فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

مزیت یادگیری زبان خارجی

مزیت یادگیری زبان خارجی

با یادگیری زبان های خارجی اندازه مغز را افزایش دهید

یادگیری زبان خارجی یکی از سخت ترین کارها برای مغز است، اما فواید آن به قدری زیاد است که تمام سختی های یادگیری را جبران می کند. به گفته محققان، یادگیری زبان های خارجی باعث افزایش انعطاف پذیری مغز و توانایی آن در رمزگذاری اطلاعات می شود. برای دسترسی به بهترین منایع آموزشی روی لینک کلیک نمایید.
بسیاری از مردم قبل از شروع یادگیری زبان خارجی تسلیم می شوند. نمی دانند زبان انگلیسی چه فایده ای می تواند برای آنها داشته باشد. در واقع این روزها همه نیاز به یادگیری زبان انگلیسی دارند. به همین منظور در این قسمت از دهکده زبان به برخی از فواید خواندن به زبان انگلیسی اشاره می کنیم که حتما مورد توجه شما قرار خواهد گرفت.

مزایای مهم و شگفت انگیز یادگیری یک زبان خارجی

1. رشد مغز

تحقیقات نشان می دهد که دانش آموزان پس از سه ماه یادگیری یک زبان خارجی، رشد مغز را در چهار زمینه توسعه می‌‌دهند. در واقع با افزایش مدت زمان یادگیری یک زبان خارجی، مغز انسان توانایی یادگیری بیشتری پیدا می‌کند و کم کم به مهارت بسیار بالایی می‌رسد.

2. بهبود حافظه

کودکانی که زبان دوم را یاد می‌گیرند وقایع را بهتر به خاطر می‌آورند. آنها می‌توانند تمرینات حافظه را بهتر از دیگران انجام دهند و در واقع ذهن آنها سریعتر کار می‌کند.

3. مهارت های گوش دادن را بهبود بخشید

آیا احساس می‌کنید که مهارت های شنیداری شما در همان سطح زمانی است که شروع به یادگیری زبان انگلیسی کردید؟ مطمئناً این یک کابوس برای شماست که به یاد داشته باشید. پس از یک دوره یادگیری یک زبان خارجی، مغز شما یاد می‌گیرد که بین انواع مختلف صداها در یک زبان جدید تمایز قائل شود.

4. هوش کلامی و غیرکلامی بالا

افرادی که از نظر زبان گفتاری به بیش از یک زبان مسلط هستند، هوش کلامی و غیرکلامی بالاتری نسبت به سایرین دارند و انعطاف ذهنی آنها بیشتر است.

5. میزان توجه را افزایش دهید

این یکی از مزیت یادگیری زبان خارجی است مطالعه ای در سال 2010 نشان می دهد که افراد دوزبانه کنترل بهتری بر توجه و تمرکز خود دارند و می توانند حواس پرتی ها را از بین ببرند. آنها راحت تر روی کار در دست تمرکز می‌کنند.

6. کاهش قدرت ذهنی کندتر است

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد دوزبانه یا چند زبانه با یادگیری زبان خارجی ، صرف نظر از جنسیت، شغل یا پیشینه، عموماً با افزایش سن کاهش قدرت ذهنی بسیار کندتری نسبت به افراد تک زبانه تجربه می‌کنند.

7. بهبود چند وظیفه ای

تحقیقات نشان می‌دهد که یادگیری زبان انعطاف پذیری مغز را افزایش می‌دهد و آن را قادر به انجام چند کار می‌کند.

8. خلاقیت بیشتر

یادگیری زبان خارجی نه تنها مهارت های حل مسئله و تفکر منطقی را بهبود می‌بخشد، بلکه خلاقیت ذهنی را نیز افزایش می‌دهد زیرا شما را مجبور می‌کند دائماً از کلمات جایگزین استفاده کنید و از عبارات و کلمات جدید استفاده کنید که عاملی برای تقویت خلاقیت است.

9. بهبود عملکرد اجرایی

رهبری به معنای کنترل ذهن و توانایی توجه و تمرکز است که یکی از مهم ترین عوامل برای مدیریت است و شما را در همه جنبه های برنامه ریزی، حل مسئله و اجرا قوی تر از دیگران می‌کند.

10. بهبود توانایی برای حل مشکلات

افراد دوزبانه در حل مسئله  بهتر عمل می‌کنند و همچنین در حل مسائل ریاضی نیز بهتر عمل می‌کنند زیرا سطح خلاقیت و انعطاف پذیری ذهن آنها بالاتر است.

11. رشد سریعتر کودکان

اگر می خواهید فرزند بسیار باهوشی داشته باشید، در کودکی زبان دیگری را به او آموزش دهید. کودکانی که با دو زبان آشنا می‌شوند بهتر به یاد می آورند. قاعدتاً چنین کودکانی تحلیل سریع تری دارند و سطح علمی آنها بالاتر از کودکان تک زبانه است.

12. درک خود را از زبان مادری خود بهبود بخشید

شما نمی توانید زبان را به خوبی درک کنید. اگر حداقل دو زبان بلد نیستید. به عنوان مثال، بسیاری از مردم چیزهایی مانند صفت، افعال و اشیاء را از زبان خود نمی‌شناسند، اما وقتی زبان دومی را یاد می‌گیرند، این چیزها را به زبان دوم می‌آموزند که به آنها امکان می‌دهد زبان خود را بفهمند.

13. موثرتر یاد بگیرید

تحقیقات نشان می‌دهد که بین یادگیری زبان خارجی و توانایی خواندن در افراد دوزبانه همبستگی مثبت قوی وجود دارد.

14. افزایش فرصت های شغلی

شاید اینطور به نظر نرسد، اما فرصت استخدام افراد دوزبانه بیشتر از افراد تک زبانه است، زیرا این افراد توانایی بهتری برای برقراری ارتباط با مردم در سراسر جهان دارند و همچنین نسبت به سایرین از فناوری اطلاعات بیشتری برخوردار هستند که این امر نسبت به آنها بیشتر می‌شود.

15. افزایش اعتماد به نفس

اعتماد همیشه باعث ایجاد مهارت های جدید در افراد می‌شود. یادگیری زبان خارجی نیز از این قاعده مستثنی نیست و علاوه بر آن اعتماد به نفس را افزایش می‌دهد و حال شما را بهتر می‌کند.

16. نمرات بالاتر در آزمون های استاندارد

دوزبانه‌ها به طور مداوم در آزمون‌های استاندارد عملکرد بهتری دارند. دلیل این امر بهترین توانایی آنها در دروسی مانند ریاضی، خواندن و درک مطلب است. افرادی که حداقل 4 سال یک زبان خارجی را مطالعه کرده اند ممکن است چندین برابر بیشتر از سایر افراد در مورد زبان خود اطلاعات داشته باشند و بهتر است در این آزمون‌ها شرکت کنند.

17. توانایی فکر کردن سریعتر

این افراد توانایی تفکر دو برابر سریعتر از دیگران را دارند.

18. امنیت شغلی عالی

مهارت و افزایش سطح مهارت زبان مستلزم صرف زمان، پشتکار و نظم و انضباط زیاد است. بسیاری از افراد این شغل را شروع می‌کنند و در نیمه راه کار را رها می‌کنند، بنابراین افراد دو زبانه قطعا امنیت شغلی بالایی دارند.

19. دستمزد بالاتر

اصلاً تعجب آور نیست که بدانید چند زبانه بودن قطعاً بر دستمزد افراد در بسیاری از کشورها و شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد، اگرچه این افزایش دستمزد در کشورهای مختلف متفاوت است.

20. لذت فراوان در افزایش پویایی ذهن

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم به دنبال زندگی بهتر، به دنبال آزادی سیاسی و به دنبال عشق یا دین به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند، اما مهم است که بدانیم دلیل آن چیست. یک زبان خارجی مطمئنا به شما کمک می‌کند تا بین کشورهای مختلف حرکت کنید.

21. آموزش اولویت بندی

مردم باید یاد بگیرند چه چیزی برایشان مهم است و چه چیزی ضروری است و بین این دو تمایز قائل شوند. یادگیری زبان انگلیسی یکی از سخت ترین مهارت‌ها برای تسلط است.
بنابراین فردی که انگلیسی را روان صحبت می‌کند قطعا با برنامه ریزی و اولویت بندی در زندگی پیشرفت کرده است و این اولویت بندی به شما این امکان را می‌دهد که این روش را در موقعیت های دیگر زندگی خود نیز به کار ببرید.

22. دوستان جدیدی پیدا کنید

یکی از بهترین مزایای یادگیری یک زبان خارجی پیدا کردن دوستان جدید است زیرا مهارت های ارتباطی شما بسیار بهبود یافته است و به راحتی می‌توانید دوستان جدیدی در کشورهای مختلف از طریق اینترنت پیدا کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
مقاله پیشنهادی به شما  Some و Any آموزش گرامر زبان (درس یازدهم)