فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری زبان انگلیسی (بخش دوم)

ایجاد انگیزه درونی وبیرونی برای یادگیری زبان انگلیسی

در مقاله قبلی گفتیم توجه به میزان انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری زبان انگلیسی بسیار اهمیت دارد واین انگیزه در هر فرد چه کودک و چه بزرگسال متفاوت می باشد. اگر انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری زبان انگلیسی (بخش اول) را مطالعه نکردید ابتدا اینجا کلیک کنید.

3. کلاس را سرگرم کننده کنید

سرگرم کردن کلاس یک راه مطمئن برای بالا بردن سطح انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری است. وقتی دانش آموزان اوقات خوبی را سپری می کنند، بیشتر درگیر یادگیری زبان انگلیسی خواهند شد. انگیزه آنها بیشتر از شما ناشی از آنهاست. شما فقط باید بهترین راه ها را برای کمک به دانش آموزان خود در حین یادگیری پیدا کنید.

در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید امتحان کنید:

از رسانه های اجتماعی در کلاس استفاده کنید. وقتی خودتان را در رسانه های اجتماعی مطرح می کنید، می توانید گفتگوهای خوبی با دوستان و غریبه ها داشته باشید. با گنجاندن آن در کلاس خود، نه تنها استفاده از زبان را عملی می کنید، بلکه کارهایی را که دانش آموزان برای سرگرمی انجام می دهند را نیز وارد یادگیری خود می کنید. سعی کنید از آنها بخواهید پست های کوتاهی برای فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام بنویسند یا یک وبلاگ کلاسی راه اندازی کنند و از دانش آموزان بخواهید که پست ها را بنویسند و به نظرات همکلاسی های خود و همچنین کل جهان پاسخ دهند.
مردم عاشق فیلم، مجلات و موسیقی معاصر هستند. برای دسترسی به هزاران ویدیوی سرگرم کننده برای استفاده در کلاس خود، حتماً از فروشگاه دهکده زبان دیدن کنید.
از این منابع در کلاس برای فعالیت های شنیداری، فعالیت های خواندن یا یادگیری واژگان جدید استفاده کنید. خودتان را از کتاب درسی خارج کنید و شروع به خواندن مجله کنید. از یک فیلم به عنوان مبنایی برای توالی رویدادها، نوشتن خلاصه یا یک فعالیت گوش دادن نزدیک استفاده کنید. به موسیقی مورد علاقه دانش آموزان، انواع فیلم هایی که تماشا می کنند و آنچه در تلویزیون از آن لذت می برند توجه کنید. سپس هر زمان ممکن است این منابع را بگنجانید تا تضمین کنید که آنها با انگیزه و درگیر فعالیت هستند.
دروس خود را گیمی کنید! من صادقانه خواهم گفت. من عاشق استفاده از بازی با دانش آموزانم هستم. آنها روش های بسیار موثری برای آموزش واژگان و استفاده از ساختارهای دستوری هستند. برخی از موارد مورد علاقه من Scrabble، Scattergories و Charades هستند. و نیازی نیست که به قوانین سنتی وابسته باشید. راه‌های زیادی برای تغییر بازی‌های سنتی وجود دارد تا آنها را برای دانش‌آموزان ESL خود در کلاس سرگرم‌کننده‌تر کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین کتاب برای یادگیری لغت انگلیسی

انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری

4. ایجاد روابط

به طور کلی، مردم به آنچه شما می دانید اهمیتی نمی دهند تا زمانی که بدانند برای شما مهم است. به همین دلیل است که ایجاد روابط با دانش آموزان بسیار مهم است. به خصوص اگر به دانشجویان بین المللی تدریس می کنید، ممکن است تنها انگلیسی زبانی باشید که آنها به طور منظم می بینند یا با او صحبت می کنند. حمایت از دانش آموزان کاری است که باید قبل از ایجاد انگیزه در آنها انجام دهید.

شما می توانید با تشویق به بیان فرهنگ در کلاس به دانش آموزان خود بفهمانید که به آنها اهمیت می دهید و می دانید از کجا آمده اند و برایشان ارزش قائلید. مراقب هر فرصتی باشید تا دانش آموزان ارزش ها، باورها و سنت های خود را به اشتراک بگذارند.

همچنین، هر روز زمانی را برای ارتباط با دانش آموزان خود در سطح شخصی اختصاص دهید. از آنها بپرسید که تعطیلات آخر هفته آنها چگونه گذشت. اگر به نظر می رسد این پرسش در آنها ضعف ایجاد می کند، آنها را تشویق کنید. به آنها بفهمانید که به هر نحوی در کنار آنها هستید.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که شما در حال «هدر دادن» وقت کلاسی ارزشمند خود با چت  هستید، اما پیوندهایی که در آن دقایق ایجاد می‌کنید، پایه‌های روابط موفق با دانش‌آموزانتان هستند و  برای تقویت انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری ضروری است.

خیلی از دانش آموزان دنبال این هستند که بهترین سن یادگیری زبان انگلیسی چه سنی است، شما باید با ایجاد انگیزه لازم دانش آموزان را در هر سنی که که هستند به خصوص سنین زیر 15 سال تشویق به یادگیری زبان کنید.

5. بازخورد بدهید

همیشه بازخورد را با دقت در نظر بگیرید. کمیت و کیفیت مناسب بازخورد برای ایجاد روابط صحیح با دانش آموزان و ایجاد انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری مهم است. اگر زمان زیادی را صرف تصحیح هر خطای آنها کنید، در نهایت دانش آموزان خود را از خود دور خواهید کرد. آنها ممکن است به دانش شما احترام بگذارند، اما شخصاً با شما ارتباط برقرار نخواهند کرد.

مقاله پیشنهادی به شما  فروش عمده کتاب زبان

دادن بازخورد مثبت مانند تعریف و تشویق و همچنین انتقاد مهم است. وقتی انتقادی دارید، بهتر است آن را همراه با بازخورد مثبت ارائه دهید. شنیدن یک چیز دشوار زمانی که یک چیز مثبت قبل و بعد از آن اتفاق می افتد بسیار آسان تر است. به این ترتیب هیچ دانش آموزی احساس نمی کند که شما آنها را تحقیر می کنید.

لازم نیست شما تنها منبع بازخورد برای دانش آموزان خود باشید. بازخورد و ارزیابی خود را با تشویق ارائه کنید و هر روز برای همه اینها در برنامه های درسی خود وقت بگذارید. دانش آموزان شما چیزهای ارزشمندی برای به اشتراک گذاشتن با همکلاسی های خود دارند. حتما این امکان را فراهم کنید.

همچنین جشن گرفتن دستاوردها به طور منظم عالی است. این به معنای پاداش دادن به هر کاری که دانش‌آموزان انجام می‌دهند نیست. این نوع انگیزه بیرونی فقط به بی انگیزه کردن آنها کمک می کند، یا اینکه احساس نابخردی می کنند. نه، منظورم این است که وقت بگذارید و در مورد چیزهایی که دانش آموزانتان انجام داده اند صحبت کنید و به آنها فضایی بدهید تا کمی به خودشان ببالند. در یک دایره دور بچرخید و از همه بخواهید کاری را که معتقدند در آن روز، آن هفته یا آن ترم به خوبی انجام داده اند به اشتراک بگذارند. از همسالانشان بخواهید که برای جشن گرفتن، یک دور تشویق، تعریف و تمجید به آنها بدهند!

ایجاد انگیزه درونی و بیرونی برای یادگیری در دانش آموزان بخشی از کار هر معلمی است. و در حالی که عسل و سرکه ممکن است در آشپزخانه عالی باشند، بهترین نوع انگیزه از درون خود دانش آموزان شما می آید. هنگامی که ما انگیزه درونی را در اعضای کلاس خود تشویق می کنیم، آنها را برای موفقیت حتی پس از ترک کلاس های ما آماده می کنیم.

ممکن است هنگام صحبت کردن یا نوشتن به زبان انگلیسی اشتباه کرده باشید و دیگران شما را تصحیح کردند. اولین احساسی که در این زمان به شما دست می دهد، احساس ناامیدی و شکست است. اشتباهات نشان می دهد که شما قوانین زبان انگلیسی را نمی دانید، درست می گویم، درست است؟

مقاله پیشنهادی به شما  چرا کودک باید انگلیسی یاد بگیرد؟

این یک اشتباه است. گاهی اوقات اشتباهات مانند غول های قدرتمندی هستند که ما را از ادامه مسیر منحرف می‌کنند و انگیزه یادگیری ما را از بین می‌برند، اما بدانید که این شما هستید که به آنها چنین قدرتی می‌دهید.

هدف اصلی یادگیری زبان انگلیسی، برقراری ارتباط با افراد دیگر به زبانی دیگر است. اگر از حرف اضافه اشتباه استفاده کنید، یا فعل را به شکل دستوری صحیح آن به کار نبرید، یا حتی اگر کلمه را اشتباه تلفظ کنید، بهشت ​​به زمین نمی آید. زیرا اکثر مردم با توجه به معنای جمله معنای آن را خواهند فهمید.

حتی اگر اشتباهات جدی مرتکب شدید که ارتباط را دشوار می‎‌کند، گم نشوید. اشتباه بخشی از فرآیند یادگیری است. فقط سعی کنید معنای آن را به عبارت دیگر منتقل کنید. به یاد داشته باشید، شکست به این معنا نیست که نمی‌توانید؛ در عوض، با هر اشتباهی نقاط ضعف شما آشکار می‌شود و باید از آن به عنوان فرصتی برای یادگیری استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)