فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

آموزش انگلیسی برای سفر و مهاجرت

انگلیسی برای سفر و مهاجرت

آیا به زودی به یک کشور خارجی سفر می کنید؟ اجازه دهید با آموزش انگلیسی برای سفر و مهاجرت به سفر شما کمک کنیم. شما باید در مرحله اول سلام کردن به آن زبان را بدانید، مانند سلام! و صبح بخیر همچنین باید بدانید چگونه خود را معرفی کنید و اسم خود را بگویید مانند اسم من (سارا) است و من اهل (ایران) هستم.

البته، دانستن نحوه گفتن لطفا و متشکرم نیز مهم است. چون برای احترام و ارتباط باید از اینگونه جملات کاربردی هم استفاده کنید اینگونه هم به طرف مقابل احترام گذاشتید، هم درخواستتان را محترمانه منتقل کردید.

 

چه عبارات دیگری را باید یاد بگیرید؟

در این پست عباراتی را به شما آموزش می دهیم که برای آموزش انگلیسی برای سفر و مهاجرت شما مفید خواهد بود. هر بار که به کشور دیگری سفر می‌کنید، باید زبان آن کشور را بدانید. افسر مهاجرت پاسپورت شما را بررسی می‌کند. گاهی اوقات، او همچنین از شما سوالاتی در مورد سفرتان می‌پرسد.

در اینجا برخی از عبارات مفید وجود دارد که لازم است آموزش انگلیسی برای سفر و مهاجرت ببنیم و هنگام حضور در دفتر مهاجرت آنها را به خاطر بسپاریم، مثلا من برای اوقات فراغت سفر می‌کنم. از این استفاده کنید تا به افسر بگویید که در تعطیلات هستید. من برای کار سفر می‌کنم. اگر در سفر کاری هستید، این چیزی است که به افسر می‌گویید. گاهی اوقات، شما فقط باید در یک کشور باشید تا با پرواز دیگری به مقصد نهایی خود بروید. این چیزی است که شما به افسر مهاجرت می‌گویید.

اگر تا به حال به زبان انگلیسی صحبت نکرده اید، این شانس را از خود گرفته اید. خوشبختانه یادگیری انگلیسی، کلیدی برای یادگیری کلمات و عبارات مورد نیاز برای صحبت کردن در طول سفر است و  به شما در طول سفر کمک زیادی می کند. شما می توانید با مطالعه کتاب های در سفر برای زبان های مختلف شرایط لازم را برای مهاجرت و سفر خود فراهم کنید. حتی دانستن بعضی از عبارات ابتدایی این امکان را برای شما فراهم می کند که بیشترین لذت را از سفر خارجی خود ببرید.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه انگلیسی را روانتر صحبت کنیم ؟

 

سوالات مربوط به فرودگاه

بعد از چند ماه آمادگی برای سفر، سرانجام هواپیمای شما در یک کشور خارجی فرود آمد، حالا باید چه کار کنید؟ اول باید طبق قوانین آن کشور از فرودگاه خارج شوید. در اینجا در مورد تعطیلات خود به سئوالاتی پاسخ می دهید و با اداره مهاجرت صحبت می‌کنید.

  • مقصد نهایی شما کجاست؟
  • هدف شما از این سفر چیست؟
  • آیا چمدان های خود را بسته بندی کرده اید؟

اگر جواب این سوالات را بدانید در مرحله رسیدن به فرودگاه مشکلی نخواهید داشت و آن را رد می‌کنید با خیال آسوده سوار هواپیما می‌شوید. سفر به یک کشور انگلیسی زبان نه تنها می تواند تجربه شما را زیاد کند، بلکه افق دید شما را نیز گسترش می‌دهد.

بدون شک اگر به یک کشور خارجی سفر کنیم فرودگاه اولین مکان است. بنابراین درک معنای نمادها در فرودگاه برای ما بسیار مهم است، در اینجا برخی از نمادهایی که اغلب استفاده می شوند آورده شده است که باید آن را به زبان مقصد یادبگیرید.

  1. سالن های فرودگاه – لابی فرودگاه
  2. خروج اضطراری
  3. بازپس گیری چمدان
  4. نقل و انتقالات – تعویض
  5. خروج
  6. پروازهای داخلی
  7. پروازهای بین المللی
  8. مبادله ارز
  9. شاتل فرودگاه

بهتر است با معنای هر کدام از این ها به زبان انگلیسی آشنا باشید تا بتوانند به عنوان راهنما در مرحله فرودگاه شما را یاری کنند و به راحتی این مرحله پشت سر بگذارید. جدای از درک معنای نمادهای فرودگاهی، باید با چند مکالمه ساده که ممکن است در فرودگاه با آنها روبرو شوید نیز آشنا باشیم.

  1. لطفا پاسپورت شما را ببینم
  2. پاسپورت من اینجاست
  3. صندلی پنجره را ترجیح می دهید یا صندلی راهرو؟
  4. لطفا یک صندلی در کنار پنجره

چه بهتر است برای ارتباط بهتر در طول سفر و رفع نیاز های خود مانند می‌شود یک لیوان آب به من دهید را در هواپیما برطرف کنید و با مهماندارها ارتباط برقرار کنید تا آنها بتوانند شما را راهنمایی کنند.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه انگلیسی را به طور موثر مطالعه کنیم؟

 

در بدو ورود

  • هدف شما از بازدید کشور چیست؟
  • آیا بلیط رفت و برگشت دارید؟
  • چه مدت در کشور اقامت خواهید داشت؟
  • کجا می مانید؟
  • کجا زندگی می کنید؟

به محض ورود

  • چمدانم را از کجا بردارم؟
  • سایت اطلاعات گردشگری کجاست؟
  • آیا ترانسفر فرودگاهی به مرکز شهر وجود دارد؟
  • آیا اتوبوس شاتل از فرودگاه به مرکز شهر وجود دارد؟

مکان های دیگری که در بین گردشگران نیز بسیار محبوب هستند، مراکز خرید و سوپرمارکت ها هستند. وقتی کالایی را که می‌خواهید بخرید پیدا کردید برای پرداخت به صندوق باید این مکالمات را حداقل به زبان انگلیسی بلد باشد.

  • من به دنبال یک کیف مشکی و چرمی هستم؟
  • آیا می توانم آن ساعت را ببینم؟
  • می توانم آن را امتحان کنم؟
  • چطور میتوانم حساب کنم؟
  •  میشه به من تخفیف بدی؟

این مکالمه ایست که شما با فروشنده آن کشور برای رفع نیاز خود و خریدتان باید بلد باشید و اگر هم به زبان آن کشور مسلط نیستید حداقل زبان انگلیسی را که زبان رایج در دنیاست را برای مبتدی ترین مکالمه خود یاد بگیرید.

به طور خلاصه، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای یادگیری زبان، تمرین و تکرار آن در طی سه یا دوماه است سعی کنید یادگیری را برای خود جالب و جذاب کنید تا راحت‌تر و سریع‌تر به هدفتان برسید و اوقات خوشی در سفر برای خود داشته باشید. پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از سفر از کتاب درسفر مربوط به آن زبان استفاده کنید.

5/5 - (2 امتیاز)