فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

بهترین روش تقویت حافظه

بهترین روش تقویت حافظه

ما میخواهیم مطالبی را درباره بهترین روش تقویت حافظه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا بتوانیم اتفاقات روزمره و مهم را بهتر درک کنیم ما در زندگی نیاز به آموزش داریم تا مسیر بهتری را انتخاب کنیم و پلی برای پیشرفت خود داشته باشیم ما در اینجا با روش‌هایی برای تقویت حافظه خود به شما ارائه خواهیم داد.

  1. حافظه خود راتقویت کنید.
  2. بازی فکری انجام دهید.
  3. توجه و دقت خود را بالا ببرید.
  4. به مسائل جدید فکر کنید.

 

بدن خود را حرکت دهید

حرکات رقص نه تنها مخچه (که مسئول آینده نگری و قضاوت است) را فعال می‌کند، بلکه باعث می شود بدن شما، پروتئینی که برای ارتباط موثر و ضروری است تامین کند. مدیر مرکز طول عمر دانشگاه UCLA و یکی از نویسندگان برنامه پیشگیری از آلزایمر، می‌گوید: رقص یک فعالیت اجتماعی است و مانند همه ارتباطات، سلول های مغز را تحریک می کند.

علاوه بر این، رقص به قلب کمک می کند تا اکسیژن را به پیچش‌ها هدایت کند و هماهنگی را بهبود ببخشد.حرکت رقص باعث ترشح هورمون شاد و رسیدن مواد مغذی، خون به مغزمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود. تقویت مغز باعث می‌شود محیط اطراف خود را بهتر درک کنید و ببینید که خود باعث پیدا کردن راه حل مناسب برای رفع مشکل می‌شود.

 

درهنگام کار دست خود را تغییر دهید

اگر راست دست هستید چپ دست باشید و بالعکس. اعمال معمولی (در دست گرفتن چنگال، قاشق، مسواک) که به یک دست عادت نکرده تغییر داده شود، به مغز شما کمک می‌کند دوباره راه اندازی شود و چیزهای ساده اطراف خود را آسان تر یاد بگیرد.

همیشه از یک دست برای انجام یک کار استفاده کنید، این به یک رفلکس تبدیل می‌شود، و انجام آن مفید است. وقتی دست را عوض می‌کنید، مغز برای درگیر شدن با نواحی جدید فعال می‌شود که این خیلی در تقویت حافظه و یادگیری موثر است این یک ورزش و گرم کردن عالی برای حافظه است.

مقاله پیشنهادی به شما  روند صحیح یادگیری زبان

 

پینگ پنگ بازی کنید

محقق مغز و موسس کلینیک (ایالات متحده آمریکا) می‌گوید: پینگ پنگ هماهنگی چشم و دست را بهبود می ‌بخشد و به مغز شما تمرین عالی می دهد و به طور کلی، وقتی صحبت از تربیت فکری می شود ناخودآگاه به دنبال بهترین روش تقویت حافظه خواهیم بود. اولین قانون این است که کارهایی را انجام دهید که مغز شما قادر به انجام آنها نیست. هر گونه یادگیری جدید یک گرم کردن عالی برای مغز است و تنیس روی میز از این نظر بسیار جالب است. انجام کارهای جدید هم میتواند لذت بخش باشد هم چیز جدیدی به شما یاد میدهد. همین آموزش خود یک تمرین برای تقویت حافظه محسوب می‌شود.

 

به مرکز خرید بروید

یکی دیگر از بهترین روش برای تقویت حافظه خرید می‌باشد که یک تمرین عالی برای ذهن است. شما به خرید می روید، با افراد جدیدی آشنا می‌شوید، قیمت ها را محاسبه می‌کنید. همه این اعمال نواحی مختلف مغز را وادار به کار می‌کنند، در حالی سلول های مغز یکی دیگر را دنبال می‌کنند، می‌توانیم آن را نوعی تمرین برای ذهن در نظر بگیریم. شاید یکی از بهترین گزینه‌ها خرید کتاب باشد، می توانید با خرید عمده کتاب در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

با این حال، از خرید بیش از حد غافل نشوید، خرج کردن بیش از حد می تواند باعث استرس شود و برعکس به مغز شما آسیب برساند. هرچیزی به اندازه مورد نیاز و مناسب کفایت میکند تا مغز بتواند به درستی آنها را بررسی کند و به حافظه بسپارد.

 

شعبده بازی را یاد بگیرید

شعبده بازی سیستماتیک مناطق خاصی از مغز را بزرگ می‌کند. با آموزش سه مبتدی برای پرتاب توپ به مدت سه ماه تمرین کنید، میزان ماده‌ای مغذی در مغز دقیقا پشت شیار داخل جداری مغز ترشح می‌شود، (این نواحی اطلاعات بینایی و عملکردهای حرکتی را پردازش می کنند).

مقاله پیشنهادی به شما  10 راه برای تمرین مکالمه انگلیسی

در شعبده بازی تکنیک هایی وجود دارد که شما باید با استفاده از ایده و فکر خود آنها را بیابید و در ترفند های خود بکار ببرید. چون یکی از شیوه های رایج در شعبده بازی به قول معروف محو کردن چیزی یا کسی است که خود آن ایده فکری برای نمایش آن در نظر گرفته شده است که به راحتی نبوده و ترفند های مختلفی رد شده تا به نتیجه برسد این خود بهترین روش تقویت حافظه است که به راحتی می توانید مسائل و اتفاقات پیرامون رادریابید و برای آنها حل مسئله ارائه دهید و موفق شوید.

5/5 - (2 امتیاز)