فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

موثرترین راه برای صحبت کردن و فکر کردن به زبان انگلیسی

موثرترین راه برای صحبت کردن و فکر کردن به زبان انگلیسی

موثرترین راه برای صحبت کردن و فکر کردن به زبان انگلیسی چیست؟

موثرترین راه برای صحبت کردن و فکر کردن به زبان انگلیسی ساده ترین نیست. موثرترین کاری که زبان آموز می‌تواند انجام دهد این است که یک دیکشنری تهیه کند و زبان انگلیسی را یاد بگیرد. ترجمه را متوقف کنید، برای یادگیری زبان انگلیسی در ذهن خود و در طول روز، جایی را خالی بگذارید و انگیزه درونی و بیرونی خود را برای یادگیری زبان انگلیسی تقویت کنید. برای اینکار می‌‍توانیدبا خرید عمده کتاب‌های کمک آموزشی به بهترین منابع برای یادگیری هرچه سریعتر و آسانتر دست یابید. 

 

بهترین روش برای یادگیری

یک نام انگلیسی برای خود انتخاب کنید براین اساس ذهن ناخودآگاه شما، اصالت شما را، انگلیسی زبان فرض می‌گیرد و در همان راستا شما را یاری می‌کند. برای لذت بردن، انگلیسی بخوانید. کتاب‌هایی در سطح خود بخوانید. با جستجوی کلمات به زبان انگلیسی به سرعت سطح خود را بالا می‌برید. (ترجمه نکن) در مغز شما جای کمی برای هر چیزی جز انگلیسی وجود دارد. هر بار که ذهن مسلط شما آن را ترجمه می‌کند، از ذهن انگلیسی خود خارج می شوید و در زبان انگلیسی یک قدم به عقب برمی دارید. توجه: مغز شما مجبور نیست همه چیزهایی را که به زبان انگلیسی آموخته اید بفهمد. زمان را برای یادگیری آن تلف نکنید.
از استفاده از زبان انگلیسی نترسید. شما مانند یک بومی به نظر نخواهید رسید. مگر اینکه با شجاعت و اعتماد به نفس آن را به کار گیرید شما یک یادگیرنده هستید. هر زمان که فرصت تمرین پیدا کردید، آن را انجام دهید. همانطور که از پیشرفت خود آگاه می‌شوید از آن لذت ببرید و به یادگیری ادامه دهید. زمانی که پیشرفت می‌کنید خوشحال باشید، تنها زمانی انتقادی باشید که ذهن مسلط، هماهنگی شما را به هم می‌زند.
یک دفترچه یادداشت داشته باشید تا مجبور نباشید بارها و بارها کلمات را جستجو کنید. آن را بخوانید و یادآوری را به یک زمان لذت بخش تبدیل کنید. شما در حال ساختن مغز خود برای استفاده خود هستید، نه برای آزمایش…
دوستانی پیدا کنید که فقط انگلیسی صحبت کنند. اگر می‌خواهند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنند، این بسیار عالی است. از زمان و وقت گذراندن با آنان لذت ببرید. آن‌ها معلمان رایگان هستند. وقتی فیلم‌های انگلیسی تماشا می‌کنید، زیرنویس را خاموش کنید و سعی کنید فیلم را از زبان خود بازیگران درک کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  روند صحیح یادگیری زبان

 

موثرترین راه برای صحبت کردن و فکر کردن به زبان انگلیسی

 

یادگیری یک زبان جدید آسان نیست. بهترین راه برای یادگیری این است که در محیطی قرار بگیرید که مجبورید از زبان انگلیسی استفاده کنید. هرچه بیشتر انگلیسی صحبت کنید، بهتر خواهید شد. همچنین، مهم است که در محیطی که با زبان مادری انگلیسی خود صحبت می‌کنند، باشید. حضور در کلاس کافی نیست، زیرا خیلی مجبور نخواهید شد به آن زبان صحبت کنید. شما باید آن را در زندگی واقعی تجربه کنید. به افراد بومی نزدیک شوید و از اشتباه نترسید. آنها شما را تصحیح خواهند کرد و شما بهترین چیز را در این راه خواهید آموخت. تمرین تنها چیزی است که یادگیری را کامل می‌کند. بنابراین به تمرین زبان ادامه دهید و سعی کنید آن را مانند زبان مادری خود، یاد بگیرید. برای بهبود زبان انگلیسی خود، باید تا آنجا که می‌توانید به انگلیسی گوش دهید. شما باید فیلم‌های انگلیسی ببینید، کتاب‌های انگلیسی بخوانید و سعی کنید تا جایی که می‌توانید انگلیسی صحبت کنید.

سه کلید یادگیری، صحبت کردن و فکر کردن به زبان انگلیسی مانند یک زبان مادری عبارتند از: تمرین، تمرین و تمرین. شما همیشه باید تمرین کنید، تمرین باعث عالی شدن شما در هر کاری می‌شود. تمرین شما باید شامل خواندن، گوش دادن و صحبت کردن باشد. می‌توانید به یوتیوب بروید و فیلم‌ها را به زبان انگلیسی تماشا کنید. سعی کنید از نحوه صحبت افراد بومی تقلید کنید. شما می‌توانید صحبت کردن خود را ضبط کرده و آن را تجزیه و تحلیل کنید و اشتباهاتی را که مرتکب می‌شوید اصلاح کنید. بر روی یک لهجه خاص مانند آمریکایی یا انگلیسی تمرکز کنید و جزئیات تلفظ را یاد بگیرید تا شبیه یک زبان مادری به نظر برسد.

 

استفاده از واژه نامه ها

برخی از لغت نامه ها ترجمه یک کلمه را به شما ارائه می‌دهند، اما لزوماً لحن یا معانی آن را به شما کاملا واضح ارائه نمی‌دهند مثلا کلمه ای که ممکن است در زبان شما معنای مثبت داشته باشد ممکن است در انگلیسی معنای منفی داشته باشد (یا برعکس). مطمئن شوید که یک فرهنگ لغت هم‌آمیزی خوب دارید، یاد بگیرید که  «خانواده واژه‌ها» را بشناسید، بخش‌های گفتار را یاد بگیرید تا اگر کلمه‌ای را مشاهده کردید که نمی‌دانید، بتوانید حدس بزنید که چه چیزی ممکن است باشد. همچنین این به شما امکان می‌دهد جملات را بدون توقف و جستجوی آن کلمه‌ای که ممکن است ندانید، بخوانید. جملات را کلمه به کلمه نخوانید، سعی کنید کل جمله را بخوانید و کلماتی را که نمی‌دانید حدس بزنید، فقط در این صورت کلمه را در فرهنگ لغت جستجو کنید تا ببینید حدس شما درست بوده است یا خیر. معمولاً هنگام مطالعه، وقت کافی برای درک کردن دارید (خواندن انگلیسی شما کندتر از زبان دیگرتان خواهد بود، که می‌دانم می‌تواند ناامیدکننده باشد، اما به آن عادت کنید)، چیزهایی را بخوانید که به آنها علاقه دارید، می‌توانید به جای اینکه سعی کنید موضوع را نیز درک کنید، بر درک زبان انگلیسی تمرکز کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه در یک محیط انگلیسی موفق شویم

اگر بتوانیم به زبان انگلیسی فکر کنیم، به جای اینکه کلمات و عبارات را در ذهن خود ترجمه کنیم، زبان را سریعتر یاد خواهیم گرفت. اگر به تازگی شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اید، قطعاً هر کلمه را به صورت ذهنی در یک جمله ترجمه خواهید کرد تا معنای جمله را درک کنید. اما بهتر است از همان ابتدا بدانید که این کار نه تنها به درد شما نمی خورد، بلکه در آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد ضرر زیادی هم به شما وارد می کند. اغلب، اکثر افرادی که سعی در بهبود مهارت های چهارگانه انگلیسی دارند، نگران این هستند که چگونه به زبان انگلیسی فکر کنند. یا چگونه از ترجمه ذهنی استفاده نکنیم و آن را کنار بگذاریم؟ این ترجمه می تواند به هر زبانی انجام شود. فرقی نمی کند زبان مادری شما فارسی، ترکی یا هر زبان دیگری باشد.

5/5 - (1 امتیاز)