فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

آیا انگلیسی سخت ترین زبان برای یادگیری است؟

آیا انگلیسی سخت ترین زبان برای یادگیری است؟

واقعا آیا انگلیسی سخت‌ترین زبان برای یادگیری است؟ بسیاری از ما فکر می‌کنیم که پاسخ منفی است زیرا از کودکی زبان انگلیسی را یاد می‌گیریم. اما واقعیت این است که یادگیری زبان انگلیسی سخت است ، اگرچه “سخت ترین” زبان نیست. می‌توانید از مجموعه interchange برای بالا بردن مهارت خود در زبان انگلیسی استفاده نمایید.

 

مسئله این است که کلمات انگلیسی به معنای واقعی کلمه به روشی که نوشته می‌شوند تلفظ نمی‌شوند. برای فردی که اصلا انگلیسی نمی‌داند، درک الگوی تلفظ  به سال‌ها زمان نیاز دارد.

بیایید چند مثال بزنیم. «اینجا» به صورت hay-ray نیست، بلکه به صورت hi-yah تلفظ می شود. “Nice” به صورت nee-say یا nee-kay تلفظ نمی‌شود، بلکه به صورت nais تلفظ می‌شود. «شرکت» به صورت com-pah-nee تلفظ نمی‌شود، بلکه به صورت cum-puh-nee تلفظ می‌شود. لیست ادامه دارد. به این دلیل که اجرای خط لاتین در انگلیسی بسیار متفاوت است. ضمناً اگر گوینده اروپایی زبان نباشد و انگلیسی بلد نباشد، ممکن است با صرف مشکل داشته باشد.

 

آیا انگلیسی سخت ترین زبان برای یادگیری است؟

زبان انگلیسی می‌تواند ساده‌ترین یا سخت‌ترین زبان برای یادگیری باشد، بسته به اینکه فرد به چه زبان اصلی صحبت می‌کند و به کدام زبان‌های دیگر مسلط است. برای افرادی که زبان مادری آنها یکی از زبانهای آلمانی (هلندی، نورس، آلمانی و موارد مشابه) است، انگلیسی نسبتاً آسان خواهد بود. برای گویشوران زبان‌های رومی (فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی، رومانیایی و غیره)، این کار کمی دشوارتر خواهد بود، اما همچنان نسبتا آسان است. برای گویشوران زبانهای اسلاوی (روسی، صربی، بلغاری، لهستانی و غیره) همینطور است.

از سوی دیگر، برای سخنرانان به زبان‌های خاور دور، به ویژه زبان‌های آهنگی (چینی، ویتنامی، و غیره)، انگلیسی بسیار دشوار خواهد بود (مانند بسیاری از زبان‌های اروپایی دیگر). من به طور مداوم با همکاران چینی خود متوجه این موضوع شده ام. بیشتر آنها به طور منطقی به زبان انگلیسی کاملاً مسلط هستند (اگرچه اغلب اوقات گذشته مناسب، جمع، سوم شخص مفرد در زمان حال و به طور کلی، هر زمان که کلمه ای در پایان یک “s” اضافه می‌کند فراموش می‌شود). با این حال، به نظر می‌رسد که برایشان بسیار سخت است و بسیاری در نهایت به سادگی تسلیم می‌شوند.

مقاله پیشنهادی به شما  چند روش خلاقانه برای یادگیری انگلیسی چیست؟

در خارج از زبان‌های اروپایی، انگلیسی به طور کلی (برای سایر زبان‌های اروپایی) برای یادگیری بسیار آسان  و برای ارتباطات اولیه در نظر گرفته می‌شود. یکی از مزیت های اصلی زبان انگلیسی این است که آنقدر جهانی شده است که بومی زبان‌ها همگی به شنیدن صحبت خارجی ها (در سطوح پایین تر از مهارت) عادت دارند و به اشتباهات اهمیتی نمی‌دهند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که کار را آسان می‌کند، نداشتن جنسیت خاص برای همه اسم ها (به غیر از افراد) است که تقریباً بدون استثنا جنسیت خنثی هستند. سایر زبان‌های اروپایی دارای جنسیت خاصی هستند که به همه اسم ها اختصاص داده شده است و تقریباً به طور مساوی بین سه جنسیت (مذکر / مؤنث / خنثی) توزیع می‌شود. چیزی که کار را سخت‌تر می‌کند این است که جنسیت‌ها از زبانی به زبان دیگر سازگار نیستند

 

آیا انگلیسی سخت ترین زبان برای یادگیری است؟

 

با این حال، برای گویشوران زبان‌های شرقی، انگلیسی (و سایر زبان‌های اروپایی) کوهی از مشکلات و پیچیدگی‌های غیرمنطقی و انتزاعی، با صرف افعال، نزول اسم، مطابق با جنسیت، زمان، تعداد و غیره را ارائه می‌کند. در حالی که برخی از زبان‌ها سازگاری بیشتری نسبت به برخی دیگر دارند، حجم انبوه این قوانین و ماهیت ظاهراً خودسرانه آنها، گیج کننده است، به همان اندازه که  بسیاری از زبان‌های شرقی برای گویشوران زبان اروپایی سخت است.

همه اینها حتی سیستم نوشتاری انگلیسی را در نظر نمی‌گیرند. اگر هدف از یادگیری زبان، علاوه بر صحبت کردن، درک کردن و خواندن، توانایی نوشتن نیز باشد، دریای کاملا جدیدی از مشکلات به روی زبان‌آموز گشوده می‌شود. احتمالاً هیچ زبان نوشتاری دیگری در جهان وجود ندارد که چنین سیستم نوشتاری و املای نطاقت فرسایی داشته باشد. بدون سازگاری و استثنا بیشتر از قوانین، بسیاری از املای آن کاملاً دلخواه است.

با این حال، وقتی می‌خواهید به دانشگاه بروید یا شغل حرفه ای پیدا کنید، زبان انگلیسی بسیار سخت می‌شود. سپس انگلیسی تمام زبان آکادمیک و پیچیدگی کلامی را که از ریشه یونانی و رومی آن ناشی می‌شود، با اضافات عربی، فرانسوی و سایر زبان‌ها اضافه می‌کند. در این مرحله، شما باید تعدادی از کلمات “ریشه” زبان و تمام اشکال آنها را یاد بگیرید.

مقاله پیشنهادی به شما  مشکلات یادگیری زبان

کودکان به همان راحتی که هر زبان دیگری را یاد می‌گیرند، انگلیسی را به عنوان زبان اول خود یاد می‌گیرند. میلیون ها نفر در سراسر جهان انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد گرفته اند. اگر آلمانی، هلندی یا اسکاندیناویایی بودید، یادگیری زبان انگلیسی برایتان بسیار راحت تر از مثلاً چینی (ماندارین) یا روسی بود. اما در هر کجا که هستید هیچ چیز برایتان غیر ممکن نخواهد بود فقط کافیست تلاش کنید و ذهنیتی مثبت از انتهای راه در ذهن خود فراهم آورید آن وقت می‌بینید که هیچ چیز برایتان غیر ممکن نخواهد بود.

در واقع، یادگیری یک زبان جدید می تواند ما را به مرحله متفاوتی از ارتباط ببرد. ما به راحتی می توانیم در موقعیت های بهتری قرار بگیریم و از توانایی های خود نهایت استفاده را ببریم. اما مشکل اصلی اینجاست که یادگیری یک زبان جدید، با وجود همه جذابیت‌هایش، با مشکلاتی همراه است. یعنی زبان هایی در دنیا وجود دارند که یادگیری و درک کامل آنها آسان نیست.
میزان سختی و سهولت یادگیری زبان جدید برای هر فردی متفاوت است و به عوامل زیادی بستگی دارد. زبان مادری و مهارت زبان دوم دو عامل موثر در ارزیابی هستند و می توانند فرآیند را آسان تر یا سخت تر کنند. ما از تیم محتوای انتشارات دهکده زبان تصمیم گرفتیم بهترین منابع را در این انتشارات برای شما فراهم نماییم.

5/5 - (1 امتیاز)