فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چرا نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم؟

چرا نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم؟

چرا نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم؟ چون جانشینی نداری!
احتمالاً بارها شنیده اید که انگلیسی فرار است. متأسفانه آنها یکسان هستند و برای رسیدن به سطح بالایی در هر زبانی مانند انگلیسی، باید بارها و بارها تمرین و تکرار کنید. در مقاله ای در مورد تقویت سریع درک شنیداری انگلیسی و تاثیر زبان انگلیسی بر حافظه ، اهمیت تداوم و اثرات شگفت انگیز آن را توضیح می‌دهیم.

 

عدم تداوم یکی از دلایل عدم یادگیری زبان انگلیسی است!

محققان به این نتیجه رسیدند که به عنوان مثال، اگر می‌توانید 7 ساعت در هفته را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید، به جای دو بار مطالعه به مدت سه ساعت و نیم در هر نوبت، بهتر است هر روز 60 دقیقه را، به این کار اختصاص دهید.

البته، به یاد داشته باشید که تمرین فقط به این معنا نیست که پشت میز خود بنشینید و کتاب بخوانید، درس خود را دقیقاً در زمان مناسب به پایان برسانید و برای انجام کار دیگری از جای خود بلند شوید! اگر این کار را هر روز انجام دهید، خسته خواهید شد و احتمالاً پس از چند روز تسلیم خواهید شد و باید بارها و بارها از خود بپرسید که چرا یادگیری زبان انگلیسی اینقدر دشوار است. به همین دلیل بهتر است روند یادگیری زبان انگلیسی را برای خود جالب کنید.

برای این کار می‌توانید فیلم تماشا کنید یا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، موضوعات مختلف را مطالعه کنید یا با دوستان خود چت کنید و سعی کنید از همه چیزهایی که اخیراً یاد گرفته اید، در طول مکالمه و تا کنون استفاده کنید. نکته، کلمه یا موضوع جدیدی را از دوست خود بیاموزید.

چرا انگلیسی یاد نمی گیریم؟ چون اعتماد به نفس ندارید!

زبان آموزان گاهی از سطح زبانی نسبتاً بالایی برخوردار هستند و می‌توانند از دانش خود به صورت نوشتاری استفاده کامل کنند یا وقتی متنی را می‌خوانند به راحتی آن را درک می‌کنند.

مقاله پیشنهادی به شما  مزایای یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

اما وقتی می‌خواهند صحبت کنند، احساس ترس و درد تمام وجودشان را فرا می‌گیرد و در نتیجه نمی‌توانند انگلیسی را روان و راحت صحبت کنند. گویی همه دانش خود را فراموش کرده اند.

در واقع می‌توان مشکل اصلی را شک به خود یا ترس از اشتباه نامید. شک به خود باعث می‌شود که مدام از خودم بپرسم که چرا انگلیسی یاد نمی گیرم و شما هرگز پاسخی برای این موضوع پیدا نمی‌کنید. همانطور که در فرهنگ لغت کمبریج تعریف شده است، اعتماد به نفس به معنای باور به توانایی های خود است. این مهارت می‌تواند مانند گفتار انگلیسی باشد.وقتی انگلیسی صحبت می‍کنید مهم نیست که اشتباه کنید. لطفا بر ترس خود غلبه کنید و با اطمینان صحبت کنید.

حتی اگر اعتماد به نفس ندارید، آن را به خودتان تلقین کنید و به خودتان بگویید که من اعتماد به نفس زیادی دارم و می‌توانم زبان انگلیسی ام را بهبود ببخشم. من هر جا که بخواهم اشتباه می‌کنم، چون می‌دانم بعد از مدتی کم کم متوجه اشتباهاتم خواهم شد و آنها را اصلاح خواهم کرد.

در اینجا ما تضمین می‌کنیم که اگر با اطمینان صحبت کنید و همچنان دارای اشتباهات گرامری باشید، شنوندگان حتی متوجه اشتباهات شما نخواهند شد و اعتماد شما را در صحبت کردن به زبان انگلیسی تحسین خواهند کرد.  بنابراین حتی اگر احساس می‌کنید اعتماد به نفس ندارید، به خودتان بگویید که فردی با اعتماد به نفس بالا هستید! مطمئن باشید کار خواهد کرد!بگذارید این قسمت را برای شما خلاصه کنم. شما باید شجاع باشید و از افکار و سخنان دیگران نترسید. آزادانه صحبت کنید و اشتباه کنید. اگر این کار را انجام دهید، به زودی حرفه ای خواهید شد.

چرا نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم؟

چرا نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم؟

بی هدفی یکی از مهم ترین دلایل یادگیری نکردن زبان انگلیسی است!

نه تنها در بحث یادگیری زبان انگلیسی، بلکه در تمامی زمینه ها و تخصص های زندگی باید به هدف اشاره کرد. این هدفی است که به ما انگیزه می دهد و ما را به بیراهه نمی برد. اهداف و دلایل زیادی برای یادگیری زبان دوم به خصوص انگلیسی وجود دارد. البته ممکن است هر فردی اهداف متفاوتی نسبت به دیگری داشته باشد. یافتن شغل بهتر، مهاجرت، ورود به دانشگاه های معتبر خارجی، برقراری ارتباط با افراد از کشورها و فرهنگ های مختلف، علاقه شخصی به یادگیری زبان انگلیسی، درک مجلات، روزنامه ها و فیلم ها به زبان اصلی و غیره یادگیری زبان. انگلیسی باشد

مقاله پیشنهادی به شما  8 مزیت یادگیری زبان انگلیسی در سال 2022

اما مهم این است که هدف داشته باشید، مهم نیست که چه هدفی دارید. در مواجهه با این سوال که چرا ما انگلیسی را یاد نمی گیریم، فرد هدفمند به جای فراموش کردن اصل موضوع، یعنی یادگیری زبان انگلیسی، به دنبال راه حل های اساسی می گردد. چگونه مقالات آموزشی را به زبان انگلیسی مطالعه کنیم! پس قبل از برداشتن کوچکترین قدم برای یادگیری زبان، هدف خود را مشخص کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن بکنید.

 

چرا نمی توانیم انگلیسی یاد بگیریم؟ چون استعداد خود را نادیده می گیرید! 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که فکر می کنید استعداد یادگیری زبان انگلیسی را ندارید، باید به شما بگوییم: لطفا بس کنید! اگر استعدادی در یادگیری زبان نداشته باشم به چه معناست؟ این یک باور کاملا نادرست است. اجازه دهید به شما اطمینان دهیم؛ زبان یک مهارت عمومی است و استعداد یادگیری تفاوت قابل توجهی ایجاد نمی‌کند. می توان گفت خیلی از فوتبالیست ها زحمت‌می کشند اما همه آن ها مثل هم نیستند.

چرا یادگیری زبان انگلیسی دشوار است؟ چون قانون طلایی را نمی دانید!

و اکنون در پایان مقاله می‌خواهیم در مورد قانون طلایی، کلید غلبه بر مشکلات در یادگیری زبان انگلیسی به شما بگوییم. برای شما که تا اینجا خوانده اید و نشان داده اید که واقعا مصمم به حل این مشکل هستید. این معجزه می‌کند، به خصوص برای یادگیری واژگان و بهبود صحبت کردن.

بسیاری از اوقات می‌خواهید در مورد یک موضوع به زبان انگلیسی صحبت و تمرین کنید. اما مشکل اینجاست که شما نمی‌دانید چه بگویید! گاهی اوقات دلیلش این است که ما هیچ اطلاعاتی در مورد موضوع نداریم و واقعاً نمی‌توانیم چیزی بگوییم. گاهی اوقات مشکل این است که شما واقعا نمی‌توانید در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید!

 

5/5 - (1 امتیاز)