فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چگونه یادگیری زبان جدید می تواند زندگی شما را عوض کند؟

امروزه یادگیری زبان جدید نه تنها به دلایل کاری بلکه در سطح اجتماعی نیز به یک ضرورت تبدیل شده است. این یک چالش پیچیده است. صحبت کردن به زبان دیگر تنها به معنای دانستن دستور زبان و ساختار آن نیست، بلکه به معنای متفاوت اندیشیدن است. این در ابتدا کمی دشوار به نظر می رسد، اما با گذشت زمان، فداکاری و تمرین برای هر زبان آموزی قابل دستیابی است.

دلیل اصلی یادگیری زبان جدید چیست؟

یادگیری زبان می تواند زندگی شما را به طور کامل تغییر دهد و درها را به روی یک روش کاملاً جدید زندگی باز کند.

افرادی که مدت زیادی است که زبان خارجی تدریس می کنند بنا بر تجربه شخصی خود معتقدند تنها راه برای یادگیری واقعی یک زبان غوطه ور شدن در فرهنگ آن است. و این غوطه ور شدن زبان، به هر طریقی، شما را متحول می کند.

شاید از خود بپرسید یادگیری زبان جدید را از کجا باید شروع کنید؟ می توانید با مطالعه یادگیری مکالمه زبان انگلیسی ایتدا تکنیک هایی را بروی شروع صحبت کردن یادبگیرید و یا از دوره های آموزش رایگان زبان انگلیسی استفاده کنید و مهارت های زبان خود را ارتقا بدهید.

سالها در کودکی در مدرسه زبان انگلیسی خواندم و بعد در آکادمی های خصوصی. علیرغم تمام تلاش‌ها، تا زمانی که به انگلستان رفتم و فرهنگ آن را تجربه کردم، زمانی که واقعاً شروع به درونی کردن زبان انگلیسی کردم. منظورم از درونی کردن، ترجمه را در ذهنم متوقف کردم و شروع به ایجاد طرح های ذهنی جدید کردم. بهترین راه برای تشخیص اینکه آیا واقعاً به یک زبان خارجی صحبت می کنید این است که بتوانید یک ایده را به آن زبان به گونه ای بیان کنید که قادر به انجام آن در زبان مادری خود نباشید. و این بزرگترین موهبتی است که صحبت کردن به زبان دیگر می تواند به شما بدهد، یاد بگیرید که به روشی متنوع تر فکر کنید. اما این تنها مزیت صحبت کردن به زبان های خارجی نیست.

مقاله پیشنهادی به شما  موفقیت و پیشرفت شغلی با زبان

تعداد کمی از زبان آموزان می‌توانند بگویند که دلیل اصلی یادگیری آنها این است که واقعاً زبان را دوست دارند. اما این یکی از بهترین دلایل برای یادگیری است! به همین دلیل مهم است که یادگیری را با اشتیاق شروع کنید و این باعث می‌شود بدون توقف به جلو بروید!

در این جهان امروزی، برقراری ارتباط با مردم کشورهای دیگر بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. حتی امروزه نیز انگلیسی مهمترین زبان ارتباطی و اولین زبان دنیاست. در بسیاری از شرکت های بین المللی، کارمندانی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، نسبت به کسانی که این مهارت را بلد نیستند، از امتیازات بیشتری برخوردارند و این نیاز به مشاغل بیشتر است! علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها برای افرادی که به چندین زبان مسلط هستند حاضر است تا 20 درصد مبلغ بیشتری بابت این افراد پرداخت کنند.

با یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم، شما در معرض ایده‌های جدید در سایر کشورها و بازارها قرار می‌گیرید که شما را به یک کارمند ارزشمند شرکت تبدیل می‌کند. فراگیری زبان چه تاثیری بر خوداشتغالی دارد؟ با این مهارت با موقعیت های خوب زیادی مانند آموزش زبان خصوصی، ترجمه، کارآموزی پزشکی و کار در خارج از کشور مواجه خواهید شد. اگر می‌خواهید موفق‌تر باشید، این بهترین دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی است. با اشتیاق یاد بگیرید که سرسخت و خستگی ناپذیر شوید!

چگونه یادگیری زبان جدید می تواند زندگی شما را عوض کند؟

توانایی های خود را گسترش دهید

توسعه دانش جدید ما را قادر می سازد توانایی شناختی بیشتری از خود نشان دهیم، یعنی زمانی که با مشکل غیرمنتظره یا موقعیتی ناشناخته مواجه می شویم ابزار بیشتری برای مقابله با آن و حل تعارض خواهیم داشت. یادگیری زبان مستلزم داشتن اعتماد به نفس و آگاهی از فرآیندهای ذهنی است، به طوری که ظرفیت مغز ما رشد کرده و ارتباطات شناختی جدیدی ایجاد می کند. به همه اینها باید اضافه کنیم که مطالعاتی وجود دارد که نشان داده است صحبت کردن به چندین زبان از بروز علائم زوال در مغز جلوگیری یا متوقف می کند.

مقاله پیشنهادی به شما  مهاجرت به شهرهای اسپانیایی

شخصیت خود را توسعه دهید

وقتی زبانی را یاد می گیریم، با افراد جدید، فرهنگ های جدید ملاقات می کنیم و بنابراین شخصیت ما تکامل می یابد، خود را دوباره اختراع می کنیم و ظرفیت خود را برای سازگاری توسعه می دهیم. دانستن زبان ها به ما این امکان را می دهد که سفر کنیم و با افراد و محیط های مختلف ارتباط برقرار کنیم که در آن ها باید متفاوت رفتار کنیم. این به ما انگیزه می دهد که انعطاف پذیرتر و بردبارتر باشیم.

به دور دنیا سفر کنید

من خیلی سفر کرده ام و سال ها در خارج از کشور زندگی کرده ام. در طول سفرهایم با افرادی از سراسر جهان آشنا شده ام که سبک زندگی و باورهایی کاملاً متفاوت از من دارند. در بسیاری از موارد، نداشتن زبان مشترک مشکل ساز نبوده، بلکه انگیزه ایجاد اشکال ارتباطی جایگزین بوده است. اما این تنها امکان پذیر بوده است، زیرا از آنجایی که من به زبان صحبت می کنم، تمایل بیشتری به درک مفاهیم و پذیرش ساختارهایی دارم که با منطق طبیعی من سازگاری ندارند.

یادگیری زبان دنیای جدیدی را گشوده است که هرگز مرا شگفت زده نمی کند و درک من از واقعیت را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. و شما؟، تجربه شما چگونه بوده است؟

5/5 - (1 امتیاز)