فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

در کدام آزمون انگلیسی شرکت کنم؟

در کدام آزمون انگلیسی شرکت کنم؟

به احتمال زیاد یکی از دغدغه فکری های شما این بوده که در کدام آزمون انگلیسی شرکت کنم؟ شما می‌خواهید در آزمون زبان انگلیسی شرکت کنید تا مدرک سطح خود را دریافت کنید، اما نمی‌دانید کدام آزمون برای شما مناسب است: آیا این سیستم آزمون زبان بین المللی ( آیلتس )، آزمون انگلیسی به عنوان زبان خارجی ( TOEFL ) است یا امتحان انگلیسی کمبریج ؟ تفاوت آنها چگونه است و هزینه های آن چقدر است، و آیا راهی وجود دارد که سطح خود را قبل از شرکت در آزمون گواهینامه آزمایش کنید؟ ما این راهنمای کوچک را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم کوه‌های اطلاعات موجود را مرتب کنید و سریع تصمیم‌گیری آگاهانه بگیرید.

 

چگونه آزمون مناسب را انتخاب کنم و در کدام آزمون انگلیسی شرکت کنم؟؟

یک تفاوت مهم بین این سه مدرک، اعتبار مدرک است. مدرک کمبریج تا پایان عمر شما معتبر خواهد بود، در حالی که آیلتس و تافل تصویری از سطح زبان انگلیسی شما هستند و فقط برای دو سال اعتبار دارند.

اگر می‌خواهید برای اثبات سطح خود دیپلم زبان بگیرید و چیزی برای نمایش در رزومه خود داشته باشید، امتحان انگلیسی کمبریج احتمالا بهترین انتخاب است. آزمون‌های آیلتس و تافل اغلب برای درخواست‌های ویزا، شغل و دانشگاه یا کالج که سطح مشخصی از زبان انگلیسی برای پذیرش لازم است، مرتبط‌تر است. بین این دو آزمون، آیلتس بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و در بریتانیا درخواست می‌شود، در حالی که تافل در آمریکا غالب است (البته استثناهایی وجود دارد و بسیاری از موسسات هر دو را می‌پذیرند).

 

در طول امتحان باید چه کار کنم؟

برای آزمون تافل، اکثر افراد آزمون مبتنی بر اینترنت (TOEFL iBT) را انتخاب می‌کنند. این آزمون بر روی کامپیوتر انجام می‌شود و سه تا چهار ساعت و نیم طول می‌کشد (به استثنای ده دقیقه استراحت). این آزمون توانایی‌های گفتاری، شنیداری، نوشتن و خواندن شما را آزمایش می‌کند. در مجموع می‌توانید 120 امتیاز، 30 برای هر ماژول دریافت کنید. امتیاز شما در گواهینامه شما بین 0 تا 120 خواهد بود و این گواهینامه به مدت دو سال اعتبار خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی به شما  نقش انگلیسی در زندگی افراد عادی چیست؟

آیلتس همچنین بر چهار ماژول صحبت کردن، شنیدن، نوشتن و خواندن تمرکز دارد. سه ماژول اول (شنیدن، خواندن و نوشتن) با آزمون کتبی که 160 دقیقه طول می‌کشد و بدون وقفه انجام می‌شود تست می‌شود. بخش شفاهی آزمون 15 دقیقه طول می‌کشد و یا در همان روز (پس از 10 دقیقه استراحت) یا در روز دیگری است. این بستگی به مرکز آزمون دارد. شما نمره ای بین 1 تا 9 دریافت می‌کنید و مانند تافل آیلتس فقط دو سال اعتبار دارد.

محتوای آزمون انگلیسی کمبریج بستگی به نوع امتحانی دارد که در آن شرکت خواهید کرد. به طور کلی، امتحان کمبریج دو روز طول می‌کشد. روز اول شامل خواندن، نوشتن و گوش دادن است. هر ماژول بسته به سطح شما یک تا دو ساعت طول می‌کشد. بخش شفاهی امتحان معمولاً در روز دیگری برگزار می‌شود و حدود 15 دقیقه طول می‌کشد. این بخش از امتحان اغلب همراه با یک دانش آموز انجام می‌شود. امتحان کمبریج را می‌توان بر روی رایانه یا به صورت کتبی انجام داد، بسته به مرکز آزمون. این آزمون بر اساس چارچوب مرجع مشترک اروپایی برای زبان ها (CEFR) از A1 تا C2 مشخص می‌شود و در صورت رد شدن با دقت یک سطح پایین تر در مقیاس CEFR مشخص می‌شود.

 

در کدام آزمون انگلیسی شرکت کنم؟

چه کسی امتحان را صادر می کند؟

گواهینامه تافل توسط خدمات تست آموزشی (ETS)، یک سازمان غیرانتفاعی آمریکایی صادر می‌شود، در حالی که آیلتس به طور مشترک متعلق به شورای بریتانیا ، آموزش IDP و ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج است. مدرک کمبریج توسط موسسه ارزیابی زبان انگلیسی کمبریج ، مستقر در دانشگاه کمبریج در انگلستان صادر می‌شود.

 

کجا و کی امتحان بدهم؟

شما می‌توانید در هر سه امتحان (تقریبا) در هر نقطه از جهان شرکت کنید. در وب‌سایت‌های سازمان‌های مختلف، نزدیک‌ترین مرکز آزمون را پیدا می‌کنید و حتی می‌توانید در آزمون آنلاین ثبت‌نام کنید. تافل و آیلتس تقریباً هر هفته امتحان دارند، در حالی که امتحانات انگلیسی کمبریج فقط چند بار در سال برگزار می‌شود، بنابراین باید از قبل برنامه ریزی کنید. به یاد داشته باشید که اگر یک دوره آمادگی را با یک سازمان زبان مانند EF انجام دهید، ما به شما کمک می‌کنیم تا در آزمون ثبت نام کنید و البته آن را به دست آورید.

مقاله پیشنهادی به شما  آزمون آیلتس و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید

 

هزینه امتحان چقدر است؟

هزینه آزمون تافل حدود 245 دلار، آیلتس حدود 200 یورو و آزمون انگلیسی کمبریج بین 165 تا 255 یورو (بسته به سطح) است. لطفا توجه داشته باشید که این قیمت ها ممکن است بسته به موقعیت مکانی شما متفاوت باشد و ممکن است تغییر کنند.

 

چگونه تهیه کنم؟

در کدام آزمون انگلیسی شرکت کنم؟ آماده سازی کلیدی است. امتحان و شروع به موقع درس خواندن را دست کم نگیرید. شما می‌توانید این کار را به تنهایی یا با یک دوره آنلاین انجام دهید، اما اگر واقعاً به دنبال پیشرفت و کسب بهترین امتیاز ممکن هستید، بهترین شرط شما این است که یک دوره زبان برگزار کنید. سازمان‌های زبان مانند EF دوره‌هایی را ارائه می‌دهند که متناسب با امتحانی است که می‌خواهید شرکت کنید، و شامل آزمون‌های آمادگی و تمرین هدفمند زیادی می‌شود. اگر در یک دوره زبان در خارج از کشور (مثلاً تحصیل انگلیسی در بریتانیا، ایالات متحده یا کانادا) بروید، شانس خود را برای موفقیت در بخش شفاهی امتحان به حداکثر می رسانید زیرا در حال تمرین و استفاده از زبان انگلیسی در این آزمون هستید.

 

قبل از اینکه تصمیم بگیرید

با انجام رایگان و آنلاین EF SET (تست انگلیسی استاندارد EF) از سطح فعلی خود و اینکه آیا دوره آمادگی امتحان برای شما مناسب است یا خیر، درک کنید . برای خواندن جامع تر و دقیق تر سطح خود، نسخه 50 دقیقه ای آزمون را انجام دهید.

5/5 - (1 امتیاز)