 درصدی در نطر گرفته است.

یادگیری زبان خارجی (مخصوصاً اگر خودآموخته باشید) هیچ تفاوتی با این شرایط ندارد. نمیدونی از کجا شروع کنی، با کدوم کتاب تمرین کنی، از کدوم لغت استفاده کنی، به کدوم کلمه اعتماد کنی… همه همینو میگن و تو کاملا گیج میشی.

حتی وقتی دلت را در دریا بگذاری و به کسی اعتماد کنی و از روش او پیروی کنی، در ابتدا همه چیز احمقانه و نامفهوم است. همه چیز پیچیده و غیر منطقی است. پس از روزها یا حتی هفته‌ها تلاش بی‌ثمر، یادگیری را به تعویق می‌اندازید و در نهایت به طور کامل تسلیم می‌شوید زیرا احساس می‌کنید این کار غیرممکن است یا ارزش تلاش را ندارد. در این وبلاگ، هدف من این است که به شما کمک کنم روشن شوید و مسیر خود را پیدا کنید. هدف من ناامیدی نیست.

 

چه کسانی استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارند؟

ممکن است چندین بار تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی در خانه گرفته باشید. حتی ممکن است دوره های مختلف زبان را امتحان کرده باشید. شاید یک تجربه بد در خانه و در یک دوره زبان در مدرسه یا دانشگاه شما را خسته کرده باشد و آنقدر حال و هوای بدبینانه داشته باشید که از خود بپرسید: ایا استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارم؟

مقاله پیشنهادی به شما  اهمیت داشتن یک برنامه روزانه برای مدیریت زمان

برخی از افراد زمان زیادی را صرف یادگیری زبان نمی‌کنند، اما به نظر می‌رسد پیشرفت شگفت انگیزی داشته باشند. برخی افراد برعکس، هر چقدر هم که وقت و تلاش می‌کنند، ظاهراً نتیجه خوبی نمی‌گیرند و از خود می‌پرسند: چرا من در یادگیری زبان استعداد ندارم؟ ایا استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارم؟ باید تاکید کنم که این نمونه‌ها بسیار نادر هستند و از نظر استعداد زبانی افراد تفاوت چندانی در یادگیری طولانی مدت ندارند.

بر اساس تحقیقات، حتی ضریب هوشی قابل تغییر است و به جز در موارد بسیار نادر، همه افراد توانایی‌های فکری اولیه نسبتاً یکسانی دارند و این تفاوت‌ها از آنجا ناشی می‌شود که برخی افراد معتقدند IQ کاملاً ژنتیکی است. برای بهبود آن تلاش کنید این بدان معناست که اگر احساس می کنید در یادگیری زبان کمتر از دوست خود موفق هستید، شاید تفاوت این است که معتقدید استعداد ندارید. در این زمینه دو مثال قابل ذکر است.

 

آیا سفید پوستان هوش بیشتری از سیاه پوستان دارند؟

سیاه پوستان آمریکایی معمولاً مشکلات تحصیلی زیادی دارند و بسیاری از آنها حتی از دبیرستان فارغ التحصیل نمی‌شوند. برخی از آنها عمیقاً متقاعد شده اند که ضریب هوشی آنها کمتر از افراد سفیدپوست است. قبل از انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، تیمی از محققان یک آزمون استاندارد شده را بر روی یک نمونه آماری تصادفی از دانش آموزان سیاه و سفید انجام دادند و پس از انتخاب اوباما، همان آزمون را برای نمونه آماری مشابهی از دانشجویان اعمال کردند.

در آزمون اول، تفاوت زیادی بین نمرات دانش آموزان سیاه و سفید وجود داشت، اما در آزمون دوم، نمرات دانش آموزان سیاه پوست به طور ناگهانی بهبود یافت. نتیجه گیری محققان این بود که انتخاب اوباما به عنوان اولین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا، اعتماد به نفس و این باور را در دانشجویان سیاه پوست ایجاد کرد که از نظر استعداد کمتر از سفیدپوستان نیستند.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه

مطالعات دیگر بارها نشان داده است که اگر افراد باور داشته باشند که استعداد و هوش را می‌توان بهبود بخشید، در طول زمان سخت‌تر کار می‌کنند و باهوش تر می‌شوند.نمونه دیگر، فوتبالیست معروف کریستیانو رونالدو است که اغلب او را با فوتبالیست آرژانتینی لیونل مسی مقایسه می‌کنند. اگر فوتبال تماشا کنید و اخبار را دنبال کنید، مطمئن باشید که لیونل مسی استعداد ذاتی باورنکردنی برای فوتبال دارد، اما به نظر می‌رسد رونالدو آنقدرها استعداد ندارد و موفقیت او بیشتر به دلیل تلاش و انگیزه خستگی ناپذیر اوست.

زمانی که رونالدو فوتبال خود را آغاز کرد، کارشناسان و بازیکنان فوتبال آینده ای برای او نداشتند. حتی هم تیمی های رونالدو او را به سخره گرفتند تا جایی که او در خلوت و حتی در تمرین گریه کرد. اما اکنون رونالدو مسلماً یکی از 10 بازیکن برتر تاریخ فوتبال است و تقریباً تمام جوایز ممکن را در فوتبال کسب کرده است. هیچ وقت نپرسید ایا استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارم؟ فقط تلاش کرد.

پادکست انگلیسی با متن

نقش باور دهنی در یادگیری زبان انگلیسی

یک لحظه تصور کنید که رونالدو فکر می‌کند استعدادش برای فوتبال کافی نیست و باید آینده خود را در جای دیگری جستجو کند: آیا رونالدو همچنان رونالدو خواهد بود؟ قطعا پاسخ این سوال منفی است. رونالدو عمیقا متقاعد شده است که “من همیشه می‌توانم بهتر از قبل باشم.” این باور بسیار قدرتمند است و بهتر است، شما چنین باوری را در ذهن خود پرورش دهید.

من می‌خواهم تأکید کنم که هرگز به خود نگویید استعداد زبانی شما کمتر از دیگران است. هرگز نگویید چرا استعداد یادگیری زبان ندارم؟ به احتمال زیاد، این تصور شما کاملاً اشتباه است. به عنوان یک گام مثبت برای غلبه بر این باور غلط، به زمینه‌هایی فکر کنید که فکر می‌کردید در آن ها بی استعداد هستید، اما اکنون این باورها با موفقیت شما از بین رفته است. من شخصا از آن دسته افرادی بودم که فکر می‌کردم یادگیری زبان انگلیسی برایم غیرممکن است و فکر می‌کردم آنقدر استعداد ندارم.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه نمرات زبان انگلیسی را در مدرسه بهبود دهیم؟

حتی اگر بپذیریم که شما یکی از آن موارد نادر (تاکید می‌کنم موارد نادر) ناتوانی در صحبت کردن هستید و توانایی شما مثلاً ده درصد کمتر از بقیه است، این واقعیت به این معنی است که باید ده درصد بیشتر تلاش کنید. . و اگر 20 درصد بیشتر تلاش کنید، بیشتر از افراد با استعدادتر از شما پیشرفت خواهید کرد.

در هر صورت این نوع باورها و اشارات منفی و همچنین این باور که فرد استعداد لازم برای یادگیری زبان خارجی را ندارد، به شدت مسموم و خطرناک است و هر گونه پیشرفت و تغییر مثبت را در جوانه از بین می‌برد. اگر در گذشته در یادگیری زبان شکست خورده اید، تقریباً به طور قطع به دلیل کمبود استعداد نیست: احتمالاً این کار را اشتباه انجام داده اید، یا توسط خود یا دیگران انگیزه داشته اید، یا به اندازه کافی تلاش نکرده اید.

5/5 - (3 امتیاز)