فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چگونه به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنیم

به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنیم

نکته اصلی در هر آموزشی علاقه است. اینکه چگونه به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنیم خیلی مهم است. هر کسی که به یک زبان خارجی صحبت می‌کند، عملاً صاحب جهان است. شما نه تنها می‌توانید فیلم تماشا کنید و کتاب های اصلی را بخوانید، بلکه می‌توانید با مردم در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. در هر کجای دنیا که باشید با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید برای خود شغلی ایجاد کنید و این خیلی خوب است. بهتر است هرچه زودتر یادگیری زبان را در سنین پایین شروع کنید تا یادگیری زبان برایتان راحت تر باشد.

می‌توانید یادگیری را با کتاب شروع کنید، کتاب‌ها برای ایجاد انگیزه فوق‌العاده هستند. نگران هزینه ها نباشید، می‌توانید با پخش عمده کتاب زبان از انتشارات دهکده زبان در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید، و از منابع بیشتری همزمان استفاده کنید.

 

ایجاد علاقه یادگیری زبان انگلیسی در سن پایین

در سنین پایین، همه دروس آسان‌تر است در نتیجه پیشرفت سریع‌تر می‌شود. یکی از مشکلات بزرگی که هم معلمان و هم والدین با آن مواجه هستند، نگرش کودک به یک زبان خارجی به عنوان یک درس مدرسه است. آنها فکر میکنند زبان انگلیسی مانند دیگر دروس چیزی تحمیلی، غیر جالب و دشوار است. والدین و معلمان عزیز باید تلاش کنند که فرزندان زبان انگلیسی برایشان شیرین و جذاب باشد، نه فقط آن را یک درس ببینند. اینطوری میتوانیم به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنیم.

معلمان انگلیسی اغلب به شوخی می‌گویند که تقریباً همه چیز را در مورد زندگی دانش آموزان خود می دانند: کجا زندگی می‌کنند، چه چیزی دوست دارند بخوانند، چی بخورند، کجا بروند، تابستان گذشته چه کار کردند و غیره. البته این اتفاقی نیست. هر معلم حرفه ای که هدفش جذب دانش آموز است با پاسخ دادن به این سوال شروع می کند: “این دانش آموز برای چه هدفی زندگی می‌کند؟ این دانش به  فرزندان شما کمک می‌کند که بچه‌ها علاقه‌مند به زبان انگلیسی شوند و بیشتر از آنها بشنوید که می‌گویند : “وای، این موضوع مورد علاقه من است!”

مقاله پیشنهادی به شما  خرید کتاب زبان با ارسال رایگان

زبان انگلیسی به فرزندان کمک می‌کند

یادگیری زبان انگلیسی در هر زمینه‌ای که شما به آن علاقه دارید در تمام دنیا می‌تواند برایتان کارآمد باشد . این مسیر یادگیری را برایتان جذاب می‌کند و علاقه شما به زبان انگلیسی بیشتر می‌شود. اگر کودکی به ورزش علاقه مند باشد، انگیزه ویژه‌ای برای خواندن اخبار به زبان انگلیسی در مورد تیم مورد علاقه اش خواهد داشت. کلا موضوعاتی که به آن‌ها علاقه داریم می توانید کمک کند به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنیم.

چگونه علاقه به زبان انگلیسی ایجاد کنیم

  1. سعی کنید عاشق زبان شوید.
  2. انگیزه ایجاد کنید اما مجبور به یادگیری نباشید.
  3. علایق کودک را در نظر بگیرید.
  4. تمرینات را با بازی ترکیب کنید.
  5. (TPR) را وصل کنید.(همان بازی با تصویر و کلمات به صورت پازل است)
  6. یک عنصر بازی اضافه کنید.
  7. ستایش و پاداش را فراموش نکنید.

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید، با مهمترین چیز شروع کنید، یک برنامه درسی تهیه کنید و به تدریج خود را در یادگیری زبان از طریق آن موضوعاتی که به ویژه جالب هستند غرق کنید. همیشه می‌توانید برای کمک به معلمان حرفه‌ای مراجعه کنید. آنها به خوبی می‌دانند که چگونه به کودک انگیزه بدهند، کلاس‌ها را جذاب و مؤثر کنند، مواد آموزشی لازم را انتخاب کنند و به زبان عشق بورزند. توسط یک معلم خوب میتوانیم خیلی زود به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنیم.

 

دلزدگی در یادگیری زبان انگلیسی

نیازی به انتقاد برای اشتباهات نیست، اگر به زور فرزندانتان را مجبور کنید که در کتاب های درسی با موضوعاتی که برای او جالب نیست بنشیند ممکن است یادگیری زبان انگلیسی برایش سخت شود و این کار نه فقط برای فرزندان بلکه برای والدین و همه سنین سخت است. بنابراین حتی مطالعه برای یک دانش آموز بزرگسال نیز آسان نخواهد بود. همیشه مسیر یادگیری را برای خود آسان کنید تا راحت تر به مقصد برسید. دشوار کردن کارها بخصوص در مبحث یادگیری و آموزش نه تنها چیزی به ما یاد نمی‌دهد بله کار ما را مشکل‌ساز می‌کند. پس هرچه مسیر هموارتر باشد راحت تر جلو میرویم.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین راه برای یادگیری زبان در خانه از ابتدا

همیشه سعی کنید یادگیری را هم برای خود و خانواده محترمتان لذت بخش‌تر کنید وبا هرچیزی برای یادگیری هرچقدر هم سخت باشد آن را سخت نبینید و برای خود آسان کنید. اگر می‌خواهید زبان انگلیسی که زبان دوم در دنیاست، خیلی کارها و ارتباطات با دنیا را راحت میکند یادبگیرید سعی کنید با آن دوست شوید برایش بازی طراحی کنید موسیقی و فیلم به زبان انگلیسی گوش کنید و ببینید. اینطوری علاقه‌مند به زبان انگلیسی می‌شوید و هم ذوق و شوق آن را در فرزندانتان بوجود می‌آورید.

برای زبان انگلیسی داستان تعریف کنید

یکی دیگر از موارد جذاب که چگونه به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنیم این است که برایش داستان بسازید و آن راهم به به فرزندانتان یاد‌‌‌ دهید و سعی کنید خودتان و فرزندانتان جای هر یک از نقش‌های داستان به زبان انگلیسی بگذارید و با آن بازی کنید. اینطوری خیلی قشنگ‌تر و  آسان‌تر زبان انگلیسی را یاد می‌گیرید. در یادگیری هرچیزی را برای خود جذاب کنید هم علاقه تان به آن بیشتر می‌شود و خیلی خوب آن را یاد می‌گیرید.

برای آن دسته از والدینی که می خواهند فرزندشان انگلیسی صحبت کند، علاقه‌مند کردن کودک به یادگیری بسیار مهم است. کودکان معمولاً تا زمانی که ارزش یادگیری زبان را برای خود درک نکنند، تمایلی به یادگیری زبان انگلیسی نخواهند داشت. مراکز زبان انگلیسی برای کودکان می‌توانند تنها چند ساعت در هفته به فرزند شما آموزش دهند، بقیه زمان به عهده شماست. بنابراین، مطمئن شوید که در اوقات فراغت فرزندتان نیز دوست دارد زبان را بیاموزد: افسانه های جدید یا داستان های آموزنده به زبان انگلیسی بیابید که کودک حتی در اوقات فراغت به خواندن آنها علاقه مند شود.

 

یاد بگیرید که با زمان همگام شوید 

سعی کنید از زمان برای انجام کارها و یادگیری هرچیزی به درستی استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. مثلا، مدارس زبان های خارجی برای کودکان معمولاً خواندن افسانه های قدیمی مانند سیندرلا را پیشنهاد می کنند، اما کودکان امروزی علاقه بیشتری به تماشای My Little Pony یا Monster High دارند، بنابراین نسخه انگلیسی کارتون هایی را برای کودک خود پیدا کنید که او دوست دارند. توسط داستان‌ها و کارتون‌ها می توانیم هم خودمان و هم فرندمان به زبان انگلیسی علاقه پیدا کنیم.

مقاله پیشنهادی به شما  5 استراتژی عالی برای آمادگی تافل

کودک خود را متقاعد کنید که دانستن زبان انگلیسی مفید است: به عنوان مثال، با دانستن زبان انگلیسی، کودک می تواند زودتر از همسالان خود سریال های جدید را تماشا کند. کتاب داستانی که دوست دارد را بخواند. این خود یادگیری را برای فرزندتان بسیار جذاب و زیبا می‌کند و کمک می‌کند سریع‌تر یاد بگیرند. در نتیجه با این کارها می‌توانید خود و فرزندتان را برای یادگیری مفید آماده سازید و به یادگیری زبان انگلیسی علاقه مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)