فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چگونه انگلیسی را به طور موثر مطالعه کنیم؟

چگونه انگلیسی را به طور موثر مطالعه کنیم؟

آیا تابحال به این فکر کردید که چگونه انگلیسی را به طور موثر مطالعه کنیم؟ می‌توانید واژگان انگلیسی خود را با فکر کردن به زبان انگلیسی، تمرین با زبان مادری، خواندن روزنامه، کتاب، مجله، نوشتن خاطرات روزانه/ژورنال به زبان انگلیسی، استفاده از فلش کارت یا اپلیکیشن‌هایی که واژگان روی آن‌ها وجود دارد، تماشای فیلم یا نمایش‌های تلویزیونی و حفظ واژگان افزایش دهید. فرهنگ لغت کتابی است که به شما کمک می‌کند کلمات سخت‌تر را به خاطر بسپارید. هر چند وقت یکبار فرهنگ لغت را بخوانید. فقط کافی است به طور اتفاقی هر جایی از فرهنگ لغت را باز کنید و کلمات را بخوانید و کلمات جدیدی را یاد بگیرید که برای شما جالب به نظر می‌رسند. برای دست‌یابی به تسلط در زبان انگلیسی می‌توانید برای بهبود هریک از مهارت‌های زبان انگلیسی خود اقدام به خرید کتاب‌های آموزشی زبان با تخفیف از سایت انتشارات دهکده زبان نمایید.

مانند سایر مهارت‌ها، تنها راه برای کسب اعتماد به نفس در صحبت کردن به زبان انگلیسی، ادامه دادن به تمرین است! تسلط بر زبان انگلیسی دشوار است. حتی کودکان کوچک که در کسب مهارت‌های زبانی بسیار خوب هستند، پنج سال یا بیشتر طول می‌کشد تا به زبان انگلیسی مسلط شوند.

تسلط بر دستور زبان سخت است (مانند همه زبان ها) و حتی برای افراد بومی زبان برخی از نکات گرامری اغلب مورد بحث قرار می‌گیرد. تا زمانی که بتوانید منظورتان را به همه برسانید، این مهم‌ترین چیز است. جزئیات گرامری به دست خواهند آمد اگر نکات اصولی را رعایت کنید. درس گرفتن از اشتباهات مهم است، از کسی که زبان بلد است بخواهید اگر اشتباه کردید شما را اصلاح کند. با انگیزه بمان هنگام یادگیری هر زبان جدید، مهم است که با انگیزه بمانید و هرگز از هدف خود یعنی تسلط دست نکشید.

چگونه انگلیسی را به طور موثر مطالعه کنیم؟

با یادآوری اینکه چرا می‌خواهید به آن برسید، به هدف یادگیری زبان خود متعهد بمانید. به تمام تجربیات و فرصت‌های شگفت انگیزی که پس از تسلط بر زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌گیرد فکر کنید.
شما قادر خواهید بود با انگلیسی زبانان سراسر جهان گفتگو کنید و روابط جدید و هیجان انگیزی ایجاد کنید، می‌توانید با فرهنگ انگلیسی زبان درگیر شوید که قبلاً هرگز سابقه نداشته است و به طور بالقوه در نتیجه مهارت‌های زبانی جدید خود، شغل خود را ارتقا دهید. هر روز تمرین کنید. اگر می‌خواهید به سرعت تسلط داشته باشید، باید هر روز متعهد شوید که تمرین کنید .
یادگیری یک زبان جدید مبتنی بر تکرار است، بنابراین اگر بین جلسات مطالعه بیش از حد صبر کنید، همه چیزهایی را که قبلاً یاد گرفته‌اید فراموش خواهید کرد و مجبور خواهید بود از نو شروع کنید و زمان ارزشمندی را هدر دهید.
با این حال، شما نباید آنقدر مطالعه کنید که از زبان انگلیسی خسته شوید. سعی کنید هر روز با انجام یک کار متفاوت خواندن را به سرگرمی تبدیل کنید، یک روز خواندن، یک روز درک مطلب، یک روز تمرین نوشتن، یک روز مطالعه. گرامر و غیره
با این حال، هرگز نباید فرصت را برای تمرین صحبت کردن به زبان انگلیسی از دست بدهید، زیرا این اولین کاری است که می‌توانید برای به دست آوردن تسلط انجام دهید. خود را آموزش دهید که به زبان انگلیسی فکر کنید. یکی از راه‌های تسلط به زبان انگلیسی این است که مغز خود را آموزش دهید تا واقعاً به زبان انگلیسی فکر کند. ترجمه مداوم از زبان مادری خود به انگلیسی و دوباره در ذهن شما زمان و انرژی مصرف می‌کند. هر زبانی ظرافت ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد که ترجمه دقیق از یک زبان به زبان دیگر را در موارد خاص غیرممکن می‌کند.
در نتیجه، اگر بتوانید مغز خود را برای تفکر به زبان انگلیسی آموزش دهید، زبان انگلیسی گفتاری و نوشتاری شما بسیار طبیعی‌تر و روان‌تر خواهد شد. به آن مانند یک سوئیچ فکر کنید وقتی زمان برقراری ارتباط به زبان انگلیسی است، باید مغز انگلیسی خود را  استارت بزنید و روشن کنید و مغز زبان مادری خود را خاموش کنید!

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه با دیگران انگلیسی صحبت کنیم | 7 تکنیک قدرتمند و اثبات شده

یکی از دغدغه های دانش آموزان این است که چگونه باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند. آنها به دنبال بهترین و کارآمدترین راه برای یادگیری زبان انگلیسی برای کسب نمره خوب هستند. برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی استفاده از روش های خاص ضروری است. هر درس دارای روش تدریس جداگانه است. از این رو این مقاله را به ارائه بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی اختصاص می دهیم. برای یادگیری زبان انگلیسی به بهترین شکل ممکن باید مطالب را به چند قسمت تقسیم کنیم. زبان انگلیسی به دو بخش درک مطلب و قواعد زبان تقسیم می شود.

بخش درک مطلب شامل خواندن و واژگان است. اولین قدم در یادگیری زبان انگلیسی تسلط کامل بر واژگان کتاب درسی است، برای این کار باید به طور مکرر واژگان را تمرین کنید. بنابراین لازم است روزانه برخی از کلمات کتاب خوانده و تکرار شود. سپس درس مربوطه را مطالعه کنید تا نحوه استفاده از کلمات را در متن یاد بگیرید. همچنین، تمرینات واژگانی را به تنهایی امتحان کنید تا سطح یادگیری خود را آزمایش کنید. برای مطالعه واژگان می توانید از فلش کارت های تصویری استفاده کنید زیرا این کار به خصوص برای افرادی که حافظه دیداری خوبی دارند بسیار موثر است.

مزایای فرهنگ لغت

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه انگلیسی را به طور موثر مطالعه کنیم؟ دیکشنری همراه داشته باشید همراه داشتن یک فرهنگ لغت انگلیسی همیشه می تواند بسیار مفید باشد. داشتن یک فرهنگ لغت به این معنی است که شما هرگز برای یک کلمه گیر نخواهید کرد. اگر در حال مکالمه با یک انگلیسی زبان هستید و یک کلمه را در وسط جمله فراموش می‌کنید، می‌تواند شما را از شرمساری زیادی نجات دهد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ثانیه آن را جستجو کنید.
جدای از اینکه شما را از ناهنجاری نجات می‌دهد، جستجوی کلمه مورد نیاز و استفاده از آن در یک جمله در واقع به شما کمک می‌کند تا واژگان جدید را به حافظه اختصاص دهید.
همچنین داشتن یک فرهنگ لغت برای مطالعه در طول روز در لحظات روزمره و اوقات فراغت مفید است، مانند زمانی که در قطار نشسته اید، منتظر عبور از خیابان هستید یا فقط یک فنجان قهوه می‌نوشید. با استفاده از این تکنیک می‌توانید روزانه 20 تا 30 کلمه انگلیسی اضافی یاد بگیرید!
به عنوان یک مبتدی، باید با یک فرهنگ لغت انگلیسی شروع کنید که تعاریف را به زبان مادری شما ارائه می‌کند. با این حال، هنگامی که مهارت‌های زبانی شما بهبود یافت، باید از فرهنگ لغت انگلیسی استفاده کنید، که تعاریف انگلیسی را برای کلمات انگلیسی ارائه می‌کند.

مقاله پیشنهادی به شما  10 عادت برای یادگیری موفق زبان انگلیسی

شاید تعجب کنید که بدانید اولین نکته ربطی به یادگیری لغات یا گرامر انگلیسی ندارد. دانستن “چرا” مهمتر از “چگونه” است. قبل از اینکه به نحوه یادگیری سریع انگلیسی فکر کنید، به این فکر کنید که چرا می خواهید انگلیسی یاد بگیرید. همین الان یک قلم و کاغذ بردارید و دلایلی که می خواهید انگلیسی یاد بگیرید را یادداشت کنید. دلایل کلی و کلیشه ای ننویسید، بلکه به خودتان فکر کنید که انگلیسی چقدر برای شما خوب است. شما مجبور نیستید دلایل خود را به کسی بگویید. دلیل شما برای ایجاد انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی کافی است. هر چه انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشید، سریع تر و آسان تر پیشرفت می کنید.

5/5 - (1 امتیاز)