فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم ؟

چراباید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

ما چرا باید انگلیسی یاد بگیریم ؟ مطالعه زبان انگلیسی در این عصر جهانی شدن ضروری است. زبان انگلیسی مهمترین زبان ارتباط بین کشورهای مختلف است. در همه ی دنیا، مردم ایالت های مختلف زبان خاص خود را دارند. زبان انگلیسی به عنوان یک حلقه اتصال بین ایالات مختلف  تبدیل شده است. آیا یادگیری زبان انگلیسی در سه ماه ممکنه؟

سازمان ملل پنج زبان را به عنوان زبان رسمی خود به رسمیت شناخته است و از میان آنها انگلیسی به دلیل پیشینه آن و استقبال بین المللی از دسترسی آسان به مردم، جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. اگر به حقایق تاریخی برگردیم، می بینیم که نیمی از کره زمین زیر سلطه امپریالیسم انگلیس بود. کشورهایی که مستقیماً تحت سلطه بریتانیا قرار می‌گرفتند، مجبور بودند زبان انگلیسی را بیاموزند و بقیه یا تحت تأثیر فرهنگ انگلیسی قرار داشته باشند یا با روند مدرن همگام شوند، اما مجبور بودند آن را یاد بگیرند.

فرانسه، آلمانی، یونانی و قطعاً سانسکریت از انگلیسی کم‌تر نیستند، اما واقعیت این است که انگلیسی آزمون زمان را پس داده بود. از نقطه نظر عملگرایانه، باید رونق زیادی دریافت کند. در واقع، انگلیسی به عنوان پنجره ای به جهان عمل می کند. همه می دانند که میراث زبان انگلیسی اثری پاک نشدنی در روان سرخپوستان بر جای گذاشته است. از این رو ما نمی توانیم با انگلیسی فقط به عنوان یک زبان خارجی برخورد کنیم. ثانیاً از طریق این زبان می توان کل طیف آموزش و فلسفه، علم و فناوری را بهتر درک کرد.

روش رایج در سراسر جهان در عصر مدرن یادگیری زبان انگلیسی برای تسهیل درک آسان مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی است زیرا این زبان ساده تر از فرانسوی، آلمانی، یونانی و سانسکریت است. با کمک این زبان است که ما دانش و فناوری مدرن را به دست می آوریم و خود را با مترقی ترین ایده ها و افکار جاری در ارتباط نگه می داریم.

مقاله پیشنهادی به شما  ایجاد اشتیاق در کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم ؟ انگلیسی به عنوان مهم ترین زبان جهانی مطرح شده است. این دیدگاه اشتباهی است که بپذیریم این زبان تنها زبان انگلیسی هاست. انگلیسی تبدیل به زبان علم و فناوری شده است. اکثر کتاب‌های مهم برای تحصیلات عالی به زبان انگلیسی نوشته شده‌اند. ایرانی ها نباید در این دوره پرماجرای جهانی شدن زبان انگلیسی چشمان خود را بسته نگه دارند و باید تلاش خود را برای یادگیری و صحبت کردن به زبان انگلیسی آغاز کنند. چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟ چه فایده ای دارد؟ چرا این همه زمان و تلاش برای یادگیری زبان صرف می شود؟

بله، افرادی که به یادگیری زبان انگلیسی اعتراض دارند احتمالاً درست می گویند. اما باید بگویم در حالی که یادگیری زبان انگلیسی می تواند چالش برانگیز و زمان بر باشد، ارزش بالای یادگیری و فرصت های زیادی که ایجاد می کند را نمی توان نادیده گرفت.

امروزه یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است و هر فردی در جهان مصمم است آن را به عنوان زبان دوم یاد بگیرد. بسیاری از کشورها این زبان را به عنوان زبان دوم در برنامه های درسی مدارس خود گنجانده اند و کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری این زبان می کنند. اما آیا می دانید چرا زبان انگلیسی واقعا مهم است؟ و چرا ارزش سرمایه گذاری برای یادگیری زبان انگلیسی را دارد؟

اگر می خواهید در هر کشور دیگری غیر از کشور خود ارتباط برقرار کنید و از مشکلات ترجمه با گوگل ترنسلیت یا نیاز به دانستن زبان دیگری اجتناب کنید، این یک مهارت بسیار مهم است. این فقط یکی از رایج ترین زبان ها در جهان است و دانستن زبان انگلیسی گزینه های تحصیل در خارج از کشور و فرصت هایی را برای کار در سطح جهانی باز می کند! یادگیری زبان دوم برای کودکان نیز بسیار سودمند است زیرا معمولاً ده سال طول می‌کشد تا آنها بدون یادگیری زبان اضافی به پتانسیل زبانی کامل خود دست یابند. بدون احتساب زمان صرف شده در مدرسه با تکیه صرفاً به زبان انگلیسی، کودکان می توانند 15 تا 20 سال بیشتر واژگان را با تکیه بر دو زبان به جای یک زبان بیاموزند تا زمانی که به نقطه ای برسند که به طور معمول از دریافت کننده به زبان تغییر کند.

مقاله پیشنهادی به شما  10 عادت برای یادگیری موفق زبان انگلیسی

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم ؟

زبان انگلیسی چقدر اهمیت دارد؟

خیلی مهم.

افراد بیشتری انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند تا به عنوان زبان اول.

بیش از 1 میلیارد نفر از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم صحبت می کنند.

زبان انگلیسی به سه دلیل مهم است

1-  که انگلیسی یک زبان جهانی است. مهم نیست کجا هستید، مردم معمولاً با شما انگلیسی صحبت می کنند. واقعاً بر اهمیت زبان انگلیسی چیزی پوشیده نیست این زبان  می‌تواند به من در سفر به مکان‌های جدید، ملاقات با افراد جدید و دسترسی به مجموعه وسیعی از اطلاعات کمک کند. پس حتما سعی کنیم انگلیسی یاد بگیریم.

2- انگلیسی در بسیاری از محافل علمی برای انتشار به طور گسترده استفاده می شود، به ویژه در علم و فناوری، پزشکی، تجارت و علوم اجتماعی. اکثر انتشارات علمی نشان می دهد که دانشمندان برای توصیف آنچه در داخل آزمایششان می گذرد استفاده می کنند. بیشتر فرآیندهای پیچیده شامل نمودارها، نمودارهای دایره ای، نمودارهای میله ای برای توضیح روندها و نتیجه گیری از اطلاعات تفسیر شده و تجزیه و تحلیل شده توسط دانشمندان است، و این بسیار مهم است.

3- انگلیسی به عنوان یک زبان گفتاری استفاده می شود. شما نمی توانید این موضوع را نادیده بگیرید که در هر کنفرانسی، اکثر مردم از زبان انگلیسی به عنوان وسیله ارتباطی استفاده می کنند. همانطور که از سخنرانی TED می بینید، افراد با اقوام و پیشینه های مختلف خود را روی صحنه نشان می دهند و با اعتماد به نفس انگلیسی صحبت می کنند. با لحن های مختلف صدا و معنی، نمی توان نادیده گرفت که انگلیسی یک زبان جهانی نیست. این روند همچنان در حال افزایش است زیرا فناوری تحول جهانی را تسریع می کند. مهم نیست که کجا زندگی می کنید، آسیا، آمریکای شمالی یا آمریکای جنوبی همه به هم متصل هستند زیرا اتصال به اینترنت با هم مرتبط است. به نظر می رسد که مردم به راحتی یکدیگر را می شناسند. اما، در حالی که فناوری برای دسترسی آزاد به اکثریت قریب به اتفاق دانش و اطلاعات باز است، نمی‌توانیم منکر این باشیم که امنیت اجتماعی ممکن است به پیامدهای پیامد مثبت یا منفی دسترسی آزاد کمک کند.

مقاله پیشنهادی به شما  تاریخچه زبان انگلیسی از آغاز تا امروز

خوب، نتیجه غیرقابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد، اما زمانی قابل محافظت است که یادگیری نحوه برخورد صحیح با هر کسی یا هر چیزی می‌تواند خطرات سازش ناپذیری را که در ارتباطات روزمره رخ می‌دهد کاهش دهد. بنابراین، من قویاً از این ایده حمایت می کنم که انگلیسی برای شهروندان جهانی بسیار مهم است.

5/5 - (1 امتیاز)