فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

راز مهم یادگیری زبان

راز مهم یادگیری زبان

وقتی از زبان آموزان می پرسید که اهداف آنها از یادگیری یک زبان جدید چیست، تقریباً همه آنها می گویند “بهبود صحبت کردن”. هنگامی که در حال یادگیری یک زبان خارجی هستید، می توانید با همه افراد بومی صحبت کنید، معلم خود، پیشخدمت‌های رستوران، رانندگان تاکسی و صاحبخانه خود پس مهم است که احساس راحتی کنید. درست مانند نحوه بهبود نوشتن، شنیدن یا هر مهارت دیگری، روش هایی وجود دارد که می‌توانید برای بهبود مهارت های نوشتاری انگلیسی و سایر مهارت‌ها خود به روشی هدفمند از آنها استفاده کنید. در اینجا برخی از موارد مؤثر وجود دارد که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی

چگونه می‌توان مطالعه زبان انگلیسی را به صورت کیفی و سریع بهبود بخشید؟
قبل از ارائه نکات باید بگویم که تمامی این روش ها روش های علمی مورد تایید هستند و پس از مدتی تمرین، بدون اینکه متوجه باشید شاهد بهبود در مکالمه و کیفیت یادگیری خود خواهید بود. تایید شد، یاد بگیرید و انجام دهید.

1. به زبان انگلیسی فکر کنید

گاهی اوقات مشکل انگلیسی، خود زبان نیست، بلکه طرز فکر شما در مورد آن است. اگر به زبان مادری خود فکر می کنید و سپس سعی می کنید انگلیسی صحبت کنید، همیشه باید از زبانی به زبان دیگر ترجمه کنید. ترجمه کار ساده ای نیست! حتی افرادی که به دو یا چند زبان مسلط هستند، برای برقراری ارتباط بین زبان‌ها مشکل دارند.

راه حل این است که به زبان انگلیسی فکر کنید.

شما می‌توانید این کار را هر زمانی که به روز خود فکر می‌کنید و سعی می‌کنید از انگلیسی استفاده کنید، یا زمانی که می‌خواهید تصمیم بگیرید چه غذایی را سفارش دهید، انجام دهید، حتی یک فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی برای جستجوی کلمات. طوری از آن استفاده کنید که وقتی به انگلیسی فکر می‌کنید هرگز مجبور به استفاده از زبان مادری خود و ترجمه کلمات نباشید، صحبت کردن به زبان انگلیسی برای شما راحت تر خواهد بود.

2. با خودتان صحبت کنید

هر زمان که در خانه (یا جای دیگر) هستید، می‌توانید انگلیسی خود را با کسی که دوستش دارید تقویت کنید: با شما اگر به زبان انگلیسی فکر می کنید، سعی کنید افکار خود را با صدای بلند بیان کنید، با صدای بلند بخوانید شما کسی نیستید که اشتباهات خود را تصحیح می‌کند. گفتن کلمات با صدای بلند به شما کمک می‌کند راحت تر صحبت کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  فروش کتاب زبان انگلیسی با تخفیف

3. از آینه استفاده کنید

در صورت امکان، چند دقیقه در روز جلوی آینه بایستید و صحبت کنید. موضوعی را انتخاب کنید، یک تایمر برای دو یا سه دقیقه تنظیم کنید و فقط صحبت کنید. هدف از این تمرین تماشای زبان، صورت و بدن شماست. همچنین باعث می‌شود احساس کنید با کسی صحبت می‌کنید، بنابراین می‌توانید وانمود کنید که در مورد درس صحبت می‌کنید.

دو سه دقیقه کامل صحبت کنید. صبر نکن! اگر روی کلمه ای گیر کرده اید و آن را نمی‌دانید، سعی کنید فکر خود را به روش دیگری بیان کنید. شما همیشه می‌توانید آن کلمه را بعد از اتمام زمان پیدا کنید، قطعا به شما کمک می‌کند کلمات یا عباراتی را که با آنها مشکل دارید پیدا کنید.

4. روی کلمات تمرکز کنید نه گرامر

چگونه وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید متوقف می‌شوید؟ هر چه بیشتر توقف کنید، اعتماد به نفس کمتری خواهید داشت و احساس راحتی کمتری خواهید داشت. تمرین بالا را امتحان کنید، اما خود را به چالش بکشید تا بدون لکنت یا لکنت صحبت کنید (مکث بین کلمات).

اگر کارشناس ما در نمناک این را بگوید ممکن است به این معنا باشد که جملات شما از نظر گرامری کامل نیست! اگر به جای درست، روان صحبت کنید، بهتر درک خواهید شد و صدایتان بهتر خواهد شد. با بهتر شدن در آنها می‌توانید قواعد دستور زبان و کلمات صحیح را کامل کنید.

5. English Rotation را امتحان کنید

زبان گردان مجموعه ای از کلمات است که تلفظ سریع آنها دشوار است. مثال: «سی و سه دزد تمام پنج شنبه فکر می کردند که تاج و تخت را می گیرند! کار آسانی نیست. این بازی های کلمات به شما کمک می کند تا موقعیت مناسب دهان و زبان خود را پیدا کنید و حتی تلفظ خود را بهبود ببخشید.

6. گوش کنید و تکرار کنید

راز مهم یادگیری زبان گوش کردن است. آیا برنامه های تلویزیونی یا فیلم هایی را در YouTube به زبان انگلیسی تماشا می‌کنید؟ از آنها برای بهبود فصاحت خود استفاده کنید. بخش کوتاهی از قطعه را انتخاب کنید و آن را خط به خط تکرار کنید، سعی کنید با لحن، ریتم و حتی لهجه مطابقت داشته باشد (اگر می‌توانید). مهم نیست که چند کلمه را اشتباه املایی می‌کنید، مهم این است که به صحبت کردن ادامه دهید. سعی کنید انگلیسی را مانند زبان مادری صحبت کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  8 مزیت یادگیری زبان انگلیسی در سال 2022

این کار گوش دادن و تکرار را آسان تر می‌کند. فقط وقتی می‌خواهید خود را به چالش بکشید زیرنویس را خاموش کنید! اگر کلمه‌ای را می‌بینید که نمی‌دانید، از آن کلمه برای دیدن تصویر، تعریف، مثال‌ها و ویدیوهای دیگری که از این کلمه استفاده می‌کنند استفاده کنید.

7. به استرس در صداها توجه کنید

راز مهم یادگیری زبان چیست؟ انگلیسی از استرس کلمات و عبارات استفاده می‌کند، به این معنی که وقتی انگلیسی صحبت می‌کنید، برای ساختن کلمات و عبارات مختلف باید کلمات و هجاها (صداها) خاصی را  برجسته کنید. به آنچه که زبان مادری هنگام صحبت کردن بر آن تاکید می‌کنند گوش دهید. سعی کنید همان روش را تکرار کنید تا لهجه انگلیسی خود را در سخنرانی خود بهبود بخشید.

8. آهنگ‌ها را به زبان انگلیسی بخوانید

تکرار آهنگ های مورد علاقه تان به آرامش شما کمک می‌کند. این یک روش یادگیری زبان است که توسط محققان پشتیبانی می‌شود. رپ یک راه عالی برای تمرین زبان انگلیسی است زیرا اکثر کلمات مانند جملات عادی تلفظ می‌شوند. با این حال، خواننده رپ از ریتم قوی‌تر و سرعت بیشتری استفاده می‌کند. برخی از این کلمات ممکن است منطقی نباشند، اما اگر بتوانید از عهده این خواننده رپ برآیید، در حال حاضر در راه تسلط هستید!

راز مهم یادگیری زبان

راز مهم یادگیری زبان

9. شکل های جدید کلمه را یاد بگیرید

راز مهم یادگیری زبان یادگیری شکل جدید کلمات است. برخی از تمرینات حتی قبل از اینکه دهان خود را باز کنید شروع می‌شوند. با یادگیری اشکال مختلف هر کلمه ای که یاد می‌گیرید، گفتار را آسان تر کنید. هنگام یادگیری لغات جدید باید این کار را انجام دهید. دانستن نحوه استفاده صحیح از کلمه در هر نوع جمله بسیار مهم است. این دانش هنگام صحبت کردن به شما کمک می‌کند. شما مجبور نیستید بایستید و به کلمات مختلف فکر کنید، دقیقاً می‌دانید که چه زمانی از آن کلمه استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  7 مزیت کلاس درس حضوری

 

10. برای شرایط خاص آماده شوید

آیا به دلیل خاصی انگلیسی خوانده اید؟ به عنوان مثال، آیا برای یافتن شغل انگلیسی می‌خوانید؟ در این صورت انگلیسی خود را تمرین کنید که در مصاحبه به شما کمک می‌کند. آیا برای دوست یابی در آمریکا انگلیسی می‌خوانید؟ سپس به نوع دیگری از انگلیسی نیاز دارید. همانطور که در مقاله های قبلی در مورد یادگیری زبان انگلیسی در دهکده زبان گفتیم، قبل از اینکه به جایی بروید که باید انگلیسی صحبت کنید، می‌توانید آنچه را که قرار است بگویید را تمرین کنید. اگر به رستوران می‌روید، آیا می‌توانید گفتگوهای رستورانی داشته باشید؟ به هر سوالی که پیشخدمت بپرسد پاسخ دهید. سعی کنید در مورد غذا صحبت کنید و … اگر برای آن آماده باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

11. راز مهم یادگیری زبان آرام ماندن است!

وقتی یاد بگیرید روان صحبت کنید، می‌توانید بهترین کمک یا بدترین دشمن خود باشید! ما می‌دانیم که سخت است، اما شما باید مراقب نحوه صحبت خود باشید، فقط استراحت کنید! اگر گیر کردید یا گیج شدید، فقط یک نفس عمیق بکشید و شروع کنید. در صورت لزوم، سرعت خود را کم کنید و برای در نظر گرفتن جمله بعدی متوقف شوید. تمام تلاش خود را بکنید تا انگلیسی خود را آسان تر کنید.

12. داستانی را به زبان مادری خود به انگلیسی بگویید

این یک راه سرگرم کننده برای بررسی میزان پیشرفت زبان انگلیسی شما است: داستانی را که خوب می‌دانید انتخاب کنید و به انگلیسی بگویید. به یاد داشته باشید که وقتی داستان را تعریف می‌کنید به انگلیسی فکر کنید. به جای درست بودن، روی شیوا صحبت کردن تمرکز کنید. هر جمله را با صدای بلند بگویید. حتی اگر کسی را ندارید که با او انگلیسی صحبت کنید، باز هم می‌توانید در اوقات فراغت خود اعتماد به نفس و تسلط داشته باشید، در نهایت، تمرین صحبت کردن به تنهایی حتی آسان‌تر است.

5/5 - (1 امتیاز)