فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

تقویت Listening در ۵مرحله

listening

روش های تقویت مهارت شنیداری یا Listening

مهارت listening یکی از پر استرس‌ترین بخش‌های آزمون‌های مختلف محسوب می شود و اکثر افراد در مواجهه با افراد انگلیسی زبان، همواره نگران این هستند که متوجه منظور طرف مقابل نشده و در مقابل نتوانند جواب مناسبی بدهند. می توانید بهترین منابع تقویت مهارت شنیداری را با خرید بهترین کتاب زبان با تخفیف از انتشارات دهکده زبان تهیه نمایید.

از طرفی لهجه‌های مختلف و نحوه و سرعت حرف زدن افراد کار را از این هم مشکل‌تر می‌کند.همیشه سر کلاس دانشجویان از استاد درخواست دارندتا روش‌هایی را با دانشجویان به اشتراک بگذارند که بتوانند به واسطه آنان مهارت Listening خود را تقویت کنند، به همین دلیل امروز تصمیم گرفتم تا با معرفی ۵ روش جذاب،تقویت شنیداری یا Listening را به شما آموزش دهیم.

 

گوش دادن فعال

یادگیری یک زبان جدید می‌تواند دشوار باشد، اما داشتن مهارت‌های شنیداری عالی می‌تواند کمک کند. درک آنچه که کسی به زبان خارجی می‌گوید بسیار سخت‌تر از یافتن شکل نوشتاری آن زبان است. بنابراین منطقی است که ایجاد مهارت های شنیداری شما واقعا می‌تواند به شما در درک کلمه گفتاری کمک کند. همانطور که مهارت های شنیداری خود را تمرین می‌کنید، متوجه می‌شوید که در درک هر زبانی از جمله زبان مادری خود بسیار بهتر هستید.

برخلاف گوش دادن غیرفعال، وقتی درگیر گوش دادن فعال می‌شوید، کاملاً از همه چیزهایی که گفته می‌شود آگاه هستید و تمام تلاش خود را می‌کنید که آن را اغلب تکرار کنید، به تقویت آن در مغزتان کمک می‌کنید و به فردی که صحبت می‌کند می‌گویید که دارید به آن گوش می‌دهید. آنچه آنها می‌گویند.

در طول گوش دادن فعال، بهتر می‌توانید تفاوت‌های ظریف در صداهای زبانی را که یاد می‌گیرید تشخیص دهید، که به شما کمک می‌کند آن را به تنهایی درک کرده و بازتولید کنید. شنیدن این کلمات و عبارات توسط دیگران به شما کمک می‌کند تا یک زبان جدید را یاد بگیرید. برای کمک به شما در این راه به چند ابزار اساسی نیاز دارید.

مقاله پیشنهادی به شما  چگونه انگلیسی را به طور موثر مطالعه کنیم؟

 

پنج مرحله برای افزایش و تقویت مهارت Listening

قدم اول. گوش کنید

یک فایل به همراه متن آن آماده کنید، بدون این که متن را مطالعه کنید به فایل صوتی گوش دهید، به هیچ عنوان در مرحله اول متن را مطالعه نکنید یا حتی در زمان گوش دادن به فایل صوتی، به صورت همزمان آن را مطالعه نکنید.هدف از مرحله اول درک بخشی از فایل صوتی فقط به واسطه گوش دادن می باشد.

قدم دوم. تکرار کنید

بسیاری از دانشجویان بلافاصله بعد از مرحله اول به سراغ متن رفته و شروع به مطالعه متن می‌کنند که کاملا اشتباه است. در مرحله دوم باید حداقل سه یا چهار بار به متن گوش دهید و سعی کنید متنی که در مرحله اول بعد از پایان فایل صوتی یاداشت کرده بودید را کامل‌تر کنید.

قدم سوم. به سراغ متن بروید

به سراغ متن بروید و متن را کامل مطالعه نمایید، در مرحله اول آنچه که خود از متن درک کرده بودید را با متن مقایسه کنید.در این مرحله باید از خود این سوال را بپرسید که متن شما که در واقع خلاصه‌ای است از متن اصلی است به چه میزان به نکات اصلی و جزئیات پرداخته است و به چه میزان شباهت میان متن شما و متن اصلی وجود دارد. لغات جدید موجود در متن را در دیکشنری چک کنید و اگر از نظر شما لغتی که پیدا کرده اید کاربردی ست ، آن را به لیست لغات انگلیسی پرکاربرد خود اضافه کنید.

قدم چهارم. همراه با متن، فایل صوتی را پخش کنید

بعد از خواندن متن و درک متن به صورت کامل (نه ترجمه) جهت تقویت لیسنینگ، این بار به‌صورت همزمان متن را خوانده و فایل صوتی را پخش کنید. در این مرحله می‌توانید نوع تلفظ لغات را زمانی که در یک جمله قرار می‌گیرند بررسی کرده و همزمان با متن تکرار کنید تا تلفظ لغت انگلیسی را نیز به خاطر بسپارید.

مقاله پیشنهادی به شما  انگلیسی را سریع یاد بگیرید!

قدم پنجم. به ابتدا باز می‌گردیم

حالا در انتهای مسیر قرار دارید، متن و لغات و دست نوشته‌های خود را کنار گذاشته و فایل صوتی را پخش کنید، پس از پایان دوباره شروع به نکته‌برداری کنید، این فرایند را دو یا سه بار تکرار کنید و هربار دست نوشته جدید خود را تکمیل‌تر نمایید و در نهایت متن خود را با متن اصلی مقایسه کنید.

امتیازدهی به post

دیدگاه‌ها (0)