فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

یکی از مهم ترین مواردی که برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان باید به آن توجه زیادی داشته باشیم این است که زبان در همه ابعاد و جنبه های مختلف زندگی ما باید جاری و قابل لمس باشد. توجه به این نکته و رعایت آن کمک شایانی به یادگیری خودمان و کودکمان در یادگیری خواهد کرد.
استفاده از زبان انگلیسی در جنبه های مختلف زندگی روزمره در یادگیری زبان انگلیسی در کودکان بسیار موثر خواهد بود و کودک با استفاده از این روش بسیار سریع تر با زبان بیگانه اخت و مأنوس و آشنا خواهد شد.
یکی از مسائلی که در یادگیری زبان انگلیسی کودک بسیار موثر است این است که ما تصمیم بگیریم برای رفع احتیاجات ابتدایی و سلام احوالپرسی‌های روزمره از اصطلاحات انگلیسی در ارتباط با کودک خود و یکدیگر استفاده کنیم. که این مورد حتی اگر یکی دوبار هم در طول روز تکرار بشود بسیار موثر خواهد بود.
در نظر داشته باشید فرآیند زبان آموزی یک فرآیند طولانی خواهد بود که نیازمند صبر و شکیبایی می‌باشد. یادگیری زبان انگلیسی یک مبدا دارد اما مقصد نه و هیچ انتهایی در یادگیری زبان انگلیسی وجود نخواهد داشت‌‌. مانند شناکردن در دریایی است که هر چه جلوتر می‌روید افق دیدتان بازتر و عمق آن بیشتر خواهد شد . پس هرگز سعی نکنید که زبان را در مدت کوتاه در ذهن خود بگنجانید و آموزش ببینید. یادگیری زبان معقوله ای است که باید تدریجی و به مرور در هرفرد اتفاق بیفتد تا اثری ماندگار داشته باشد.

در حال حاضر علاقه والدین به آموزش زبان انگلیسی از سنین پایین نسبت به گذشته بیشتر شده است و این به دلیل آگاهی آنها از اثربخشی آموزش پیش دبستانی است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که نحوه و روش آموزش زبان انگلیسی به کودکان نیز ترفندهایی دارد که باید رعایت شود. انجام بازی برای کودکان در درس زبان انگلیسی و یادگیری زبان انگلیسی از طریق بازی برای کودکان یکی از مهم ترین عوامل علاقه کودک به یادگیری زبان است.
تفریح، سرگرمی و سرگرمی… مهمترین و اولویت برای همه کودکان است. آموزش خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان در یک محیط سرگرم کننده باید آنقدر طبیعی باشد که در پایان درس کودکان احساس کنند که بازی کرده اند. در حالی که آموزش حرفه ای با لایه ضخیمی از سرگرمی از آنها پنهان است و کودکان آموزش را سرگرمی می‌دانند. مدت زمان یادگیری در زبان انگلیسی در هر کودک و هر فرد زبان آموزی متغیر است.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین روش یادگیری زمان در انگلیسی

این تفاوت به چند علت بستگی دارد:
۱_هوش کودک
۲_نحوه ی آموزش و خلاقیت در آموزش دادن به کودک
۳_انتخاب منابع آموزشی مناسب
۴_شرایط زندگی کودک
۵_میزان آرامش و استرس کودک
۶_میزان علاقه و اشتیاق کودک
۷_تصمیم خود کودک به یادگیری و عدم اجبار کودک به یادگرفتن زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

برای علاقمند کردن کودک به یادگیری زبان انگلیسی از چه روش هایی میتوانیم کمک بگیریم؟

در یادگیری زبان انگلیسی در کودکان روش های متعددی وجود دارد که در علاقمند کردن کودکمان برای یادگیری زبان انگلیسی میتوانیم انجام بدهیم. در اولین گام باید توجه داشته باشیم که کودکان جذب چه چیزهایی میشوند و به چه چیزهایی ذاتا علاقمند هستند.
کودکان در هر شرایطی در زندگی در جستجوی لذت بردن از زندگی خود می باشند و برای لذت بردن از بازی و سرگرمی و خوراکی های مورد علاقه ی خود و رفتن به گردش و مکان های تفریحی مناسب کودکان و.. استفاده می کنند.
علاقمندی کودکان به بازی و سرگرمی روش های بیشماری را برای یادگیری پیش رویمان خواهد گذاشت‌ تا علاوه برا لذت بردن کودک شرایط یادگیری او را نیز فراهم کند.
بازی کردن در یادگیری زبان انگلیسی در کودکان خود شامل موارد زیادی می باشد مثال:
۱_ سی دی کارتون های خارجی و جذاب
۲_ استفاده از محصولات خوراکی مورد علاقه ی کودک که به صورت واژه های انگلیسی تولید شده اند.
۳_ استفاده از بازی های فکری انگلیسی کودک
۴_ استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی مخصوص کودکان
۵- آموزش کودک در مکان های مختلف و جدید مثل پارک و سایر فضاهای سبز و زیبا که در میزان توانایی یادگیری کودک بسیار موثر می باشد.
۶_ تشویق کودک در گوش دادن به موسیقی های شاد و کودکانه که به زبان انگلیسی خوانده شده است، همچنین در جشن تولد کودکمان میتوانیم از این نوع موسیقی ها استفاده کنیم ‌و با ایجاد فضایی شاد و دلنشین کودکمان را به زبان انگلیسی علاقمندتر کنیم. توجه داشته باشید موسیقی تأثیری چند بعدی بر روی هر فرد چه کودک و چه بزرگسال خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه زبان انگلیسی رو فول شویم؟

7- کشیدن نقاشی با حروف انگلیسی برا کودک و تشویق کودک به اینکار علاوه بر اینکه در علاقمند کردن کودک به زبان انگلیسی کاربرد دارد بلکه در بالا بردن قوه ی تخیل کودک بسیار موثر خواهد بود.

8- درست کردن کاردستی با حروف انگلیسی همراه کودک خود.

چقدر زمان برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان نیاز داریم؟

پس برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان باید صبر و حوصله بسیار زیاد به خرج داده و خود نیز حین یادگیری همراه کودک خود لذت ببرید.
و فراموش نکنید که به فرآیند یادگیری زبان باید نگاهی طولانی مدت داشته باشید اگر اعتقاد و دیدگاهتان در یادگیری کودکتان برای زبان انگلیسی کمتر از شش ماه باشد قطعا با شکست مواجه خواهید شد.
پس برای داشتن دیدگاهی اثر گذار باید نگاهی چند ساله به فرآیند یادگیری زبان انگلیسی داشته باشید.
در یادگیری زبان انگلیسی در کودکان بهتر است مثلا وقتی کودکتان از خواب بلند میشود به او good morning بگویید و هنگام ملاقات با اون در عصر بگویید good afternoon و در شب بجای شب بخیر به او good night بگویید.
استفاده از هرکدام از این کلمات را درست در زمان مناسب خودش به کار ببرید تا کودک به خوبی یا کاربرد واژه ها آشناشود. استفاده از چنین جملات کوتاهی را در زندگی روزمره خود در جنبه های مختلف گسترش دهید علاوه بر شب بخیر و صبح بخیر گفتن در جنبه های مختلف دیگر میتوانید از این روش استفاده کنید. توجه داشته باشید که نیازی نیست که ما در ابتدا سعی کنیم هر نکته ای را  به صورت عمیق به کودک خود آموزش دهیم. مثلا خیلی ها تصور می کنند باید انواع احوالپرسی کردن ها را به کودک آموزش دهند اما نیاز به این کار نیست و یادگیری در همان اندازه که مورد استفاده ی کودک می باشد کفایت می کند.

5/5 - (1 امتیاز)