فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

بهترین راه برای آموزش زبان دوم به کودکان (زیر شش سال) چیست؟

بهترین راه برای آموزش زبان دوم به کودکان

بهترین راه برای آموزش صفر تا صد زبان دوم به کودکان (زیر شش سال) چیست؟ با چه ترفند آموزشی ای می توانیم کودک خود را به یادگیری علاقمند کنیم؟ در اینجا یازده راهکار جذاب را به شما معرفی خواهیم کرد:

1- پرستار بچه که به این زبان صحبت می کند استخدام کنید.
2-پخش موسیقی به زبان دیگر
3-والدین دوستانی را پیدا کنید که فرزندانی هم سن دارند که به زبان مادری برای فرزندانشان صحبت می کنند و فرزندتان را همراه خود بیاورید.
4-همزمان با فرزندتان زبان یاد بگیرید.
5-با کودک خود به زبان جدید بازی کنید
6-معلمی را استخدام کنید تا با کودکتان بازی کند و از او بخواهید با کودکتان به زبان جدید صحبت کند.
7-  یک گروه دوستانه پیدا کنید که در آن والدین مرتباً ملاقات می کنند و بچه ها با هم بازی می کنند در حالی که از یکدیگر  زبان جدید یاد می گیرند.
9-کتاب‌های رنگ‌آمیزی و کتاب‌های داستانی به زبان جدید بخرید و از یک نفر دیگر بخواهید داستان‌ها را برای فرزندتان بخواند.
10فیلم‌های سطح کودک را بدون زیرنویس به زبان جدید تماشا کنید.
11-از تخیل خود استفاده کنید و داستان ها و ماجراهایی را بسازید که تعاملی هستند و آنها را در حین صحبت به زبان جدید اجرا کنید. امکانات بسیار زیادی وجود دارد. مهمترین چیز این است که این کار را به طور منظم انجام دهید و از انجام آن لذت ببرید.

بهترین راه برای آموزش زبان دوم به کودکان

پیشنهاد می کنم همزمان آن را خودتان یاد بگیرید و آن را به یک بازی تبدیل کنید تا آن را سرگرم کننده نگه دارید. تا به فرزندتان فشاری وارد نشود. برای یک کودک چهار ساله، شاید فلش کارت با تصاویر رنگارنگ را امتحان کنید. به عنوان مثال، اگر من یک انگلیسی زبان  بودم که می خواستم به دخترم اسپانیایی یاد بدهم یک تصویر زیبا از یک پرتقال می کشیدم و کلمات نوشته شده در پشت کارت را نشان می دادم و صحبت می کردم.

مقاله پیشنهادی به شما  10 عادت برای یادگیری موفق زبان انگلیسی

در آموزش زبان دوم به کودکان ، کودک شما زبان ها را اشتباه نمی گیرد. حتی می توانید 3 مورد مختلف را به آن آموزش دهید و همه آنها را مدیریت می کند، هرچند کمی کندتر. بچه ها مانند اسفنج هستند. همه چیز را جذب می کنند.

آموزش زبان دوم به کودکان بسیار جذاب است یکدفعه شروع کن! از روز اول با آن به انگلیسی صحبت کنید! برای کودکان دوزبانه این یک روش معمول است که یکی از والدین همیشه به زبان اول و دیگری همیشه با زبان دوم صحبت می کند.

فقط با آن  زبان صحبت کنید. در آن سن آنها فرهنگ لغت و کتاب دستور زبان خود را به صورت ذهنی تشکیل می دهند . خوب است اگر والدین آنها به زبان های مختلف صحبت کنند. یکی می تواند منحصراً به یک زبان و دیگری به زبان دوم صحبت کند. این به کودک کمک می کند تا جریان های ذهنی موازی، اما مجزا ایجاد کند. من از روی تجربه صحبت می کنم . با این حال، مزایای دو زبانه یا چند زبانه بودن، بسیار بیشتر از معایب آن است. هر کودک عادی می تواند قبل از پنج یا شش سالگی بیش از یک زبان را به عنوان زبان مادری یاد بگیرد. بعد از آن سن، هر زبانی را که یاد بگیرند، به عنوان یک زبان خارجی، با تمام مشکلاتی که در بر دارد، یاد می گیرند. مطالعات دانشگاهی متعددی وجود دارد که این حقایق را تأیید می کند.

چارچوب های سنی خاصی وجود دارد که در آن حفظ یک زبان آنقدر موثر و قدرتمند نیست. با این حال، یک کودک نوپا می تواند به سرعت یاد بگیرد زیرا مهارت های یادگیری زبان آنها بسیار بیشتر است. این را می توان به سادگی با قرار دادن آنها در معرض تلویزیون خارجی، موسیقی و غیره به دست آورد.

صحبت کردن با آنها تا جایی که می توانید به زبان خارجی انجام دهید و انجام این کار به طور مداوم به آنها کمک می کند تا اطلاعات را حفظ کنند. پس از آن، آنها به سرعت یاد خواهند گرفت که پس از نشان دادن زبان و ایجاد تصاویر بصری به آن پاسخ دهند، در نتیجه ارتباط ذهنی بین کلمات و معانی آنها برقرار می شود. درک یک کودک نوپا بسیار گسترده است.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین سن برای یادگیری زبان چه سنی است؟

مقالات زیادی در اینترنت در مورد نحوه یادگیری زبان انگلیسی برای بزرگسالان وجود دارد، اما مقالات کمتری مربوط به کودکان است. اگر فرزندی دارید که در حال یادگیری زبان انگلیسی است، مطمئناً می‌خواهید بدانید که چگونه به او کمک کنید. برای کمک به فرزندان خود در یادگیری زبان انگلیسی یا آموزش آنها در خانه، نیازی به داشتن سطح بالایی از زبان انگلیسی ندارید، مهم ترین چیز این است که مشتاق باشید و فرزندان خود را تشویق و تحسین کنید. این اشتیاق شما فرزندتان را مشتاق و علاقه مند به یادگیری می کند. اگر کودک شما نمی تواند خیلی زود انگلیسی صحبت کند نگران نباشید، شروع به یادگیری زبان دوم برای کودک زمان می برد. پس صبور باشید تا زمانی که آنها شروع به صحبت به زبان انگلیسی کنند. آموزش زبان انگلیسی به بچه ها می تواند کمی سخت، وقت گیر و گاهی اوقات چالش برانگیز باشد. البته کودکان بهتر از بزرگسالان زبان جدید را یاد می گیرند، اما برای یادگیری آنها باید از روش های خاصی استفاده کرد. فروشگاه اینترنتی دهکده زبان اینجاست تا شما را در مقالات مختلف با سایر بهترین روش های یادگیری آشنا کند.

5/5 - (2 امتیاز)