فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

شش روش برتر یادگیری لغات انگلیسی

حفظ کردن تعداد زیادی از لغات، بدون آنکه بتوانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید، تاثیر چندانی در مکالمه شما ندارد. لذا باید با شناخت روش‌های یادگیری موثر لغات انگلیسی ، لغات را به حافظه بلند مدت بسپارید و یاد بگیرید از لغت‌ها، در جایگاه درستی در جملات، استفاده کنید. برای گسترش دایره لغات خود می‌توانید با صلاح دید استاد یا مشاوره خود با خرید کتاب عمده با 60 درصد تخفیف مهارت خود را در تسلط بر زبان انگلیسی افزایش دهید.

یادگیری لغات در جمله و متن، کدینگ لغات، ارتقای ویژگی‌های مثبت جعبه لایتنر، نرم‌افزارهای تحت اندروید از روش‌های برتر یادگیری موثر لغات انگلیسی است.

 

چگونه لغات انگلیسی را یاد بگیریم و فراموش نکنیم

مکالمه هر زبان، متشکل از کلماتی است که طبق قواعد خاص و با ترتیب مشخص چیده شده و با آهنگ و لحن مناسب، بیان می‌شود. بنابراین یک بخش مهم از مکالمه هر زبان، لغات هستند.

اهمیت حفظ لغات در زبان انگلیسی، بر هیچ زبان‌آموزی پوشیده نیست؛ از این رو، آن‌ها سعی در حفظ لغات هرچه بیشتر دارند.

انتشارات دهکده زبان در این نوشته سعی دارد چهار روش مهم و موثر را در یادگیری لغات انگلیسی برای شما زبان آموزان ارائه دهد.

 

1. در صورت امکان مطالعه کنید

چه رمان باشد، چه مجله یا چیز بی‌اهمیت، به هر چیزی که روی آن نوشته می‌شود دقت کنید. هر چه بیشتر در معرض کلمات قرار بگیرید، بیشتر یاد خواهید گرفت. کلمات ناآشنا را نادیده نگیرید: اگر معنی کلمه را نمی دانید، آن را جستجو کنید و یادداشت کنید.

 

2. کلمات جدید را یادداشت کنید

نوشتن کلمه واقعی با معنی به شما کمک می‌کند آن را به خاطر بسپارید. یک دفترچه خاطرات داشته باشید تا مجموعه ای از تمام کلمات جدید خود را داشته باشید که بتوانید در صورت نیاز به راحتی آنها را اصلاح کنید.

 

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین روش یادگیری لغت

3- برای یادگیری موثر لغات انگلیسی، لغات را در متن یاد بگیرید

حفظ لغات به تنهایی، هیچ تأثیر مثبتی در مهارت مکالمه ندارد. همانطور که می‌دانید هر لغت در زبان انگلیسی، معانی مختلف و گاهی هم، متناقض دارد. حتی حفظ معانی مختلف یک لغت نمی‌تواند در زبان‌آموز مهارت ترجمه و مکالمه را پرورش داده به یادگیری موثر لغات انگلیسی بپردازد. .

برای آنکه زبان‌آموز بتواند از لغاتی که یاد گرفته‌است، به نحو احسن استفاده کند، باید لغات را در جملات مختلف یاد بگیرد. از این طریق، معانی مختلف هر لغت با توجه به کاربردهایش به خاطر سپرده می‌شود.

به مثال زیر توجه کنید:

Hospitable (adj) = welcoming, friendly, sociable مهمان نواز.

On the whole Persians are hospitable. به طور کلی، ایرانیان مهمان‌نواز هستند.

با توجه به جمله، کلمهٔ hospitable، صفت است و به همراه افعال to be می‌آید.

 

4-کدینگ لغات را یاد بگیرید

این روزها در تبلیغات آموزشگاه‌ها و همایش‌های زبان، شعار “حفظ لغات به روش کدینگ” را میشنویم که یکی از بهترین راه‌های یادگیری موثر لغاات انگلیسی است.

کدی که به شما آموزش داده می‌شود، عمومی است و برای همگان یکسان است. خودتان با کمی صرف وقت و خلاقیت می‌توانید با توجه به علائق خود، کدهای بهتری برای لغات بسازید. کدهایی که مربوط به خاطرات گذشته، اتفاقی جالب، یا مربوط به شخص خاصی در زندگی خودتان باشد و … راحت‌تر می‌تواند در ذهن شما ثبت شود.

با هم چند نمونه کد می‌سازیم:

  • Abandon: ترک کردن بدون اطلاع قبلی.

کد: در زمان جنگ، مردم آبادان، شهرشان را بدون اطلاع قبلی ترک کردند. (استفاده از تشابه تلفظ abandon با آبادان)

  • Decrease کاهش یافتن

باید بدانیم که “de” در نقش پیشوند به معنی ” کاهش” است و متضاد آن، پیشوندِ “in” به معنی “افزایش” است.

کد: کریس صاحب کارخانه‌ای است که به تازگی تولید محصولاتش کاهش یافته‌است.

مشاهده می‌کنید که کد سازی بسیار آسان و جالب است. کدهایی که خودتان ساخته‌اید، با جذابیت بیشتری در ذهنتان ماندگار می‌شود تا کدهایی که به شما دیکته شود.

مقاله پیشنهادی به شما  مکالمه انگلیسی روان و آسان

 

5-ویژگی‌های جعبه لایتنر را ارتقا دهید

جعبه لایتنر یکی از ابزارهای یادگیری موثر لغات انگلیسی است. بدیهی است که تعهد به این جعبه و روش آن، می‌تواند موفقیت را شما در حفظ لغات تضمین کند اما در بکاربردن لغات در جملات و مکالمه‌ها، هیچ نقشی ندارد.

برای جبران این کاستی، به دو مورد زیر توجه کنید:

  • داخل فلش کارت‌های جعبه لایتنر، معنی کلمات را در جمله (نه به صورت کلمه) بنویسید.
  • نقش هر کلمه را در جمله مشخص کنید. (part of speech)

نکته: در زبان انگلیسی هر کلمه می‌تواند نقش خاصی را در جمله بپذیرد. به آن نقش،part of speech گفته می‌شود. به واژه‌های اختصاری که در دیکشنری‌ها، جلوی هر کلمه نوشته شده‌است، دقت کنید. V، adj، adv و N هر کدام به ترتیب نشان دهندهٔ فعل، صفت، قید و اسم هستند؛ و بسیاری نقش‌های دیگر که از حوصلهٔ این مطلب خارج است. هر کدام از آن نقش‌ها، به نحوهٔ ترجمهٔ کلمه و یادگیری کاربرد آن در جمله کمک می‌کند. به عنوان مثال کلمهٔ always همیشه قید است؛ کلمهٔ good می‌تواند در موقعیت‌های مختلف، صفت و اسم باشد.

6-از نرم‌افزارها کمک بگیرید

نرم افزارهای گوشی‌های هوشمند، از قابلیت‌های بسیاری برخوردارند. هرروز تعداد زیادی نرم‌افزار و اپلیکیشن به استورها اضافه می‌شود و در این میان، نرم‌افزارهای آموزشی به خوبی مانور می‌دهند. آمارها نشان می‌دهد در بین نرم‌افزارهای آموزشی، نرم‌افزارهای آموزش زبان، از دانلود بالایی برخوردار است. این نرم‌افزارها اغلب از روش‌های خلاقانه در آموزش لغات استفاده می‌کنند. حتی برنامه‌ها و کلاس‌های آنلاینی که توسط نرم‌افزارها برگزار می‌شود، می‌تواند برای شما تلنگر خوبی در مسیر یادگیری موثر لغات انگلیسی باشد.

در ادامه به سه مورد از برنامه‌های تحت اندروید که در حفظ مؤثّر لغات انگلیسی، به خوبی عمل کرده‌اند، اشاره می‌کنیم:

  • اپلیکیشن MindSnacks: با استفاده از بازی‌های مرحله‌ای، روشی جذاب در آموزش لغات ارائه می‌کند.
  • اپلیکیشن Mosalingua: آموزش حدود ۱۵۰۰ لغت می‌پردازد. وجه تمایز این اپلیکیشن، مرور قبل از زمان فراموشی است. در واقع این اپلیکیشن با مرور در زمان‌های منطقی، مانع فراموشی لغات می‌شود. با توجه به اینکه لغت‌ها در مدت سه ماه به فراموشی سپرده می‌شوند؛ این نرم‌افزار حدود یک یا دو هفته قبل از ماه سوم از مطالعهٔ هر لغت، برنامه مرور را اجرا می‌کند.
  • اپلیکیشن MyWordBook 2: این اپلیکیشن با استفاده از تصاویر، صدا و جملات به شما کمک می‌کند تا واژگان بسیاری را به روش مؤثّر به خاطر بسپارید.
مقاله پیشنهادی به شما  روند صحیح یادگیری زبان

 

 

امتیازدهی به post

دیدگاه‌ها (0)