فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

زبان انگلیسی در زندگی دانشجویی و دانش آموزی

نقش زبان انگلیسی در زندگی دانشجویی و دانش آموزی چیست؟

زبان انگلیسی در زندگی دانشجویی و دانش آموزی چه نقشی دارد؟ انگلیسی پرمخاطب ترین زبان در جهان است و با محبوبیت و درک بیشتر مردم، در فرآیند ارتباط مفید واقع  می شود. از آنجایی که بیشتر کسب و کارها بین المللی هستند، بنابراین ما به یک زبان مشترک برای برقراری ارتباط در آنجا نیاز داریم، انگلیسی رسانه ای برای آن ها می باشد، بنابراین به عنوان یک دانش آموز توصیه می شود که زبان انگلیسی را یاد بگیرید. علاوه بر این، اختراعات و تکنیک ها و نوآوری های مختلف در سراسر جهان انجام می شود، بنابراین برای به روز رسانی و یادگیری از آنها، به زبان مشترکی نیاز داریم که توسط مردم شناخته شود. از آنجایی که زبان انگلیسی وسیله ای برای کسب دانش است، در زندگی دانشجویی مفید است.

زبان انگلیسی نقش بسیار مهمی در زندگی دانشجو دارد. منظورم از این پاسخ دانشگاهیان نیست، منظورم برقراری ارتباط از طریق زبان انگلیسی است. برای توضیح اینکه چرا زبان انگلیسی مهم است، دو مثال برای شما می‌آورم. بیایید فرض کنیم شما نمی دانید چگونه به زبان انگلیسی صحبت کنید.

مثال 1:

فرض کنید شما به دانشگاهی در خارج از کشور مهاجرت کرده اید شما در کلاسی در پایان ترم درس خود نشسته اید. معلم شما از همه دانش آموزان می خواهد که هر موضوع جالبی را مطرح کنند و بحثی را شروع کنند. فرض کنید همه زبان محلی شما را نمی دانند ( اما انگلیسی می دانند). شما یک موضوع واقعا جالب را شروع می کنید و همچنین نکات بسیار جالب و انگیزشی را بیان می کنید، اما به زبان محلی خود صحبت می کنید یا به زبان انگلیسی به صورت دست و پا شکسته . افرادی که زبان شما را نمی دانند، این بحث جالب را از دست خواهند داد و همچنین آزرده خاطر خواهند شد.

مثال2:

فرض کنید در خارج از کشور کسب و کاری برای خود راه انداخته اید شما در دفتر خود هستید. شرکت شما در شرف سقوط است، همه در مورد چگونگی نجات شرکت بحث می کنند. شما یک ایده میلیون دلاری در ذهن خود دارید که می تواند شرکت را از بحران و ضرر نجات دهد اما انگلیسی بلد نیستید. بنابراین، شما قادر نخواهید بود آنچه را که در ذهن دارید منتقل کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  شش روش برتر یادگیری لغات انگلیسی

شرکت سقوط می کند.

شما شغل خود را از دست می دهید.

ایده شما هدر می رود، زیرا هیچ کس از آن سود نمی برد!!

اهمیت زبان انگلیسی در تحصیل و زندگی دانشجویی را نمی توان انکار کرد. انگلیسی همچنان یکی از رسانه های اصلی آموزش در مدارس است. تعداد زیادی کتاب وجود دارد که به زبان انگلیسی نوشته شده است. ادبیات انگلیسی گسترده و غنی است. بسیاری از آخرین اکتشافات علمی به زبان انگلیسی مستند شده است. اگر امروز زبان انگلیسی لغو شود، بر سیستم آموزشی سایر کشورها تأثیر خواهد گذاشت.

نقش زبان انگلیسی در زندگی دانشجویی و دانش آموزی چیست؟

من فکر می کنم که انگلیسی به دلایل مختلف در لحظات مختلف یک زبان مهم است. تصویری که یک دانش آموز می خواهد به دور دنیا سفر کند و همچنین باید با افراد دیگر ارتباط برقرار کند، به نظر شما آنها به کدام زبان صحبت خواهند کرد؟  “انگلیسی”. علاوه بر این، تصور کنید که شخصی (هر کسی) مایل به گفتگو و تعامل آنلاین با افراد دیگر باشد، به عنوان مثال، می تواند به یک زبان خاص چت کند، درست است؟ انگلیسی زبان فرانسه است و بیشتر مردم مطمئناً آن را برای برقراری ارتباط (چهره به چهره یا حتی آنلاین) یاد می گیرند.

تاثیر زبان انگلیسی در زندگی دانشجویی و دانش آموزی کل جامعه و دنیا را تحت اشعاع قرار می دهد.

با این حال، پاسخ صحیح بستگی به این دارد که شما به عنوان دانشجو از زبان انگلیسی چه می خواهید. آیا شما انگلیسی خوانده اید؟ اگر بله، چقدر برای شما مهم بود؟

برای هر کسی که قصد دارد در دنیای آکادمیک شرکت کند، انگلیسی ضروری است. من مطمئن هستم  هر کشوری صحنه آکادمیک خود را دارد و البته شما همیشه می توانید به زبان خود بنویسید، اما اگر می خواهید جدی گرفته شوید – حتی توسط همتایان خود در کشور خود تسلط شما به زبان انگلیسی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

مقاله پیشنهادی به شما  فروش کتاب زبان انگلیسی با تخفیف

در سال 2015، 67 ایالت مستقل و 27 نهاد غیر حاکمیتی وجود داشت که زبان انگلیسی در آنها زبان رسمی بود. بسیاری از زیرمجموعه های کشور انگلیسی را به عنوان زبان رسمی در سطح محلی یا منطقه ای اعلام کرده اند. اکثر کشورهایی که زبان انگلیسی در آنها زبان رسمی است، قلمروهای سابق امپراتوری بریتانیا هستند.

درصد افرادی که انگلیسی را به اندازه کافی خوب صحبت می کنند تا بتوانند مکالمه داشته باشند، 32 درصد از جمعیت جهان است.

شما تصمیم خود را بگیرید

انگلیسی به عنوان زبان اول، دوم یا حتی سوم (… و غیره) توسط افراد بیشتری، بیش از هر زبان دیگری صحبت می شود.

زبان منبع اصلی ارتباط ماست. این گونه است که ما ایده های خود را با دیگران به اشتراک می گذاریم. برخی معتقدند زبان چیزی است که ما را از حیوانات جدا می کند و وجه تمایز انسان و حیوان است. بیش از هزار زبان در جهان وجود دارد. علاوه بر زبان های ملی، کشورهای مختلف انواع مختلفی از زبان های محلی را نیز دارند که در مناطق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از زبان ها توسط میلیون ها نفر صحبت می‌شود، در حالی که برخی دیگر توسط چندین هزار نفر صحبت می‌شود.

انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان هاست که تقریباً (معادل 1.5 میلیارد نفر) به آن صحبت می‌کنند. اما آیا می دانستید که اکثر این افراد انگلیسی زبان مادری نیستند؟ از این تعداد، تنها حدود 360 میلیون نفر انگلیسی زبان مادری هستند. با توجه به محبوبیت این زبان در ارتباطات روزمره، دانشگاه، تجارت و سرگرمی، جای تعجب نیست که یادگیری زبان انگلیسی برای کسانی که آن را به عنوان زبان اول خود ندارند، مهم باشد.

اما آنچه برای شما “مهم” است، نمی تواند برای شخص دیگری مهم باشد. بسته به اینکه یک فرد چقدر بین المللی گرا باشد، انگلیسی می تواند یک موهبت یا یک بار باشد. اگر مهارت کسب یادگی زبان انگلیسی برای شما در اولویت نیست، برای یک شرکت بین المللی شروع به کار نکنید، زیرا دانستن و استفاده از زبان انگلیسی در آنجا اجباری است.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین کتاب برای یادگیری لغت انگلیسی

اگر می خواهید فرصت هایی را فراتر از درب ورودی خود باز کنید، باید انگلیسی صحبت کنید. بازارهای کار هم در داخل و هم در سطح بین المللی رقابتی هستند. اگر انگلیسی صحبت کنید، برتری خواهید داشت. من فکر می کنم همین امر در مورد تحصیلات تکمیلی، به ویژه در علوم نیز صادق است. تصمیم با شماست

هر دانش آموزی باید خودش تصمیم بگیرد. ممکن است برای برخی اصلاً اهمیتی نداشته باشد و برای برخی دیگر ضروری باشد. تنها سوال معتبر این است: “اهمیت انگلیسی برای شما چیست؟”

زبان انگلیسی در زندگی دانشجویی و دانش آموزی چه تغییراتی ایجاد خواهد کرد؟

می توان برای خبره شدن در انگلیسی در مکالمات روزمره استفاده کرد. به عنوان مثال، در یک کلاس، دانش آموزان می توانند موضوعات جدیدی را یاد بگیرند و ایده های مختلف را با دوستان خود در میان بگذارند. آنها فرصتی برای تعامل و شرکت در بحث های گروهی خواهند داشت.

استفاده از زبان انگلیسی نه تنها برای دانش آموزان از جنبه های فیزیکی بلکه عاطفی نیز سودمند خواهد بود. هرچه بیشتر از آن استفاده کنند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند. این به این دلیل است که بحث به آنها کمک می کند فکر کنند، برنامه ریزی کنند و سازماندهی کنند و ارائه زبان به آنها کمک می کند تا به روش های مختلف پاسخ دهند.

همسالان آنها از هر بحث کلاسی سود خواهند برد. این شروع خوبی برای یادگیری مادام العمر است.

5/5 - (1 امتیاز)