فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

کاربرد زبان انگلیسی در زندگی

کاربرد زبان انگلیسی در زندگی

بسیاری از مردم، به ویژه آنهایی که یادگیری زبان برایشان مشکل است، این سوال را دارند: چرا باید یک زبان خارجی یاد بگیریم و احتمال اینکه با افرادی که زبان ما را نمی دانند چقدر است، ارتباط برقرار کنیم؟ کاربرد زبان انگلیسی در زندگی چیست؟ در واقع، اگر در این دوره تاریخی زندگی می‌کنید اما نمی‌دانید چگونه از زبان استفاده کنید، به شدت توصیه می‌کنیم که این مقاله را بخوانید تا به این نتیجه برسید که یادگیری زبان انگلیسی به اندازه استفاده از زبان مادری شما مهم است. برای تقویت زبان انگلیسی خود می‌توانید با خرید عمده کتاب با تخفیف بسیار ویژه بهترین منابع آموزشی را برای خود تهیه نمایید.

 

استفاده از زبان

استفاده از زبان انگلیسی را می‌توان در هزار مورد با اهمیت متفاوت در رابطه با کاربرد زبان ذکر کرد، اما اهمیت زبان برای افراد مختلف متفاوت است. اگر استفاده از زبان را با یک معلم یا استاد در میان بگذارید، قطعاً او بیشتر روی استفاده از زبان در مطالعات، تحقیقات و موفقیت تحصیلی تمرکز خواهد کرد.

همچنین اگر از یک تاجر در مورد اهمیت زبان بپرسید پاسخ می‌دهد که برای موفقیت در تجارت باید بتوانید با افراد دیگر دنیا ارتباط برقرار کنید و این بدون دانستن زبان انگلیسی غیر ممکن است. می‌توان گفت اگر در مرحله ای از زندگی ام هستم که می‌خواهم به تجارت جهانی فکر کنم، قطعا می‌توانم مترجم استخدام کنم یا مقالاتم را برای مطالعه به سایت‌های معتبر ترجمه بفرستم و ترجمه‌های آماده دریافت کنم.

 

آموزش زبان به عنوان یک برنامه کاربردی زبان

آموزش زبان‌های خارجی مهارت بسیار خوبی است و می‌توانید آن را به عنوان شغل دوم یا حتی حرفه اصلی خود در نظر بگیرید. اما باید بدانید که در دنیای امروز استفاده از این زبان به قدری فراگیر شده است که قطعا روزی به این نتیجه خواهید رسید که باید انگلیسی صحبت کنید یا به جای پرداخت هزینه ترجمه، آموزش زبان انگلیسی خود را گسترش دهید.

مقاله پیشنهادی به شما  خرید کتاب خودآموز زبان انگلیسی

زبان انگلیسی به عنوان زبان ارتباطی مردم در سراسر جهان انتخاب شده است و دلیلی برای این انتخاب وجود ندارد جز اینکه این زبان نسبت به سایر زبان‌ها راحت‌تر است. علاوه بر این، انگلیسی زبان مادری بیش از درصدی از جمعیت جهان از جمله کشورهایی در انگلستان، آمریکا، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزلند، آفریقای جنوبی، غنا و غیره است و همین امر این زبان را برگزیده کرده است.

انگلیسی در روابط و زندگی شخصی

فناوری به معنای واقعی کلمه تعریف فاصله را از بین برده است. در طول سال‌ها استفاده از پیام رسان‌های فوری و شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام و غیره، مردم در سراسر جهان بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند. علاوه بر این در سال‌های اخیر سفرهای خارجی به بالاترین حد خود رسیده است که نشان دهنده علاقه مردم به ارتباط با دنیا و ملاقات با افراد دیگر است.

استفاده از زبان در سفر

همه مردم دنیا یک زبان می‌دانند و اگر به هر کشوری سفر کنید می‌توانید با مردم ارتباط برقرار کنید. خوب است بدانید تنها ما ایرانی‌ها نیستیم که این مشکل را داریم و در همه کشورهایی که زبان اصلی آن انگلیسی نیست، در مدارس و دانشگاه‌ها یا آموزشگاه‌های زبان انگلیسی تدریس می‌شود زیرا این زبان یک زبان محسوب می‌شود و به عنوان اتصال جهانی انتخاب شده است. بنابراین، مفید است که به شیوه ای بازیگوش به استفاده از زبان در زندگی شخصی خود نگاه کنیم، روابط خود را با جهان و افرادی که می‌بینیم و می‌شناسیم گسترش دهیم و دائماً به این فکر کنیم که چگونه می‌توان به درک و رابطه کامل تر با افراد جدید دست یافت.

The use of English in life

The use of English in life

 

اهمیت زبان انگلیسی در آموزش

اینترنت اولین بار در آمریکا افتتاح شد و بنابراین، تمام زیرساخت های آن، از وب سایت‌ها گرفته تا همه فناوری ها، به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، حدود 70 درصد از مهمترین وب سایت های جهان به زبان انگلیسی نوشته شده اند. تسلط به زبان انگلیسی برای تحصیل در علوم مرتبط با تکنولوژی کاملا ضروری است.

مقاله پیشنهادی به شما  اهمیت درک فرهنگی در یادگیری زبان انگلیسی

 

کاربرد زبان در آموزش

زبان تکنولوژی انگلیسی است و برای برقراری ارتباط در آن باید تا حدودی زبان را بلد باشید. تمامی مقالات و کتاب‌های مهم دنیا به زبان انگلیسی نوشته شده اند تا همه بتوانند به این دانش دسترسی داشته باشند و هر چقدر هم برای یادگیری زبان تلاش کنید با استفاده از این منابع علمی با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد.

در ضمن اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور را دارید باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و اینجاست که به جز یادگیری زبان و درخواست پذیرش فرصتی برای پیشرفت نخواهید داشت. اگر رویای شما تحصیل در دانشگاه‌هایی مانند هاروارد، استنفورد، آکسفورد، کمبریج و MIT است که هدف و آرزوی بسیاری از افراد در سراسر جهان است، دانش زبان انگلیسی ضروری خواهد بود.

 

استفاده از زبان انگلیسی در محل کار

امروزه زبان انگلیسی به بخشی جدایی ناپذیر از هر کسب و کاری تبدیل شده است. اگرچه تحقیقات انجام شده توسط وب سایت معتبر LinkedIn گزارش می‌دهد که بیش از 90٪ از شرکت ها اولویت استخدام فردی را دارند که انگلیسی صحبت می‌کند و آن را برای تجارت خود مفید می‌داند.

 

سایر زبان های رایج

زبان‌های دیگری مانند فرانسوی و آلمانی نیز وجود دارد که توسط افراد زیادی در سراسر جهان صحبت می‌شود. آلمان و فرانسه مقاصد تحصیلی و مهاجرتی محبوبی هستند و افراد علاقه مند به مهاجرت به این کشورها باید این زبان‌ها را یاد بگیرند. شاید این سوال پیش بیاید که آیا آلمانی زبان سختی است؟ چگونه در مورد فرانسه پاسخ به این سوال به شما بستگی دارد. زیرا ممکن است این زبان‌ها سخت‌تر از انگلیسی به نظر برسند، اما قطعاً می‌توان با انگیزه کافی آنها را یاد گرفت. فقط برای یادگیری این زبان‌ها برنامه ریزی کنید و تلاش مداوم داشته باشید تا به منبع عظیمی از اطلاعات دسترسی داشته باشید.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین کتاب برای یادگیری لغت انگلیسی

 

راه های مهم دیگر برای استفاده از زبان

کار با نرم افزار هر رشته ای مستلزم دانش واژگان زبان این برنامه است. سمینارها و کنفرانس‌های بین المللی محل مناسبی برای تبادل نظرات تخصصی و ملاقات با کارشناسان مختلف است و زبان انگلیسی برای شرکت در این کنفرانس‌ها ضروری است.
پس از یادگیری موفقیت آمیز زبان و گذراندن دوره‌های آموزشی، می‌توانید شروع به آموزش زبان انگلیسی کنید که هم شغل و هم مهارت است. دانستن زبان انگلیسی باعث افزایش اعتماد به نفس می‌شود. یادگیری زبان کمک زیادی به تقویت مغز و افزایش قدرت خلاقیت و نوآوری و همچنین افزایش انعطاف پذیری ذهن و قدرت حافظه می‌کند.

5/5 - (1 امتیاز)