فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

دلایل مهم یادگیری زبان

دلایل مهم یادگیری زبان

چرا باید انگلیسی یاد بگیریم؟ چه فایده ای دارد؟ دلایل مهم یادگیری زبان چیست؟ چرا این همه زمان و تلاش برای یادگیری زبان صرف می‌شود؟ بله، افرادی که به یادگیری زبان انگلیسی اعتراض دارند احتمالاً درست می‌گویند. اما باید بگویم در حالی که یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند چالش برانگیز و زمان‌بر باشد، ارزش بالای یادگیری و فرصت‌های زیادی که ایجاد می‌کند را نمی‌توان نادیده گرفت.

امروزه یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است و هر فردی در جهان مصمم است آن را به عنوان زبان دوم یاد بگیرد. بسیاری از کشورها این زبان را به عنوان زبان دوم در برنامه‌های درسی مدارس خود گنجانده‌اند و کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری این زبان می‌کنند.

اما آیا می‌‌دانید چرا زبان انگلیسی واقعا مهم است؟ و چرا ارزش سرمایه گذاری برای یادگیری زبان انگلیسی را دارد؟ در اینجا 11 دلیل خوب برای یادگیری زبان انگلیسی آورده شده است:

1. دومین زبان پرگفتار دنیا!

انگلیسی دومین زبان رایج در جهان و زبان رسمی 53 کشور است. از هر پنج نفر یک نفر می‌‌تواند به این زبان صحبت کند یا حداقل این زبان را بفهمد. در سراسر جهان، بیش از چهارصد میلیون نفر انگلیسی صحبت می‌کنند. گفته می‌شود تا سال 2020 بیش از 2 میلیارد نفر در سراسر جهان زبان انگلیسی را یاد خواهند گرفت.

2. پذیرش در مراکز آموزشی انتخابی شما

از دلایل مهم یادگیری زبان پذیرش در مراکز آموزشی انتخابی شما است به لطف این زبان می‌توانید تحصیلات خود را در هزاران مدرسه در سراسر جهان ادامه دهید. اگر این زبان را بلد باشید فرصت های زیادی برای یافتن مدرسه ای به سلیقه خود و آشنایی با دوره‌های آموزشی دنیا خواهید داشت.

3. دسترسی به دنیای سرگرمی!

انگلیسی زبان صنعت رسانه است! بسیاری از بهترین فیلم‌ها، کتاب‌ها و موسیقی به زبان انگلیسی ارائه و منتشر شده‌اند. بنابراین در حین یادگیری زبان انگلیسی منبع سرگرمی خوبی خواهید داشت. و با درک بیشتر فرهنگ جدیدی به دست می‌آورید. اگر به این زبان صحبت می‌کنید، دیگر نیازی به ترجمه و زیرنویس فیلم، موسیقی و کتاب ندارید.

دلایل مهم یادگیری زبان

دلایل مهم یادگیری زبان

4. دسترسی بیشتر به اینترنت!

به گفته Education First، انگلیسی زبان اینترنت است. روزانه 565 میلیون نفر از اینترنت استفاده می‌کنند و 52 درصد از وب‌سایت‌های پربازدید به زبان انگلیسی هستند. یادگیری این زبان مهم است زیرا به شما امکان دسترسی به بیش از نیمی از مطالب موجود در اینترنت را می‌دهد. اگر انگلیسی بلد باشید، می‌توانید به میلیاردها صفحه اطلاعات در اینترنت دسترسی داشته باشید که دیگران نمی‌توانند.

مقاله پیشنهادی به شما  زبان آموز انگلیسی

 

5. شغل های زیادی پیدا کنید!

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در جهان صحبت کردن به زبان انگلیسی را برای کارمندان خود اجباری می‌کنند. در برخی موارد، این شرکت‌ها از کارکنان خود می‌خواهند که فقط از زبان انگلیسی استفاده کنند. با نزدیک شدن جهان به یکپارچگی (ارتباطات بهتر)، طبیعی است که شرکت‌های بزرگ به ارتباطات بهتری نیاز داشته باشند.

همانطور که مدیر عامل Rockton به CNN گفت: “اگر می‌خواهید در کشورهای دیگر موفق باشید، باید هسته خود را بین المللی کنید زیرا مردم در سراسر جهان انگلیسی می‌دانند و از آن برای برقراری ارتباط با افراد دیگر استفاده می‌کنند. یادگیری زبان انگلیسی برای کارمندان بسیار مهم است. این زبان نقش مهمی در فرآیند تبدیل یک شرکت به یک شرکت بین المللی ایفا می‌کند.

 

6. انگلیسی تجاری!

انگلیسی زبان غالب در تجارت است. تسلط به این زبان برای افراد جویای کار در سراسر جهان به یک ضرورت تبدیل شده است. بررسی‌ها در سراسر جهان نشان می‌دهد که روابط تجاری فرامرزی عموماً به زبان انگلیسی انجام می‌شود و بسیاری از شرکت‌های بین المللی به زبان انگلیسی مسلط هستند.

شرکت های جهانی مانند ایرباس، کرایسلر، فست ریتلینگ، نوکیا، رنو، سامسونگ، SAP، تکنیکالر و مایکروسافت در پکن زبان انگلیسی را به عنوان زبان رسمی خود انتخاب کرده اند. علاوه بر این، راکتون در سال 2010، 7100 کارمند ژاپنی خود را ملزم به یادگیری زبان انگلیسی کرد. اهمیت یادگیری زبان انگلیسی در بازارهای بین المللی بسیار بالاست. این زبان قطعا می‌تواند زندگی حرفه ای و اجتماعی شما را تغییر دهد.

 

7. به دست آوردن درک جدیدی از علم!

دانستن یک زبان خارجی نه تنها قدرت مغز شما را افزایش می‌دهد، بلکه می‌توانید از زبان انگلیسی برای یادگیری بیشتر و بیشتر استفاده کنید. بسیاری از آثار بزرگان ادبیات، علم، تاریخ و علوم اجتماعی به زبان انگلیسی نوشته شده است.

 

8. آسان برای سفر به هر نقطه از جهان!

با دانستن زبان انگلیسی قادر خواهید بود به نقاط مختلف جهان سفر کنید و به راحتی با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید، زیرا این زبان توسط اکثر مردم دنیا صحبت می‌شود. در حالی که دانستن تعداد محدودی از کلمات در زبان‌های دیگر نیز خوب است که نشانه ادب و احترام به آن زبان است، انگلیسی به شما کمک می‌کند تا جزئیات سفر خود را یاد بگیرید.

مقاله پیشنهادی به شما  تقویت مهارت های نوشتاری زبان انگلیسی

در حین سفر، متوجه خواهید شد که برخی از بهترین تعاملات شما با افرادی در خیابان است که سعی می‌کنند چیزی به شما بفروشند یا می خواهند با صحبت کردن با شما، مهارت‌های انگلیسی خود را بهبود بخشند. انگلیسی شکاف ارتباطی شما را پر می‌کند و سفر شما را لذت بخش تر می‌کند.

 

9. زبان انگلیسی ارتباطات بین المللی!

این یک واقعیت تاریخی است که در قرون اخیر دو کشور انگلستان و آمریکا به دلیل قدرت اقتصادی بالای خود توجه زیادی به گسترش زبان انگلیسی داشته و آن را به زبانی بین المللی تبدیل کرده اند.

داستان پیچیده است و همیشه خوشایند نیست. زبان انگلیسی از طریق جنگ‌ها، تجارت، برده‌داری و مبلغان مذهبی گسترش یافت. امروزه می‌بینیم که در سراسر جهان انگلیسی صحبت می‌شود.

در حالی که ما نمی توانیم آنچه در گذشته اتفاق افتاده را تغییر دهیم، می توانیم از زبان انگلیسی به عنوان ابزار مثبت قدرت استفاده کنیم. ما می‌توانیم از آن برای گرد هم آوردن مردم جهان، برقراری ارتباط با خارجی‌ها، درک بهتر یکدیگر و تبدیل جهان به مکان بهتری برای زندگی استفاده کنیم.

 

10. درباره فرهنگ های دیگر بیاموزید!

زبان و فرهنگ دو مقوله جدایی ناپذیرند. به زبان ساده، دانستن زبان انگلیسی به شما درک بهتری از نحوه تفکر، زندگی و کار انگلیسی زبانان بومی می‌دهد. اگر چیزی در مورد فرهنگ افراد انگلیسی زبان نمی‌دانید، ممکن است سوء تفاهم هایی در ارتباط شما ایجاد شود. دانستن کلمات به تنهایی برای ایجاد ارتباط قوی در زبان انگلیسی کافی نیست!

در عوض، باید با چیزهایی مانند لحن، زبان بدن و حالات چهره آشنا باشید. ممکن است فکر کنید که یک انگلیسی زبان به شما توهین یا تحقیر می‌کند، در حالی که در واقع اینطور نیست. شما باید یاد بگیرید که کدام کلمات و عبارات در فرهنگ انگلیسی قابل قبول و نامطلوب هستند تا در هنگام برقراری ارتباط با دوستان و همکاران انگلیسی زبان دچار سوءتفاهم نشوید!

مقاله پیشنهادی به شما  در کدام آزمون انگلیسی شرکت کنم؟

 

11. آسان برای یادگیری زبان های مرتبط!

این زبان بر اساس یک الفبای ساده است و به معنای واقعی کلمه سریعتر و راحت تر از زبان‌های دیگر یاد می‌شود. اکثر مردم فکر می‌کنند که یادگیری یک زبان کار مشکل است. در بسیاری از موارد، برخی از افراد یادگیری زبان انگلیسی را آسان تر می‌دانند زیرا این زبان با زبان مادری آنها مرتبط است.

مثلا اروپایی‌ها انگلیسی را بهتر یاد می‌گیرند. زبان آلمانی به انگلیسی بسیار نزدیک است. زبان فرانسه به شدت تحت تأثیر زبان انگلیسی است. البته برای افرادی که در کشورهای مختلف دنیا زندگی می‌کنند و زبانشان با انگلیسی ارتباطی ندارد، این زبان می‌تواند بسیار عجیب و خسته کننده یا گیج کننده به نظر برسد.

امتیازدهی به post