فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

بهبود مهارت های نوشتاری انگلیسی

بهبود مهارت های نوشتاری انگلیسی

بهبود مهارت‌های نوشتاری انگلیسی چگونه ممکن است؟ نوشتن، یک مهارت مهم و موثر در هنگام درخواست شغل در یک شرکت خارجی، ورود به دانشگاه یا قبولی در آزمون بین المللی است. کلید اصلی برای بهبود این مهارت ضروری، خواندن است. عادت به خواندن منظم متون خاص، اعم از رمان‌های عاشقانه، داستان‌های پلیسی، کمیک، افسانه‌های کودکانه، یا مقالات و مجلات را در خود ایجاد کنید. کتاب‌های جالب از نویسندگان معروف یا متونی را انتخاب کنید که موضوعاتی را که از نظر روحی به شما نزدیک است، پوشش دهند. فرض کنید به سیاست علاقه دارید. خوب، به طور مرتب مقالات خبری را مرور کنید، نظرات تحلیلگران را بخوانید. دوست داری آشپزی کنی؟ مجلات آشپزی را دانلود کنید و دستور العمل ها را یاد بگیرید. برای دست‌یابی به تسلط کامل در زبان انگلیسی می‌توانید برای بهبود هریک از مهارت‌های زبان انگلیسی خود اقدام به خرید عمده کتاب‌های آموزشی زبان با تخفیف از سایت انتشارات دهکده زبان نمایید.

نوشتن چیزی است که به زمان زیادی نیاز دارد تا بتوانید میزان قابل توجهی بر آن تسلط داشته باشید. این نیاز به تجربه، مشاهده، فرمول بندی، بیان و جذب آنچه می‌خواهید بنویسید دارد. در اینجا چند پیشنهاد برای اصول اولیه وجود دارد که باید هنگام نوشتن رعایت کنید

1- برای بهبود مهارت های نوشتاری انگلیسی زمانی را برای خواندن پیدا کنید. مطلوب است که بتوانید کمی مطالعه کنید، اما هر روز. اگر فردی بسیار پرمشغله هستید، در صف، در مسیر کار، قبل از رفتن به رختخواب و غیره مطالعه کنید. مطالعه روزانه به گسترش دایره لغات و بهبود گرامر شما کمک می‌کند.

 

بهبود مهارت های نوشتاری انگلیسی

2- آنچه را که دوست دارید بخوانید، اما گاهی اوقات کار را پیچیده کرده و متن های کمی دشوار را برای خود انتخاب کنید. از به چالش کشیدن خود نترسید! به نحوه استفاده نویسنده از کلمات، نحوه و زمان استفاده از مقایسه ها و اصطلاحات خاص ، بازی با کلمات، جوک ها و غیره توجه کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  7 مزیت کلاس درس حضوری

3- یک کتاب بخوانید خلاصه آن را به زبان خودتان بنویسید. این به شما در نوشتن مختصر و استفاده از کلمات جدید کمک می‌کند که چیزهای زیادی را بدون گزافه گویی منتقل کنید.

4- هر روز چیزی بنویس اگر چیزی را تماشا کردید، آن را یادداشت کنید. اگر چیزی شما را تکان داد، آن را یادداشت کنید. هر چه بیشتر بنویسید بهتر خواهید شد. شما بهترین منتقد خود هستید.
5- زیاد بخوانید. خواندن آثار نویسندگان مختلف شما را در معرض سبک‌های مختلف نوشتاری قرار می‌دهد. این شما را به عنوان یک نویسنده توسعه می‌دهد. به عنوان مثال، وقتی بعضی کتاب‌ها در سبک طنز را می‌خوانیم، می‌دانیم که چگونه طنز را به طور ماهرانه در کلمات بگنجانیم، در حالی که وقتی بعضی کتاب‌های دیگر را می‌خوانیم، می‌دانیم که چگونه می‌توان همان سناریو را با استفاده از بهترین واژگانی که تا کنون وجود دارد بیان کنیم.

6-  از صدای فعال به جای غیرفعال استفاده کنید. یکی از رایج ترین مظاهر بدنویسی استفاده بیش از حد از صدای منفعل یعنی نقل کردن از دیگران است. در زبان انگلیسی، اساسی ترین ساختار جمله SVO: Subject-Verb-Object است.

7- از کلمات قوی استفاده کنید. نوشته خوب، چه در یک رمان باشد و چه در یک مقاله علمی، دقیق، خاطره انگیز و چاشنی آن، چیزهای غیرمنتظره است. یافتن فعل یا صفت مناسب می‌تواند یک جمله بدون الهام را به یک جمله الهام بخش تبدیل کند که افراد سال‌ها آن را به خاطر بسپارند و نقل قول کنند. به دنبال کلماتی باشید که تا حد امکان خاص هستند. سعی کنید یک کلمه را بارها و بارها تکرار نکنید مگر اینکه بخواهید با آن ریتم بسازید.

8-  نوشته‌ی خوب، ساده، واضح و مستقیم است. برای گفتن در 50 کلمه چیزی که در 20 کلمه می‌توان گفت، یا برای استفاده از کلمات چند هجایی در صورت کوتاه بودن به همان اندازه امتیاز دریافت نمی‌کنید. نوشتن خوب در مورد استفاده از کلمات مناسب است نه پر کردن صفحه. ممکن است در ابتدا احساس خوبی داشته باشید که بسیاری از ایده ها و جزئیات را در یک جمله جمع کنید، اما به احتمال زیاد خواندن آن جمله سخت خواهد بود. اگر عبارتی چیز ارزشمندی اضافه نمی‌کند، آن را حذف کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  در کدام آزمون انگلیسی شرکت کنم؟

9- قیدها عصای کلاسیک نوشتن هستند و اغلب فقط برای به هم ریختن یک جمله کاربرد دارند. یک قید خوب می‌تواند لذت بخش باشد، اما بیشتر اوقات قیدهایی که ما استفاده می‌کنیم قبلاً توسط فعل یا صفت دلالت می‌شود، یا اگر کلمه تحریک کننده تری را انتخاب کرده بودیم اینطور بود. «با ترس جیغ زد» ننویسید.  «جیغ» از قبل، نشان دهنده ترس است. اگر متوجه شدید که نوشته شما با کلمات “-ly” پر شده است، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که یک نفس عمیق بکشید و روی نوشتار خود تمرکز بیشتری کنید.

10- از کلیشه‌ها دوری کنید. کلیشه‌ها عبارت‌ها، ایده‌ها یا موقعیت‌هایی هستند که به قدری مورد استفاده قرار گرفته‌اند که تأثیری را که قبلا داشته‌اند از دست داده‌اند.  آنها همچنین معمولاً خیلی کلی هستند که نمی‌توانند تأثیری ماندگار بر خواننده شما بگذارند. چه در حال نوشتن داستان باشید و چه غیرداستانی، حذف کلیشه ها از کارتان آن را بهتر می‌کند.

5/5 - (2 امتیاز)