فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

ایجاد اشتیاق در کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی

ایجاد اشتیاق در کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی

شاید اینجا سوال برایتان پیش آید که چگونه انگیزه یادگیری زبان انگلیسی در کودکان را افزایش دهیم؟ ایجاد اشتیاق در کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی یک کار هنرمندانه است، که به ایده ای خلاق نیاز دارد. انگیزه یکی از مهمترین عوامل در یادگیری زبان است. یک کتاب خوب مانند مجموعه آموزشی امریکن فمیلی فرند می‌تواند انگیزه یادگیری را به طرز چشمگیری در کودک افزایش دهد.

کودکانی که نگرش خوبی نسبت به زبان انگلیسی دارند، زمان یادگیری برایشان چالش برانگیز می‌شود، اگر بیشتر آن موضوع جالب باشد در این صورت سخت می‌کوشند تا بازی به زبان انگلیسی را ببرند و به راه خود ادامه می‌دهند تا موفق شوند.

 

ایجاد اعتماد به نفس برای ایجاد اشتیاق در کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی

هدف ما این است که یادگیری را زنده کنیم. موضوعاتی را که کودکان با آنها آشنا هستند پوشش دهیم و مهارت‌هایی را که برای دوست یابی، مطالعه و کار به زبان انگلیسی نیاز دارند، توسعه دهیم.

از کودک خود امتحان بگیرید اما آن را امتحان نکنید تا در او انگیزه و اعتماد به نفس ایجاد شود و قدم به قدم  با او همراه شوید تا احساس دلگرمی کند و با خیال آسوده و بدون استرس شروع به یادگیری کند.

 

انگیزه کودکان برای یادگیری زبان چیست؟

شاید این سوال در ذهن شما پدر مادر‌ها خطور کند که کودک‌تان از یادگیری این موضوع چه هدفی را تعیین می‌کند. به دو نمونه از آن اشاره میکنیم تا به آنها کمک کنید که مقصود خودرا از یادگیری دریابند.

  1. یادگیری زبان انگلیسی برای یک هدف خاص، به عنوان مثال برای یافتن شغل، ورود به دانشگاه، سفر میتواند آنها را مشتاق تر کند.
  2. اگر در یادگیری زبان انگلیسی با تفریح  لذت می‌برید میتواند هم لذت بخش برایتان باشد و هم در پیشرفت کودک‌تان موثر باشد.

همچنین کودکان زمانی که تصور مثبتی از افراد و فرهنگ‌های انگلیسی زبان داشته باشند، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. کودکتان اگر به موسیقی، فیلم یا ورزش علاقه دارند، به احتمال زیاد تمایل زیادی به یادگیری زبان دارند.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری مکالمه زبان انگلیسی

 

انگیزه کودکان در سنین مختلف چگونه است؟

همانطور که می‌دانید انگیزه در سنین مختلف با توجه به شرایط و محیطی که کودکان در آن قرار می‌گیرند، بستگی دارد. مثلا درک یک کودک 9 ساله با کودک 12 ساله متفاوت است چون تجربیات، انتخاب و هدف، اصلا اشتیاق کودکان در یادگیری زبان و هر چیز دیگری در زندگی متفاوت است.

 

والدین چه تاثیری در انگیزه فرزندشان دارند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که نگرش والدین نسبت به آموزش تأثیر بسزایی بر نگرش فرزندان نسبت به یادگیری دارد. اگر مشتاق یادگیری هستید، به احتمال زیاد فرزند شما نیز مشتاق است.

درست مانند هر مهارت دیگری، با انگیزه می‌توان زبان انگلیسی کودکتان را تشویق کنید و بهبود بخشید. کودکان زمانی بیشترین انگیزه را دارند که احساس می‌‌کنند یادگیری یک فعالیت جدید و معنا دار است.

به کودکان فرصت‌های زیادی بدهید تا علایق و فعالیت‌های بازی مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی کشف کند. تا مسیر سرگرم کننده خود را در یادگیری زبان انگلیسی دریابند. شما متوجه شدید که چگونه یادگیری زبان انگلیسی برای کودکانتان جذاب و گیرا می‌شود. این شکلی راحت‌تر می‌توانید به آنها در یادگیری زبان انگلیسی کمک کنید و با ایجاد اشتیاق درکودکان برای یادگیری زبان انگلیسی همراه باشید.

تنها راه برای انجام کار بزرگ این است که کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید. داشتن برخی انتخاب‌ها می‌تواند واقعا انگیزه دهنده باشد. معمولاً کودکان را تشویق می‌کند تا بیشتر کار کنند و کارهای خلاقانه تری تولید کنند. همچنین به آنها کمک می‌کند تا کنترل یادگیری خود را در دست بگیرند و در قبال تصمیمات خود مسئول باشند.

کودکان می‌خواهند در کارها “خوب” باشند و می‌خواهند والدینشان به آنها افتخار کنند. آنها را تحسین کنید تا حس موفقیت در کودکتان ایجاد کنید و در هنگام “ریسک” آنها را تشویق کنید. به آنها کمک کنید تا اشتباهات را به فرصت‌هایی برای یادگیری تبدیل کنند.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری عمیق چیست؟

می‌توانید بخشی از کار را ذخیره کنید یا از فعالیتی که کودکانتان از انجام آن لذت می‌برند فیلم بگیرید. برای انجام مجدد فعالیت، تاریخی را در تقویم قرار دهید. سپس این دو کار را با هم مقایسه کنید و روی دستاوردهای فرزندتان تمرکز کنید. این یک راه واضح برای نشان دادن پیشرفت تحصیلی به فرزندتان است.

 

کودک خود به انگلیسی صحبت کردن تشویق کنید

والدین فرزند خود را بهتر می شناسند. یادگیری زبان انگلیسی را به تجربه ای لذت بخش  برای کودکانتان تبدیل کنید، مطمئن شوید که او را در فعالیت های سرگرم کننده ای که متناسب با شخصیت و علایقش است، قرار دادید.

کودکان بسیار فعال ممکن است دوست داشته باشند بازی های اکشن انجام دهند، در حالی که کودکان ساکت تر ممکن است بازی های کلمه ای یا بازی های جدولی را ترجیح دهند. اگر کودک شما ورزش را دوست دارد، از داستان ها و بازی های واژگانی در مورد ورزش لذت خواهد برد.

از آنها بپرسید که چه فعالیت‌هایی را ترجیح می‌دهند انجام دهند تا ایده ای از فعالیت‌هایی که می‌توانید برای کودکانتان آماده کنید به شما بدهد تا علاقه آنها را به زبان انگلیسی بیشتر کند. سعی کنید زمان مناسبی را برای تشویق کودکان به تمرین و ایجاد اشتیاق در کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی و مهارت های آن انتخاب کنید. زمانی که خسته و بدخلق هستند. از آنها نخواهید فعالیت‌هایی انجام دهند وگرنه احساس استرس خواهند کرد. مهم است که سعی کنیم حالات آنها را بفهمیم، چه زمانی آنها پذیرا و هوشیار هستند؟ اگر بعد از شروع یک فعالیت متوجه شدید که فرزندتان پذیرا نیست، بهتر است به جای اینکه او را مجبور به ادامه کار کنید، بعداً دوباره تلاش کنید.

به فرزندتان این فرصت را بدهید که علایق، بازی ها و فعالیت های تفریحی مورد علاقه خود را به زبان انگلیسی کشف کند. سرگرم کردن، متنوع و خلاقانه همه فعالیت‌های «زبانی» که در خانه انجام می‌دهید، به فرزندتان کمک می‌کند تا برای آزمایش آموخته‌های خود آماده شود و مهارت‌های انگلیسی خود را به روشی طبیعی و بدون استرس بهبود بخشد. هنگامی که آنها متقاعد شدند، فعالیت های یادگیری انگلیسی را می توان با موفقیت انجام داد.
بسیار مهم است که فعالیت های یادگیری زبان متعادل و کافی باشد! اگر فعالیت یادگیری زبان خیلی آسان یا خیلی سخت باشد، می تواند برای کودک بی فکر و تحقیرکننده باشد. کودکان ترجیحات متفاوتی برای نحوه یادگیری و دریافت اطلاعات دارند. برخی دوست دارند به توضیحات گوش دهند و بحث کنند، برخی دوست دارند به نمودارها و تصاویر نگاه کنند، برخی دوست دارند با انجام دادن و آزمایش کردن یاد بگیرند. برای انتخاب بهترین روش آموزش زبان برای کودکان توجه کنید که کدام یک از این روش ها برای کودک شما بهترین و مناسب تر است و انگیزه مضاعفی در او ایجاد می کند.

5/5 - (1 امتیاز)