فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم

یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم

یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم و به تنهایی می‌تواند یک چالش باشد اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن خود را بهبود ببخشید، حتی اگر کسی از نظر فیزیکی در اطراف شما نباشد که به شما در تمرین کمک کند.

گوش دادن به پادکست ها و تماشای فیلم و تلویزیون به زبان انگلیسی همگی راه های مفیدی برای بهبود زبان انگلیسی شما هستند. شما می‌توانید زمانی که در خانه هستید با استفاده از این موارد انگلیسی خود را تقویت کنید.

زبان انگلیسی تعدادی قواعد گرامری دارد که می‌تواند به خاطر سپردن آنها برای شما  دشوار باشد، برای راحتی این کار می‌توانید تصاویر را در مکانی قرار دهید که قرار است زمان زیادی را سپری کنید مثلا به دیوار اتاق خوابتان بچسبانید، جایی که بتوانید آن توضیحات انگلیسی را همراه عکس به خودتان یادآوری کنید.

اطراف خود را با زبان انگلیسی احاطه کنیم

برای اینکه اطراف خود را با زبان انگلیسی احاطه کنید، لازم نیست در یک کشور انگلیسی زبان باشید. راه‌هایی بیابید که انگلیسی را بخشی از زندگی روزمره خود در خانه کنید. نوشتن لیست خرید، خواندن روزنامه، گوش دادن به رادیو، نوشتن یک دفتر خاطرات به زبان انگلیسی، یا گوش دادن به انگلیسی با تلفن همراه خود در حین سفر به محل کارتان، روشهای موثری در یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم است که میتوانید قبل از رفتن به کلاس های آموزشی به طور خود آموز زبان انگلیسی را یاد بگیرید.

دوستان انگلیسی پیدا کنیم

حتی اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی‌کنید، احتمالاً خارجی‌های زیادی در این نزدیکی زندگی می‌کنند. راه‌هایی برای ملاقات با انگلیسی‌زبان‌های بومی بیابید،که به وسیله آن زبان انگلیسی خود را بهتر کنید. مثلا رفتن به کافه‌ها و رستوران‌های خارجی، پیوستن به باشگاه‌های ورزشی و اجتماعی، یا ترتیب دادن تبادل زبان، حتی می‌توانید به عنوان یک راهنما در یک جاذبه توریستی محلی داوطلب شوید که این هم روش بسیار خوبی در یادگیری زبان انگلیسی بدون معلم است.

مقاله پیشنهادی به شما  گرفتن مدرک تافل زبان انگلیسی

با انگلیسی زبانان از سراسر جهان ملاقات کنید، اگر با کسانی که به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند معاشرت کنید و با آنها به زبان انگلیسی صحبت کنید همین تمرین و تکرارتان در یادگیری هرچه بهتر زبان انگلیسی شما کمک می‌کند.

هدف از یادگیری زبان انگلیسی چیست

برای خود دلیلی برای تحصیل ارائه دهید: آیا می‌خواهید ترفیع بگیرید، بتوانید با همکاران خارجی خود صحبت کنید، در خارج از کشور تحصیل کنید یا تعطیلات بعدی خود را در یک کشور انگلیسی زبان بگذرانید؟ اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید و پیشرفت خود را پیگیری کنید.

درباره فرهنگ انگلیسی زبانان مطالعه کنیم

با مردم و فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان آشنا شوید. یادگیری زبان فقط مربوط به گرامر و واژگان نیست، بلکه در مورد برقراری ارتباط با افرادی است که روش های متفاوتی برای تفکر و همچنین صحبت کردن دارند.

از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببریم

یادگیری یک زبان به تنهایی شاید کار راحتی نباشد اما اگر از یادگیری خودتان لذت ببرید، به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود. بازی کنید، جدول کلمات انگلیسی انجام دهید، آهنگ به زبا انگلیسی گوش دهید و بخوانید، کتاب داستان انگلیسی بخوانید و زیاد نگران اشتباه کردن نباشید، اشتباه کردن اغلب بهترین راه برای یادگیری است.

شریک برای یادگیری زبان انگلیسی پیدا کنیم

زبان انگلیسی را آنلاین یاد بگیریم

آنلاین شوید اینطوری می‌توانید با افرادی از سراسر جهان در تماس باشید. به اتاق‌های گفتگو به زبان انگلیسی یا انجمن‌های انگلیسی زبان بپیوندید، در یک دوره آنلاین انگلیسی شرکت کنید، یا یک دوست پیدا کنید تا ضمن یادگیری فرهنگ‌های مختلف، انگلیسی خود را تمرین کنید. با استفاده از رسانه های اجتماعی، برقراری ارتباط با دوستان خود از سراسر جهان آسان‌تر از همیشه می‌توانید انگلیسی خود را تقویت کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  اگر کودکی نمی خواهد انگلیسی یاد بگیرد چه باید کرد؟

به زبان انگلیسی گوش دهیم

گوش خود را با گوش دادن به زبان انگلیسی با صورت عادی تمرین دهید، حتی اگر همه چیز را نمی فهمید. از شنیدن چندین بار  مطالب انگلیسی نترسید تا واژگان جالب یا غیرعادی را در آنجا پیدا کنید.

یافتن پادکست‌های رایگان انگلیسی به صورت آنلاین آسان است و آژانس های خبری اکثر کشورهای انگلیسی زبان اخبار صوتی و تصویری را به صورت آنلاین به صورت رایگان در دسترس شما قرار می‌دهند و می‌توانید برای بهبود بخشیدن به زبان انگلیسی خود از آنها استفاده کنید و زبان انگلیسی بصورت خود آموز بدون معلم یادبگیرید.

ضبط صدای خودتان

هنگام رانندگی یا زیر دوش گرفتن برای خود آهنگ های انگلیسی بخوانید. هنگام حمام خواندن به خصوص برای شما مفید است. زیرا این بار نه تنها با سخنان اعتراض آمیز دیگران مواجه نمی شوید، بلکه والدین محترم به خاطر تربیت فرزند چندزبانه به شما افتخار خواهند کرد. علاوه بر این، آهنگ های انگلیسی دارای اصطلاحات و عبارات مفیدی هستند که شما را در مورد استفاده از آنها آگاه می کنند. علاوه بر این، یادگیری با موسیقی و ریتم بسیار آسان تر و به یاد ماندنی تر است. به عنوان مثال، اگر دقت کنید، به خاطر سپردن کلمات سخت تر از آهنگ ها است. چون آهنگ ها را به صورت ریتمیک و ملودیک شنیده اید و به یاد می آورید.

  فیلم های کوتاه تماشا کنید

فیلم های کوتاه را از منابع مختلف تهیه کنید، تمرین کنید و تکرار کنید. امروزه دسترسی به ویدیوهای زبان انگلیسی برای آموزش و یادگیری بسیار آسان شده است و وجود چندین وب سایت و شبکه اجتماعی دسترسی به آنها را بسیار آسان کرده است. ویدئوها و فیلم های کوتاه تمرکز شما را افزایش می دهند. سعی کنید جملات و عبارات را به دقت تجزیه و تحلیل کنید. فیلم را متوقف کنید، یادداشت برداری کنید. گوش دادن را تکرار کنید تا به تمام عبارات و موضوعات تسلط کامل داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)