فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

یادگیری آنلاین یا حضوری ؟

یادگیری آنلاین یا حضوری ؟
یادگیری آنلاین یا حضوری ؟ در این دوره جدید از زندگی، ارتباط با دوستان و خانواده باید از طریق واتس‌اپ، اینستا فیس بوک یا برنامه‌های مجازی دیگر اتفاق می‌افتد، و بنابراین آموزش نیز از همین روش پیروی کرده است. نمی‌توان انکار کرد که یادگیری دیجیتال یک دارایی بسیار ارزشمند اسj، و آموزش آنلاین قطعاً شایستگی‌های خود را دارد. اما، وقتی جهان به حالت عادی جدید بازگردد، آیا باز هم در صدر خواهد بود؟ آیا واقعاً هیچ چیز نمی‌تواند بهتر از ملاقات حضوری و یادگیری در کلاس درس و فراتر از آن باشد؟ بیایید تحقیق را بررسی کنیم. امروزه با چاپ انتشار برترین کتاب‌های خودآموز امر یادگیری خودآموز و آنلاین ممکن شده است.

یادگیری آنلاین آموزش را در دسترس قرار می‌دهد

ظهور یادگیری آنلاین، سیستم آموزشی را مختل کرده است . مدرسه به طور سنتی به صورت حضوری اتفاق می‌افتد، که برای افرادی که نمی‌توانستند در آن شرکت کنند، محدودیت‌هایی داشت. بنابراین، بارزترین مزیت ارائه فرصت های یادگیری آنلاین این است که آموزش را برای افراد بیشتری باز می‌کند.
امکانات آموزش دیجیتال به بسیاری از فراگیران این امکان را داده است که با ارائه دوره های آموزشی آنلاین که می‌توانند در مدت زمان طولانی گذرانده شوند، صلاحیت کسب کنند و حتی برای مشاغل جدید در هر مرحله از زندگی خود دوباره آموزش ببینند. این امر آموزش رسمی را برای کسانی که نمی توانند شغل تمام وقت یا سایر تعهدات خود را برای حضور در دانشگاه ترک کنند، باز می‌کند و به آنها امکان می‌‍دهد در خانه و در زمان های مناسب درس بخوانند و به موفقیت برسند.
دانشمندانی که به بررسی اثربخشی آموزش از راه دور پرداختند، دریافتند که در برخی از مطالعات، دانش‌آموزان آموزش از راه دور در امتحانات و نمرات، کمی بهتر از دانش‌آموزان کلاس درس سنتی عمل کردند، اما به طور کلی میانگین نتایج عملکرد چندان متفاوت نبود. این تحقیق همچنین فرصت مهمی را برای دانشجویان زبان خارجی تشخیص داد. تعامل با افراد بومی روشی اثبات شده برای دستیابی به صلاحیت زبانی است و پلتفرم‌های آنلاین می‌توانند دانش‌آموزان را به راحتی با افراد بومی در یک کشور دیگر مرتبط کنند.
در کلاس‌های درس (مجازی یا فیزیکی)، فناوری راه‌های جدیدی را برای توضیح مسائل به معلمان ارائه می‌کند. فناوری همچنین نقش گیمیفیکیشن، که به عنوان یادگیری مبتنی بر بازی نیز شناخته می‌شود، در آموزش آنلاین تقویت کرده است. گیمیفیکیشن اغلب در استفاده از برنامه‌های یادگیری زبان دیده می‌شود که کاربر را قادر می‌سازد واژگان زبان مورد مطالعه خود را از طریق یک سری مسابقات مجازی که دارای پاداش‌های فوری هستند، یاد بگیرد. مزیت بارز این برنامه ها این است که افراد می‌توانند با راحتی و سرعت، خود یاد بگیرند.
یادگیری آنلاین یا حضوری ؟

اما یادگیری آنلاین محدودیت‌های خود را نیز دارد

ارائه آموزش آنلاین نیازمند رویکردها و مهارت‌های متفاوتی برای ارائه دروس در کلاس درس فیزیکی است. به ویژه امسال، معلمان کلاس‌های درس سنتی مجبور شده اند خود را وفق دهند و یاد بگیرند تا به دانش آموزان آنلاین آموزش دهند.
برای اینکه یادگیری آنلاین یا از راه دور به طور مؤثر کار کند، محتوای دوره ارائه شده بر پیشرفت دانش‌آموز تأثیر می‌گذارد و محتوا باید از استاندارد بسیار بالایی برخوردار باشد و متناسب با محیط یادگیری آنلاین باشد. دقیقاً مانند یک کلاس فیزیکی موفق، آمادگی و درک تئوری تدریس حضوری و بهترین تمرین را به خود اختصاص داده است، همین امر برای آموزش دیجیتال نیز مورد نیاز است.
تعامل کلید هر محیط آموزشی است. یک مانع کلیدی برای یادگیری، که توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) شناسایی شده است، توانایی معلمان برای ارتباط با دانش آموزان و شناسایی نیازهای آنهاست. دستیابی به این امر بدون صرف زمان در کلاس درس دشوارتر است، به خصوص اگر آموزش آنلاین به یک کلاس بزرگ ارائه شود تا در گروه‌های آموزشی کوچک یا محیط‌های انفرادی ارائه گردد.

کلاس‌های حضوری نیز دارای اشکالاتی هستند

جایی که دانش‌آموزان در آن زندگی می‌کنند و پیشینه اجتماعی-اقتصادی آنها می‌تواند مانعی برای دسترسی به آموزش باشد. با توجه به اینکه تعداد کلاس‌های حضوری به ظرفیت مدرسه محدود شده است و بسیاری از مدارس فقط دانش‌آموزانی را می‌پذیرند که در محل مدرسه، زندگی می‌کنند، ارائه تدریس انحصاری به صورت حضوری، برخی از گروه‌های افراد را از یادگیری محروم می‌کند. این امر به ویژه در مواردی که آموزش به صورت رایگان در دسترس نیست صادق است.
اگرچه چندین دهه است که این روش سنتی یادگیری بوده است، اما سبک یادگیری برخی از دانش آموزان با یک کلاس درس کامل مناسب نیست. بسیاری از صحبت کردن در مقابل همسالان خود را ترسناک می‌دانند و این تعامل و فرصت برای بازخورد ارزشمند را محدود می‌کند. وقتی فعالیت‌ها به صورت دیجیتالی میزبانی می‌شوند، ممکن است برای این دانش آموزان شرکت در بحث های کلاس آسان‌تر باشد. جهان را کشف کنید و زبانی را در خارج از کشور مطالعه کنید.

یادگیری فراگیر (زبان) در پایان برنده می‌شود

در کلاس درس، ارزش معلم فراتر از کلاسی است که ارائه می‌شود. نقش معلم برای به دست آوردن بهترین نتیجه از دانش آموزان خود ایجاد انگیزه، تشویق و نظارت است. فناوری را می‌توان به عنوان یک مکمل موثر برای کلاس‌های حضوری وارد کلاس کرد . به عنوان مثال، از جمله انیمیشن‌ها، محتوای ویدیویی، و یادگیری مبتنی بر بازی به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا چندین مزیت ابزارهای یادگیری آنلاین را تجربه کنند و موثرتر از یادگیری آنلاین است که به طور انحصاری استفاده می‌شود.
5/5 - (1 امتیاز)
مقاله پیشنهادی به شما  بهترین روش یادگیری لغت