فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

چجوری انگلیسی رو سریع یاد بگیریم

چجوری انگلیسی رو سریع یاد بگیریم

بسیاری از ما در رابطه با یادگیری انگلیسی  همیشه به این فکر میکنیم که چجوری انگلیسی رو سریع یاد بگیریم ؟

?How To Learn English Faster

وقتی تصمیم به یادگیری می کنیم از یه جا شروع می کنیم ولی از جایی نمیشه تمومش کرد، به این علت که یادگیری تهی ندارد. حتی افرادی که در سطوح بالاتر هستند، برای آنها نیز، هیچ وقت پایانی برای یادگیری نیست. مطالعه کتاب زبان های زیادی در توسعه زبان انگلیسی به ما کمک خواهد کرد. اگر برای خرید کتاب مشکل دارید و یا تهیه کتاب برای شما دشوار است می توانید با خرید کتاب زبان با ارسال رایگان کتاب زبان خود را درب منزل تحویل بگیرید.

ممکن است شما بدون هیچ زمینه و دیده ای از انگلیسی، آموختن را آغاز کرده باشید و توقع داشته باشید این یادگیری خیلی سریع اتفاق بیفتد.

بسیاری از این توقعات بسیار بیجا هستند چرا که بعضی از افراد میخواهند به سرعت هم گرامر یادبگیرند، هم بر لغات انگلیسی مسلط شوند و هم کتاب های مختلف انگلیسی مثل 504 – 1100 – آیلتس و… را مطالعه کنند، هم به دستور زبان مسلط شوند، این افراد باید بدانند که این کار جز ایجاد استرس و ازبین بردن اشتیاق در آن ها هیچ فایده ای برایشان نخواهد داشت.

اگر میخواهید سریعتر به مقصد برسید اول باید مشخص کنید که به کجا میخواهید بروید؟ مشخص کردن هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی کمک شایانی در یادگیری سریع تر به شما خواهد کرد. و درنتیجه در مشخص کردن هدف متوجه خواهید شد که به دنبال چه کتابی و چه آموزشی برای یادگیری باید بروید.

مثلا هدف شخصی از یادگیری زبان این است که اگر به کشورهای مختلف سفر کرد یا قصد مهاجرت داشت بتواند به خوبی با افراد دیگر ارتباط گرفته و احتیاجات خود را رفع کند و به خوبی گلیم خو را از آب بیرون بکشد.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه در یک محیط انگلیسی موفق شویم

اما هدف شخصی دیگر از یادگیری زبان، تسلط کامل به زبان و قواعد آن میباشد. این شخص برای یادگیری خود بازه ی زمانی بلند مدت در نظر گرفته و مثلا میخواهد ظرف مدت پنج سال آینده به تمامی اصول و قواعد دستور زبان، مکالمه، حفظ لغات و… مسلط شود.

چجوری انگلیسی رو سریع یاد بگیریم

یادگیری سریع زبان مناسب چه افرادی است؟

یادگیری سریع زبان برای افرادی که بزرگسال هستند و به لحاظ سنی وقتی برای یادگرفتن اصولی و گذاشتن تایم زمانی طولانی برایشان مقدور نیست، زیرا میخواهند خیلی سریع وارد محیط اجتماعی یا محیط کاری شوند و یا قصد مهاجرت دارند، مناسب است.

افرادی که میخواهند انگلیسی را سریع یادبگیرند این را باید بدانند که این افراد تنها به قصد ارتباط برقرار کردن و رفع نیازات جزیی خود میتوانند روی یادگیری سریع در زبان حساب کنند.

 

موثرترین روش های یادگیری زبان انگلیسی

هر روز کمی انگلیسی صحبت کنید. بهترین راه برای یادگیری هر زبان جدید این است که فقط به آن صحبت کنید. مهم نیست که فقط پنج کلمه به زبان انگلیسی بلد باشید  ارتباط با شخص دیگری سریعترین و مؤثرترین راه برای بهتر شدن است  بنابراین از منطقه راحتی خود خارج شوید و همین امروز انگلیسی صحبت کنید. از سرعت بهبود مهارت های زبانی خود شگفت زده خواهید شد.  یک انگلیسی زبان بومی پیدا کنید که مایل باشد با شما وقت بگذراند و انگلیسی صحبت کند.
– می توانید به آنها تبادل زبان پیشنهاد دهید، جایی که 30 دقیقه با شما انگلیسی صحبت می کنند و شما به مدت 30 دقیقه با آنها به زبان مادری صحبت می کنید. اگر در یک کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید، می توانید مکالمات ساده ای را با افرادی که می شناسید شروع کنید. چه در حال سلام کردن به یک فروشنده باشید و چه از یک غریبه راهنمایی بخواهید، تمرین کنید

 

 حالا چجوری انگلیسی رو سریع یاد بگیریم ؟

پیشنهاد ما به کسانی که می پرسند چجوری انگلیسی رو سریع یاد بگیریم ؟ این نکته است که باید کتاب گرامر دستور زبان و مکالمه و هر کتاب دیگر در این رابطه را فعلا کنار بگذارد و یاد گرفتن را به مباحث کوچکتری تقسیم کنند. تمرکز خود را بگذارید روی جمله های ضروری که برای رفع احتیاجات خود به تسط روی آن ها نیاز دارید.

مقاله پیشنهادی به شما  یادگیری زبان از کودکی

مثلا برای رفع احتیاجات خود هنگام رفتن به بیمارستان، سوپر مارکت، فروشگاه و رستوران نیاز دارید چه جمله هایی را باید فرا بگیرید؟

مثلا در رفتن به رستوران باید تمام جمله های مربوط به رستوران را پیدا کنید. بعد از پیدا کردن جملات برای رستوران بیمارستان سوپر مارکت و فروشگاه، میتوانید مکان های دیگری مثل اداره پست بانک، آرایشگاه را نیز به آن اضافه کنید و پس از تسلط کامل بر جمله های مربوط به آنان، مکان های جدید ی را به آن ها، اضافه کنید و این گونه کم کم به رفع نیاز در تمام مکان های کشور مورد نظر خود، مسلط خواهید شد.

همین کار را می توانید در رابطه با افراد مختلف در سمت های مختلف، انجام دهید. مثلا جمله هایی که باید هنگام صحبت کردن با دوست صمیمی، همکار، رییس شرکت و… بلد باشید را نیز بیاموزید.

به همین روش ساده و آسان در مدت کوتاهی به بسیاری از جملات انگلیسی مسلط خواهید شد. لازمه ی یادگیری و مدت زمان به طول انجامیدن یادگیری فقط و فقط به باور و شناخت توانمندی های خود فرد بستگی دارد اگر باورتان بر این باشد که فردی دیر آموز هستید ذهن شما همانگونه عمل خواهد کرد اما اگر باورتان این است که به سرعت می توانید یاد بگیرید بفهمید ودرک کنید باز ذهن شما بر اساس باورتان عمل خواهد کرد.

زمانی که شما اقدام به یادگیری یک زبان جدید می کنید، ذهن برای پذیرش و درک آن به یک پروسه ی زمانی احتیاج دارد، تا به کلمات نوع باز شدن دهان و چرخیدن آن در زبان عادت کند. این پروسه معمولا نمی تواند کمتر از سه ماه باشد.

اگر این گونه بود شما میتوانستید هر سه ماه، یک زبان جدید بیاموزید و تنها در عرض سه سال به 9 زبان جدید مسلط باشید. پس وعده ی یادگیری زبان در سه ماه برای افراد مبتدی بدون هیچ پیش زمینه ای کاملا غلط است.

مقاله پیشنهادی به شما  ایا استعداد یادگیری زبان انگلیسی را دارم؟

پس چه فکر کنید میتوانید و یا فکر کنید نمی توانید در هر صورت حق با شماست. اشتیاق عمیق و واقعی به هر چیزی خواب و خوراک، رفتار و منش و ذهن شما را به گونه ای تنظیم میکند تا شما را به هدفتان برساند.

زمانی که شما برای اردویی دوستانه برنامه ریزی می کنید از سر اشتیاق شب قبل دیرتر خوابیده و صبح نیز، زودتر از خواب برمی خیزید. بنابراین اگر برای یادگیری زبان نیز همین شوق را ایجاد کنید در تمرین و کسب مهارت در آن شب ها دیر تر خوابیده  و روزها  از سرشوق نیز برای فراگرفتن آن زودتر از خواب بر می خیزید.

می توانید برای یادگیری سریع زبان از خودآموزمکالمه انگلیسی در۹۰روز به شیوه نصرت استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)