فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

هر چیز درباره یادگیری زبان

هر چیز درباره یادگیری زبان

آموزش زبان دوم در ایران

انگلیسی یک زبان بین المللی است، بنابراین همیشه مورد توجه بسیاری از افراد است. اکثر ایرانی‌ها زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب می‌کنند و پس از آن اگر بخواهند زبان دیگری را یاد بگیرند به سراغ زبان های فرانسوی، اسپانیایی و … می‌روند.

 

بخش های مختلف زبان انگلیسی

انگلیسی نیز مانند سایر زبان ها دارای موارد زیر است:

  • شنیدن
  • واژگان
  • دستور زبان
  • حرف زدن حرف زدن
  • حرف

مطالعه هر یک از موضوعاتی که به اختصار برای شما توضیح خواهیم داد بسیار مهم است:

یادگیری کلمات جدید انگلیسی

برای دستیابی به سطح بالایی از زبان انگلیسی (یا هر زبان دیگری)، یادگیری واژگان یکی از مهمترین عناصر است. برای درک و بیان واضح خود به زبان انگلیسی باید کلمات جدیدی را یاد بگیرید.

 

چگونه کلمات جدید را در انگلیسی یاد بگیریم؟

یادگیری واژگان انگلیسی یک بخش اساسی و بسیار مهم در یادگیری یک زبان است. منظور از یادگیری لغات جدید تنها به خاطر سپردن معنی این کلمه نیست. برای یادگیری لغات جدید انگلیسی، باید آنها را بفهمید و بتوانید در نوشتن یا گفتار از آنها استفاده کنید. از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. اگر استفاده از کلمات برای زندگی روزمره شما مهم باشد، مطمئناً یادگیری و استفاده از آنها برای شما آسان تر خواهد بود.

 

10 روش موثر برای یادگیری لغات

در این قسمت 10 روش یادگیری و حفظ لغات جدید در زبان انگلیسی (زبان دوم) را شرح خواهیم داد.

می توانید در هر زمان با خودتان صحبت کنید

افرادی که می‌خواهند یک زبان جدید یاد بگیرند، کلمات جدید را نمی‌دانند و نمی‌دانند چگونه جای خالی را پر کنند، با خود در مورد آنچه دوست دارید یا می‌خواهید انجام دهید صحبت می‌کنند و … می‌توانید کمبودهای خود را شناسایی کنید و سعی کنید آنها را اصلاح کنید آن ها هستند.

 

تا حد امکان بخوانید

اگر عادت به خواندن داشته باشید، کلمات جدیدی به دست خواهید آورد. سعی کنید زیر کلمات مهم خط بکشید و به آنها در متن مراجعه کنید و سعی کنید معنی آنها را بفهمید. این به شما کمک می کند کلمات را به خاطر بسپارید. و همچنین استفاده صحیح از آن را یاد بگیرید. خواندن روزنامه ها و مجلات به زبان انگلیسی در این زمینه به شما کمک زیادی می کند.

مقاله پیشنهادی به شما  چرا نمی توانم انگلیسی یاد بگیرم؟

 

ورزش

بهترین راه برای یادگیری هر زبانی، تمرین است. روزی ده کلمه بنویسید و با معنی آنها جمله بسازید، این نه تنها به شما کمک می‌کند لغات را یاد بگیرید بلکه معنی آنها را نیز یاد میگیرید.

کلمات را به هم وصل کنید

هر زمان که کلمه جدیدی می شنوید، سعی کنید آن را با معنای آن یا با کلماتی که به شما کمک می کند به یاد آورید، تطبیق دهید. به عنوان مثال، اگر می خواهید کلمه “غول” را به خاطر بسپارید، می توانید آن را با کلمه “گودزیلا” ترکیب کنید. گودزیلا یا هر کلمه دیگری را در همان گروه پیوند دهید. با این کار تصویری در ذهن فرد ایجاد می شود و همچنین می توانید معنای آن را به خاطر بسپارید.

 

به دنبال کلمات جدید باشید

عادت کنید هر از گاهی به دنبال کلمات جدید بگردید. در حال حاضر چندین دیکشنری آنلاین وجود دارد. این برنامه‌ها به خواننده اجازه می‌دهند تا در میان کلمات بسیاری پیمایش کند. همچنین می‌توانید با استفاده از Learn New Words جستجو کنید.

 

ارتباطات خود را با مردم گسترش دهید

تجربه عملی هر دانشی بهترین راه برای تعیین موقعیت است. شما می‌توانید فرآیند یادگیری واقعی را با صحبت با افراد تا حد امکان شروع کنید. برقراری ارتباط بیشتر با مردم به درک بهتر زبان و همچنین دانستن استفاده صحیح از زبان منجر می‌شود.

 

کلمات با معانی متضاد را به خاطر بسپارید

هرگاه کلمه جدیدی می‌شنویم، سعی می‌کنیم معنای آن را به خاطر بسپاریم. وقتی کلمه ای را می‌شنویم، سعی می‌کنیم مخالف آن را به خاطر بیاوریم، زیرا گاهی اوقات یافتن متضاد یک کلمه آسان تر از یافتن معنای خود کلمه است. هم معنی و هم معکوس آن را می توانید بفهمید، یعنی با یک سنگ دو پرنده را می کشید!

 

روی عبارات تمرکز کنید نه کلمات

ذهن انسان عبارات را بهتر از کلمات به خاطر می آورد. سعی کنید روی عباراتی تمرکز کنید که بیشتر در مکالمات روزمره استفاده می شوند تا روی کلمات فردی. این روش حفظ لغات بسیار راحت و مفید است.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه برنامه مطالعاتی شخصی بسازیم

 

یادگیری از طریق موسیقی

یادگیری و به خاطر سپردن واژگان از طریق تئوری دشوار است. امروزه موسیقی مورد علاقه اکثر مردم است. یادگیری لغات اگر به صورت آهنگ باشد آسان خواهد بود. وقتی آهنگی را گوش می‌دهید بعد از مدتی به راحتی می‌توانید کلمات آن را به خاطر بسپارید و حتی آن ها را بخوانید، بنابراین هر زبانی که تبدیل به آهنگ شود به راحتی قابل یادآوری است و کلمات به طور خودکار وارد زبان می‌شوند.

 

تهیه فهرستی از کلمات مهم با دامنه وسیع

یک ابزار موثر برای یادگیری و به خاطر سپردن لغات در زبان انگلیسی (زبان دوم) این است که فهرستی از لغات مهم را با توجه به اولویت استفاده تهیه کنید تا هر زمان که به سراغ لیست لغات خود رفتید، کلمات مهم را زودتر بخوانید.

 

تقویت فرهنگ لغت

  • سطح واژگان از مبتدی تا متوسط ​​متغیر است.
  • هر جمله را به خوبی درک کنید، زیرا درک یک جمله برای یادگیری یک کلمه خوب است.
  • برای مطالعه کتاب هشت گام طلایی یادگیری لغات پایه 504 کلیک کنید.
هر چیز درباره یادگیری زبان

هر چیز درباره یادگیری زبان

معرفی کتاب 1100

این کتاب شامل 1100 کلمه دشوار است که برای شرکت در آزمون های بین المللی به آن نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید مطالعه این کتاب پس از تسلط بر کتاب 504 توصیه می شود.

 

لغات آیلتس

اگر می‌خواهید آیلتس بگیرید، لطفا این کتاب را با دقت بخوانید. کتاب مورد نظر توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده است. دانشگاه کمبریج ارائه دهنده اصلی آزمون آیلتس است.

 

فرهنگ لغت تصویر آکسفورد

این کتاب به خاطر داشتن تصاویر زیبا و جذاب به کسانی که حافظه بصری خوبی دارند توصیه می شود. کتاب OPD دارای لغات متنوع و همچنین داستان هایی است که می توانید در آنها مشاهده کنید و استفاده از کلمات را در متن یاد بگیرید.

 

فرهنگ لغت انگلیسی در کتاب استفاده

این کتاب توسط دانشگاه کمبریج منتشر شده است و یکی از پرفروش ترین کتاب ها برای یادگیری لغات انگلیسی است. یکی از مزیت های این کتاب این است که در هر یک از سطوح ذکر شده در قسمت قبل ارائه شده و تمامی زبان آموزان در سطح علمی هستند. آنها می توانند از این کتاب برای بهبود دایره لغات خود استفاده کنند.

مقاله پیشنهادی به شما  مهم ترین نکات در یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 

گرامر

تصور کنید که در حال ساختن یک خانه چوبی هستید، آیا بدون میخ، پیچ، چسب و غیره امکان پذیر است؟
قطعا غیر ممکن است. مثل اینکه بخواهید بدون گرامر مناسب انگلیسی صحبت کنید! گرامر زبان انگلیسی مانند دستور زبان فارسی، عربی یا هر زبان دیگری یکی از مهم ترین عناصر یادگیری زبان است که می توان آن را یکی از پیچیده ترین و دشوارترین عناصر یادگیری نیز دانست.

 

اهمیت یادگیری گرامر

گرامر مناسب کلید موفقیت شما در صحبت کردن روان و مطمئن است. دانستن گرامر به شما کمک می کند تا برای گویندگان بومی ناخوشایند به نظر نرسید. گرامر به چند دلیل مهم است، از جمله:

دنبال کار می گردید:
اگر می خواهید در یک کشور انگلیسی زبان کار کنید، توجه داشته باشید که مدیران آن کشورها نسبت به کیفیت زبان انگلیسی شما، نحوه صحبت کردن با آن و همچنین نحوه نوشتن و کیفیت این موارد بسیار حساس خواهند بود. اشتغال پذیری خود را افزایش دهید.

مراقب باشید و به جزئیات توجه کنید:
گرامر صحیح نه تنها دانش شما از زبان انگلیسی را نشان می دهد، بلکه نشان می دهد که شما سخت کوش و جزئیات گرا هستید.

مهاجرت:
اگر قصد تحصیل در خارج از کشور را دارید، دانش گرامر از اهمیت ویژه ای برخوردار است: کالج ها و دانشگاه ها سطح زبان آکادمیک شما را بر اساس دانش گرامر ارزیابی می‌کنند.

5/5 - (1 امتیاز)