فروشگاه کتاب زبان انتشارات دهکده زبان

یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه

یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه

آیا یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه امکان پذیر است؟

آیا یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه امکان پذیر است؟ این مقاله صرفا جهت آگاهی افرادی که بدون داشتن هیچ پیش زمینه ای از زبان انگلیسی به دنبال یادگیری در مدت زمان کوتاه می باشند نوشته شده است. با فروش عمده کتاب زبان انگلیسی می توانیم کرابردی ترین کتاب ها در زمینه تسریع  یادگیری را به شما ارائه کنیم.

آیا یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه ممکنه؟ ظرف مدت سه ماه میشه یک زبان جدید یاد گرفت به طوری که به راحتی بتونیم صحبت کنیم، حرف بزنیم، بنویسم و درک کنیم؟

در این بازه ی قرنطینه، به علت کسادی در کسب و کار ها بسیاری از افراد سودجو با دادن وعده های دروغین به دنبال جذب زبان آموز می باشند به همین دلیل با تبلیغات اغراق آمیز و دادن شعارهایی مثل: یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه و بدون دادن توضیحات کافی، افراد را ترغیب به خریدن پکیج ها با قیمت های گزاف، می کنند. و افراد بدون تحقیق و جستجوی لازم اقدام به خرید پکیج های گران قیمت می کنند.

یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه

البته این بدین معنا نیست که این پکیج ها مورد تایید نیستند. این پکیج ها مزایای خود را نیز دارند، اما برای افرادی که از قبل در رابطه با زبان انگلیسی پیش زمینه داشته و صرفا جهت تکمیل آگاهی و بالابردن توانمندی و دانش خود، اقدام به خرید این پکیج ها کرده اند، مناسب می باشد.

زمانی که شما اقدام به یادگیری یک زبان جدید می کنید، ذهن برای پذیرش و درک آن به یک پروسه ی زمانی احتیاج دارد، تا به کلمات نوع باز شدن دهان و چرخیدن آن در زبان عادت کند. این پروسه معمولا نمی تواند کمتر از سه ماه باشد.

اگر این گونه بود شما میتوانستید هر سه ماه، یک زبان جدید بیاموزید و تنها در عرض سه سال به 9 زبان جدید مسلط باشید. پس وعده ی یادگیری زبان در سه ماه برای افراد مبتدی بدون هیچ پیش زمینه ای کاملا غلط است.

مقاله پیشنهادی به شما  بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه ممکن است اما برای افرادی که از قبل آشنایی با زبان و گرامر آن داشته اند. مثلا اگر شما به پنج زبان مسلط باشید یادگیری زبان ششم برای شما کاری نخواهد داشت، اما اگر به جز زبان مادری، به هیچ زبان دیگری تسلط ندارید، یادگیری اولین زبان برای شما مدت زمان بیشتری را طلب خواهد کرد.

بسیاری از افرادی که هیچ پیش زمینه ای از زبان انگلیسی ندارند و این پکیج ها را خریداری می کنند و آموزش با این پکیج ها را که یا به صورت کتاب یا به صورت کانال تگرامی و یا آموزش آنلاین و حضوری میباشند شروع می کنند، پس از مدتی اشتیاق خود را نسبت به یادگیری از دست می دهند زیرا مباحث ذکر شده در آن ها، بسیار برای افراد مبتدی سنگین است. و افراد پس از دیدن آنکه نمی توانند دروس را به خوبی یادبگیرند و درک کنند، از یادگیری صرف نظر می کنند و اشتیاق خود را به طور کامل از دست می دهند.

همچنین زبان آموز با گذشتن یک ماه شاهد دیدن عدم پیشرفت در خود می باشد و با ایجاد دلسردی و کشتن اشتیاق در خود آسیب جدی به پیشرفت و یادگیری خود در سالهای آینده، وارد خواهد کرد

بنابراین در صورت مواجه با اشتیاق به یادگیری زبان انگلیسی ظرف مدت سه ماه  این نکته را در نظر داشته باشید: اگر چیزی را سریع یادبگیرید خیلی سریع هم از ذهنتان خواهد رفت. هرچه یادگیری آرام تر باشد، و ماندن بر سر هردرس و تمرین و تکرار در آن بیشتر باشد، ماندگاری آن در ذهن نیز بیشتر خواهد شد. شاید بهتر باشد ابتدا سطح زبان خود را در حال حاضر بدانید تا بتوانید تصمیم درستی برای ادامه راه زبان خود بگیرید، میتوانید برای تعیین سطح زبان خود در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کنید.

مقاله پیشنهادی به شما  تسلط بر زبان انگلیسی برای مهاجرت

برای یادگیری زبان جدید چقدر وقت لازم داریم ؟

برای پاسخ دادن به این پرسش باید چند نکته را درون خود بررسی کنیم:

1- چقدر پیش زمینه راجع به زبان دارید؟

2- چقدر اشتیاق داریم؟

3-چقدر وقت می گذاریم؟

4-چقدر تمرین داریم؟

5-چقدر درگیری ذهنی داریم

برای هرفرد باتوجه به شرایط و دغدغه های روزانه این تایم متفاوت است

مثلا درکودکان برای رنج سنی 7 -8 ساله به علتداشتن اشتیاق بیشتر و درگیری ذهنی کمتر یادگیری بسیار سریع تر وبهتر اتفاق خواهد افتاد.

اگر میخواهید سریعتر به مقصد برسید اول باید مشخص کنید که به کجا میخواهید بروید؟ مشخص کردن هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی کمک شایانی در یادگیری سریع تر به شما خواهد کرد. و درنتیجه در مشخص کردن هدف متوجه خواهید شد که به دنبال چه کتابی و چه آموزشی برای یادگیری باید بروید.

مثلا هدف شخصی از یادگیری زبان این است که اگر به کشورهای مختلف سفر کرد یا قصد مهاجرت داشت بتواند به خوبی با افراد دیگر ارتباط گرفته و احتیاجات خود را رفع کند و به خوبی گلیم خو را از آب بیرون بکشد.

اما هدف شخصی دیگر از یادگیری زبان، تسلط کامل به زبان و قواعد آن میباشد. این شخص برای یادگیری خود بازه ی زمانی بلند مدت در نظر گرفته و مثلا میخواهد ظرف  مدت پنج سال آینده به تمامی اصول و قواعد دستور زبان، مکالمه، حفظ لغات و… مسلط شود.

 

چه مدت طول می کشد تا به زبان انگلیسی مسلط شوید؟

به نظر من این سؤالات عمدتاً به این دلیل به وجود می آیند که مردم مشتاق انجام کاری سریع و آسان هستند. در واقع، اگر در گوگل جستجو کنید، می بینید که “Learn English fast” و “Learn English easy” دو کلمه کلیدی مهمی هستند که بسیاری از افراد در جستجوی خود برای یافتن راه های مختلف یادگیری زبان انگلیسی از آن ها استفاده می‌کنند. پرسیدن این سوال که “چقدر طول می کشد تا انگلیسی را یاد بگیریم” مانند رفتن به کلاس کونگ فو و پرسیدن از یک استاد کونگ فو است:

مقاله پیشنهادی به شما  خرید کتاب زبان با ارسال رایگان

متاسفم معلم! چقدر طول میکشه تا یه کمربند مشکی مثل تو بگیرم؟!

کاملاً بدیهی است که این نگرش به مسائل (حل ساده و سریع مسئله) نگرش خوبی نیست. زیرا برای حل مشکلاتی مانند یادگیری زبان انگلیسی، یک فرآیند طولانی و پر زحمت لازم است. و اگر این روند به عنوان یک عامل ناخوشایند تلقی شود که باید در اسرع وقت از بین برود. دانشجو احتمالاً هرگز به تسلط به زبان انگلیسی نخواهد رسید.

بنابراین، ما نباید تعجب کنیم که یادگیری زبان انگلیسی چقدر طول می کشد. در عوض، باید از خود بپرسید که چقدر زمان برای مطالعه زبان انگلیسی دارید. یا اینکه چقدر می خواهید انگلیسی یاد بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)